Super-męski wózek Skody

Wedle badań przeprowadzonych przez Skodę, wśród świeżo upieczonych tatusiów nadal panuje przekonanie, że wożenie dziecka w wózku to przywilej kobiety. Czeski producent postanowił temu zaradzić, projektując wózek o męskim i zdecydowanym kształcie.

Skoda przeprowadziła ankietę wśród 1000 ojców i aż 75% z nich odpowiedziało, że chętniej angażowaliby się w spacery z dzieckiem, gdyby wózki nie sprawiały tak… niemęskiego wrażenia. Jedna trzecia respondentów przyznała wręcz, że czuje się zażenowana, popychając spacerówkę z dzieckiem.

fot. Skoda

Dajcie nam coś maksymalnie wyczesanego i cieszącego oko, a sytuacja się zmieni. I dostali – teraz już wymówki nie będzie.  VRS Mega Man-Pram to już nie wózek, to niemal instytucja. Zaprojektowany „na miarę króla”, z całą pewnością przykuje uwagę każdego przechodnia w parku. Wózek jest dumnie osadzony na 20-calowych kołach i pełen dodatkowych bajerów, jak boczne lusterka, hydrauliczne zawieszenie, światła hamulcowe i reflektor z myślą o rozświetleniu nocnych przechadzek.

fot. Skoda
fot. Skoda

Skoda nie planuje jednak wypuszczenia tego imponującego obiektu do stałej sprzedaży. Wózek został zaprojektowany przede wszystkim dla potrzeb reklamy nowej Octavii, w duchu strategii „nadajmy nowe życie przedmiotom codziennego użytku”. Czyżby – niezależnie od wyników ankiety – firma nie spodziewała się dużego zainteresowania wózkami o linii Transformersa?

Najnowsze

Aftan Puente, motocyklowa instruktorka z Teksasu

28-letnia Aftan Puente jest pierwszą kobietą- instruktorką bezpieczeństwa motocyklowego w Victoria College. Pierwsze szlify zdobywała jako młode pacholę, uczona przez ojca. Dziś dzieli się swoim doświadczeniem.

„Jadąc na motocyklu, widzisz wszystko. Nic cię nie oddziela od natury” – mówi Puente.

W 2009 roku zapisała się na kurs bezpieczeństwa w college’u. Była najmłodsza w grupie prowadzonej przez Stephena Fuhrmana, który dziś jest jej współpracownikiem – i jedyną kobietą na kursie. Fuhrman wspomina ją jako niezwykle zdeterminowaną i dociekliwą kursantkę. Sam prowadzi zajęcia na część etatu od 2006 roku i mówi, że przeciętnie w klasie liczącej sobie 12 osób można spotkać najwyżej trzy kobiety.

Aftan Puente
fot. Victoria Advocate

To jednak zapewne będzie się powoli zmieniać: w 2009 roku w Teksasie 10% właścicieli motocykli było płci żeńskiej, w porównaniu z 6% w 1990. W 4105 wypadkach, które miały miejsce 2011, jedynie 4% stanowiły kobiety prowadzącej motocykl, podczas gdy 93% z 278 pasażerów-ofiar wypadku było płci żeńskiej. Od 2009 roku Teksas jest jednym z  sześciu stanów, które wymagają ukończenia kursu bezpieczeństwa jako warunku uzyskania prawa jazdy. Kurs na instruktora natomiast zajmuje przeciętnie od sześciu do dziewięciu miesięcy. Aftan Puente zakończyła swój w kwietniu.

Kurs bezpieczeństwa, jak tłumaczą Puente i Fuhrman, obejmuje szeroki zasięg tematów – od odzieży ochronnej po zasady zachowania na drodze.

„Macie być maksymalnie widoczni, ale jeździć tak, jakbyście byli zupełnie niewidoczni” – mówi Puente. „Jaskrawy ubiór, jaskrawa barwa motocykla, oświetlenie, odblaski w nocy, to wszystko może uratować wam życie”. Do największej liczby wypadków dochodzi na skrzyżowaniach, kiedy samochody skręcające w lewo nie ustępują pierwszeństwa motocyklom.

fot. Victoria Advocate

„Zwolnij i przyjmij założenie, że samochód przez tobą może nagle skręcić” – sugerują instruktorzy.

W każdym miesiącu w college’u w Victorii jest co najmniej jeden trzydniowy kurs. W lato ta liczba zwiększa się do trzech, ponieważ warunki są najbardziej sprzyjające. Uczestnikami mogą być zarówno początkujący, jak i doświadczeni jeźdźcy spragnieni nowych informacji. Całość kosztuje 195 dolarów. Kiedy zwolniła się pozycja dla instruktora, Fuhrman przypomniał sobie o Aftan Puente i zadzwonił do niej z propozycją. Powiedziała mu wtedy, że nauczył jej czegoś, co uratowało jej życie.

„Tego właśnie uczymy” – mówi Puente.

Najnowsze

Nie potrafisz kupić auta bez faceta? Film

I znowu zawrzało w środowisku reklamowym. Tym razem sprawcą jest TrueCar.com i spot sugerujący, jakoby kobiety nie były w stanie kupić samochodu bez wsparcia męskiego ramienia.

W reklamie kilka kobiet wypowiada się, jak wiele stresu sprawia im zakup samochodu, jak czują się zagubione i jak aplikacja TrueCar.com ułatwiła im życie, bo dzięki niej mogą załatwić wszystko same i „nie potrzebują zabierać ze sobą faceta”.

Reklama zaowocowała lawiną komentarzy na Facebooku, oskarżających firmę o seksizm i uwstecznienie (taka reklama mogłaby powstać w latach 50., argumentują oburzeni konsumenci obu płci).

„W mojej rodzinie kobiety kupowały samodzielnie auta od lat 60.” – zauważa jeden z komentujących.

„Czemu „nie muszę zabierać ze sobą faceta”? Czemu po prostu nie „eksperta” czy „specjalisty”? Od razu wydźwięk byłby inny” – taką opinię można przeczytać na kanale YouTube.

TruCar.com wystosowało oficjalne przeprosiny na Twitterze, dodając jednakże, że reklama została oparta na wynikach niedawno przeprowadzonej ankiety, które dowiodły, że 77% kobiet czuje się bardziej komfortowo, kupując samochód w obecności mężczyzny.

Najnowsze

Sprzedam Toyotę Yaris

Sprzedam Yariskę moją, czyli prowadzoną i pielęgnowaną przez kobietę.

Do sprzedania Toyota Yaris 2007 rok

 

TOYOTA YARIS – rok prod. 2007 od kobiety

silnik 1,3

przebieg 84.000 km

benzyna

kolor czerwony

3-drzwiowy

skrzynia biegów manualna

klimatyzacja

centralny zamek

odcięcie paliwa, immobiliser

radio + CD

elektryczne lusterka

ABS

kupiony w salonie, książka serwisowa

nowy akumulator

niedawno wymieniane opony, mało jeżdżony

po przeglądzie – nowy w 2014 r.

bezwypadkowy

stan bardzo dobry

 

Cena 23.000 złotych do uzgodnienia.

Kontakt pod numerem telefonu 603 951 372 i mailem helen999@wp.pl

Do sprzedania Toyota Yaris 2007 rok
Do sprzedania Toyota Yaris 2007 rok
Do sprzedania Toyota Yaris 2007 rok

Najnowsze

Nowa Mazda3 hatchback – ceny i wyposażenie

Od dzisiaj salony Mazdy w całej Polsce przyjmują zamówienia na nową Mazdę3. Samochody ekspozycyjne i do jazd próbnych w wersji hatchback będą dostępne na początku października, zaś wersja sedan - w grudniu.

Ceny wersji hatchback zaczynają się od 62 900 zł brutto.

Najnowszy model Mazdy to wcielenie motywu stylizacji  „Kodo – dusza ruchu” oraz wszystkich technologii SKYACTIV.

Polska gama nowej Mazdy3 obejmuje dwie wersje nadwozia: hatchback i sedan oraz cztery poziomy wyposażenia: SkyGO, SkyMOTION, SkyENERGY i SkyPASSION. Dostępna będzie z silnikami benzynowymi o pojemności 1,5 (o mocy 100 KM) i 2,0 l (moc 120 lub 165 KM) oraz z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.

Nowa Mazda3, śladem Mazdy6, będzie wyposażona w system odzyskiwania energii podczas hamowania. i-ELOOP (“intelligent Energy Loop”) to system wykorzystujący kondensator do magazynowania energii odzyskanej w trakcie hamowania. Zgromadzona w nim energia służy do zasilania urządzeń elektrycznych auta.

fot. Mazda

Wnętrze nowej Mazdy3 wyróżnia się zestawem układów informacyjnych, rozrywkowych i komunikacji, zaprojektowanych dla wygodnego i przede wszystkim bezpiecznego użytkowania.

Mazda wprowadza zupełnie nowy układ łączności w nowej Maździe3:

›› współpracuje ze smartfonem użytkownika, wykorzystując istniejące połączenia Bluetooth, e-mail, SMS i nawigację,

›› dostarcza duży zestaw darmowych treści do samochodu, w tym AhaTM – usługi w chmurze z ponad 30 tys. stacji, wliczając radio, podcasty, książki audio, zindywidualizowane usługi związane z lokalizacją, Facebook i Twitter,

›› wsparcie użytkownika własnymi aplikacjami Mazdy, takimi jak Eco-display, przypomnienia o przeglądach i ostrzeżenia.

fot. Mazda

Ponadto, w zależności od wersji, wprowadzono systemy bezpieczeństwa znane już z poprzednich modeli:

Układ ostrzegający o obiekcie znajdującym się przed samochodem (FOW) mierzy odległość od poprzedzającego pojazdu w zakresie prędkości 15-200 km/h, ostrzegając sygnałem dźwiękowym i wizualnym, że nowa Mazda3 podjechała za blisko.

Układ inteligentnego wspomagania hamowania Smart Brake Support (SBS) zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym, gdy FOW wysyła ostrzeżenie, oraz hamuje automatycznie, jeśli układ wykryje nieuniknioną kolizję.

System wspomagający hamowanie Smart City Brake Support (SCBS) to układ samoczynnego hamowania przy małych prędkościach Mazdy, uzupełniający SBS w zakresie 4-30 km/h, zwłaszcza w jeździe miejskiej.

Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości – aktywny tempomat (MRCC) zmniejsza moc silnika i używa hamulców, by utrzymać bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu przy prędkości do 200 km/h.

System monitorowania strefy za samochodem (RVM) ostrzega o pojazdach nadjeżdżających z tyłu na sąsiednich pasach, eliminując „martwe pola”.

System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS) obserwuje oznakowanie poziome wytyczające pasy na jezdni i przy prędkości powyżej 65 km/h ostrzega o niezamierzonej zmianie pasa.

Układ analizujący odległość do poprzedzającego pojazdu (DRSS) oblicza i przedstawia odległość i czas do zderzenia z pojazdem poprzedzającym w zakresie 30-200 km/h.

Ostrzeżenie o awaryjnym hamowaniu (ESS) włącza szybko migające światła awaryjne, ostrzegając innych użytkowników drogi o intensywnym hamowaniu, przy prędkości powyżej 50 km/h.

System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC) automatycznie przełącza między światłami drogowymi a mijania, by nie oślepiać innych kierowców.

Reflektory biksenonowe z adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów (AFS) skręcają reflektory, doświetlając zakręty.

Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HLA) steruje hamulcami tak, by pojazd nie staczał się podczas ruszania pod górę.

■ Seryjny ABS z EBD (układ elektronicznego rozdziału sił hamowania) i układem awaryjnego hamowania (EBA), DSC (układ dynamicznej kontroli stabilności toru jazdy) i TCS (elektroniczny układ kontroli trakcji).

 

 

 

Najnowsze