Suzuki V-strom 1000 na 2014 rok - galeria

11 października 2013
45
Długo oczekiwany sportowy turystyk od Suzuki niebawem wjedzie na polski rynek. Czego się po nim spodziewać?

Pierwsza seria V-stroma 1000 została zaprezentowana w 2002 roku. Dwa lata później na rynek wprowadzona została wersja z silnikiem o pojemności 650 cm3. Dziś nowy V-Strom 1000 ABS - w zamyśle konstruktorów - ma być kompaktowym i lekkim motocyklem zaprojektowanym z myślą o dalekich podróżach także w trudnym terenie.

Sylwetka motocykla inspirowana jest modelem DR-Z z roku 1980 oraz DR750S z roku 1988. Wyposażono go m.in. w zestaw seryjnych kufrów, regulowaną szybę czołową, światło tylne LED, dodatkowe gniazdo 12 V umieszczone w pobliżu zestawu wskaźników.

Sylwetka nowego Suzuki V-Strom 1000 ABS nie uległa znaczącej zmianie; mimo to motocykl może się podobać.

fot. Suzuki

Maszynę napędza czterosuwowa, chłodzona cieczą  jednostka o pojemności 1037 cm3 z dwoma wałkami rozrządu w każdej z głowic (DOHC). Nowy silnik rozwija moc 100 KM przy 8,000 obr./min. i osiąga maksymalny moment obrotowy 103 Nm przy 4,000 obr./min. Nowo zaprojektowany układ chłodzenia ma większą pojemność, ponadto zrezygnowano z dodatkowej chłodnicy oleju, dzięki czemu masa całego systemu zmalała o 1.5 kilograma. Pojedynczy tłumik (układ 2 w 1) zastąpił podwójną końcówkę układu wydechowego - tu znów zaoszczędzono kolejne 4.7 kilogramów.

Nowy V-Strom 1000 ABS wyposażony jest w system kontroli trakcji ułatwiający poruszanie się w różnych warunkach drogowych. Układ wykorzystuje informacje z czujników prędkości przedniego i tylnego koła, czujnika położenia przepustnicy, czujnika położenia wału oraz wybranego przełożenia skrzyni biegów. W przypadku wykrycia poślizgu tylnego koła ograniczana jest moc silnika. Motocyklista może regulować poziom czułości układu (2 położenia), a także go wyłączyć.

Również rama uległa modyfikacjom. Jednostka napędowa umieszczona jest w nowo zaprojektowanej, leżejszej pod poprzedniczki ramie, umożliwiającej zamontowanie wąskiego siedzenia i zbiornika paliwa.

W pełni regulowane zawieszenie przednie o skoku 160 mm zbudowane jest z odwróconych amortyzatorów KYB o średnicy tłoczyska wynoszącej 43 mm.

Suzuki V-Strom 1000 ABS ma się świetnie sprawdzać nie tylko na asfalcie.

fot. Suzuki

Układ hamulcowy Suzuki V-Strom 1000 ABS składa się z radialnie montowanych czterotłoczkowych zacisków Tokico monoblok współpracujących z pływającymi przednimi tarczami hamulcowymi o średnicy 310 mm. Elementy systemu ABS dostarczane są przez firmę Bosch. Tylny jednotłoczkowy zacisk hamulcowy Nissin współpracuje z tarczą o średnicy 260 mm.

Opcjonalny system kufrów o łącznej pojemności 87 litrów (górny o pojemności 35 l oraz dwa boczne o poj. 26 l każdy) współgra z linią motocykla. Górny kufer mieści pełnowymiarowy kask. Dzięki specjalnemu systemowi mocowań, do montażu kufrów nie są wymagane narzędzia. Szyba czołowa regulowana jest w dwóch płaszczyznach; można zmieniać jej wysokość (0,15 mm i 30 mm) i kąt (trzy możliwości pochylenia) bez użycia narzędzi.

Zestaw wskaźników z wyświetlaczem LCD, na którym znajdują się informacje dotyczące aktualnej prędkości, wybranego przełożenia skrzyni biegów, przebiegu, temperatury powietrza, godziny, temperatury cieczy chłodzącej, napięcia, ilość paliwa (w tym także informacje dotyczące chwilowego, średniego zużycia paliwa oraz zasięgu) oraz trybu wyboru systemu kontroli trakcji znajduje się obok analogowego obrotomierza. Wskaźnik temperatury powietrza dodatkowo wyposażony jest w kontrolkę informującą o możliwym oblodzeniu nawierzchni drogi jeżeli temperatura spadnie poniżej 3°C. Pod zestawem wskaźników umieszczone jest gniazdo prądu 12V ułatwiające korzystanie np. z nawigacji GPS.

Źródło: materiał prasowy Suzuki

    Komentarze

    Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!