![](https://www.motocaina.pl/thumbor_image/1920/864/1/0/!2F2021!2F07!2FAkio_Toyoda_President_and_Representative_Director_Toyota_Motor_Corporation.jpg)
Suzuki i Daihatsu dołączają do ciekawej inicjatywy Toyoty. O co chodzi?
Suzuki i Daihatsu stały się współwłaścicielami założonej przez Toyotę, Isuzu i Hino spółki Commercial Japan Partnership Technologies Corporation.
Chodzi tu o cztery kluczowe kierunki, w których obecnie rozwija się motoryzacja – połączenia samochodów w sieci i opartych na tej technologii usług, technologii automatycznego prowadzenia, współdzielenia pojazdów oraz zelektryfikowanych napędów.
Udział Suzuki i Daihatsu w przedsięwzięciu Toyoty i jej dotychczasowych partnerów – Isuzu i Hino – wiąże się z przejęciem przez te firmy po 10% akcji spółki. Po poszerzeniu grona współwłaścicieli CJP, Toyota pozostaje głównym inwestorem, posiadającym 60% udziałów, zaś Isuzu, Hino, Suzuki i Daihatsu będą w posiadaniu po 10% udziałów.
Suzuki i Daihatsu specjalizują się w małych samochodach, których w Japonii jest około 31 milionów. Dla porównania, po drogach tego kraju jeździ łącznie 78 milionów samochodów. Wiele z nich służy zapewnieniu wszystkich niezbędnych środków do życia mieszkańcom, w szczególności na terenach wiejskich. Małe pojazdy dostawcze dostarczają towary do miejsc, do których nie dojeżdżają większe samochody. Dlatego małe auta użytkowe mają do odegrania ważną rolę w osiągnięciu neutralności klimatycznej i popularyzacji nowych technologii, które napędzają rozwój motoryzacji.
Współpraca japońskich producentów samochodów w ramach Commercial Japan Partnership Technologies Corporation rozpoczęła się w kwietniu tego roku i ma trzy zasadnicze cele – poprawę wydajności i bezpieczeństwa oraz obniżenie emisyjności transportu. Budowa infrastruktury łączenia pojazdów w sieci, która skoordynuje pracę dużych, dalekobieżnych ciężarówek z pracą działających lokalnie aut dostawczych pozwoli zwiększyć wydajność działań logistycznych. Kolejnym zadaniem jest wprowadzenie zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego do kolejnych grup samochodów użytkowych, w tym do małych pojazdów. Natomiast współpraca w kwestiach technologii zelektryfikowanych napędów pozwoli spopularyzować wysokiej jakości bezemisyjne małe pojazdy użytkowe.
Do realizacji tych celów posłuży szerokie wykorzystanie przez społeczeństwo i podmioty gospodarcze technologii CASE. Dlatego Toyota i jej partnerzy postanowili połączyć swoje mocne strony. Toyota udostępni swoje technologie elektryfikacji, automatyzacji, łączenia w sieci i współdzielenia pojazdów, Isuzu i Hino wniosą swoje doświadczenie na rynku aut dostawczych, zaś Suzuki i Daihatsu na rynku minisamochodów. To pozwoli lepiej zmierzyć się z nowymi wyzwaniami, przed jakimi stoi branża transportowa, z których najważniejszym jest osiągnięcie neutralności klimatycznej. Wszystko to – jak zapewniają współudziałowcy CJP – aby poprawić jakość życia ludzi i zostawić Japonię oraz planetę w lepszej kondycji dla następnych pokoleń.
Najnowsze
-
Testuję najmniejsze Volvo EX30 nad jeziorem Como – dlaczego Polacy i Włosi się za nim oglądają?
Dziś zabieram was na wspólną przejażdżkę Volvo EX30 po malowniczych trasach wokół włoskiego jeziora Como. Mają tu swoje rezydencje m.in. Madonna, George Clooney, Brad Pitt i Sylvester Stallone. To limonkowe auto pasuje tutaj idealnie! Samochód na poskręcanych jak loki Jarno Trulliego* serpentynach wokół jeziora, odwraca wzrok włoskich kierowców, tak czułych na wysublimowany, motoryzacyjny design. Także […] -
Policja testuje najbardziej wyjątkowy radiowóz w Polsce. 400 tys. zł to mało
-
Parkujesz samochód pod prąd? W tym przepisie jest pułapka na kierowców
-
Czy motocyklista może omijać korek, jadąc między samochodami? Tych przepisów wielu nie rozumie
-
Wyprzedzam inny pojazd. Czy mogę na moment przekroczyć prędkość?