Sukces Aliny Pop i Andrea Nucita w Abarth Rally Cup

Włoch Andrea Nucita z Rumunką Aliną Pop wyprzedzili Dariusza Polońskiego z Łukaszem Sitkiem i umocnili swoją pozycję lidera w Mistrzostwach Abarth 124 rally.

Drugi w tym sezonie sukces włoskiego kierowcy Andrea Nucity i Rumunki Aliny Pop, którzy za kierownicą Abartha 124 należącego do zespołu Bernini Rally wyróżnili się w 76. Rajdzie Polski, czwartym rajdzie ERC i trzecim  Abarth Rally Cup, jednomarkowych mistrzostw przeznaczonych dla Abarthów 124 rally. Drugie miejsce dla Polaków, Dariusza Polońskiego i Łukasza Sitka z zespołu Rallytechnology.

W pierwszym etapie walka o zwycięstwo w Abarth Rally Cup między dwoma kierowcami była bardzo zacięta. Nucita prowadził na pierwszym odcinku specjalnym, ale na następnym odcinku czasowym Poloński wyprzedził go, osiągając świetny wynik na szybkich odcinkach specjalnych, charakteryzujących się bardzo niestabilnym podłożem,  co zmusiło wiele drużyn do wycofania się. Na szóstym odcinku specjalnym niedogodności techniczne spowolniły Polońskiego i Nucita wyszedł na prowadzenie z solidną przewagą. W drugim etapie włoski kierowca utrzymał swoją pozycję, zdobywając punkty potrzebne do zwycięstwa.

Najnowsze

Nowy Passat także może mieć reflektory LED Matrix

Reflektory LED Matrix (IQ.LIGHT) pozwalają na m.in. interaktywne sterowanie strumieniem światła, przez co jazda nocą staje się bardziej komfortowa i bezpieczna.

W reflektorach LED IQ.LIGHT światła drogowe i mijania powstają jako wynik działania dwóch systemów projekcyjnych. Wewnętrzny moduł składa się z siedmiu diod LED zapewniających podstawowe oświetlenie; pięć kolejnych diod wytwarza dodatkowe światło. Moduł zewnętrzny to interaktywny reflektor matrycowy, zwany także modułem pikselowym. Światło emitują w nim 32 diody, z których każdą można włączać osobno i które umieszczono na specjalnej płytce. Tworzą one diodową matrycę. Światło kierunkowskazów, do jazdy dziennej oraz postojowe także jest emitowane przez diody.

LED-y kierunkowskazów – rozbłyskujące kolejno od środka ku krawędziom reflektora – tworzą wąski pas w jego górnej części. W zewnętrznej części pod obudową reflektora znajduje się logo IQ. LIGHT, dzięki któremu można poznać, że są to reflektory matrycowe.

Za pośrednictwem Dynamic Light Assist kierowca uruchamia automatyczne światła drogowe, popychając w tym celu do przodu dźwigienkę po lewej stronie kierownicy. Cała reszta, a więc światła mijania, funkcja zapobiegająca oślepianiu innych uczestników ruchu, światła do jazdy w mieście czy też te używane na autostradzie uruchamiają się automatycznie.

Diody LED zastosowano już w podstawowej wersji nowego Passata. W seryjnym reflektorze światła mijania i drogowe, a także te do jazdy dziennej i postojowe są realizowane przez diody emitujące jasne białe światło. Światła przeciwmgłowe i te umieszczone w zderzaku i doświetlające zakręty także zawierają elementy technologii LED. 

Najnowsze

Porsche 911 RSR i Corvette ZR1 z klocków LEGO? To możliwe!

Legendarna Corvetta ZR1, najszybszy i najmocniejszy model seryjny Chevroleta oraz Porsche 911 RSR, szczyt inżynierii aut wyścigowych, wzbudzają dreszcz emocji w każdym miłośniku sportowych samochodów. Nowe zestawy LEGO Technic powstały w ścisłej współpracy z producentami pierwowzorów i stanowią hołd dla swoich prawdziwych odpowiedników, oferując fanom LEGO fascynujące przeżycia, a jednocześnie wymagające wyzwania konstrukcyjne.

Przygotowana we współpracy z firmą Porsche replika, oddaje majestatyczny wygląd i kultową sylwetkę modelu 911 RSR, który powstał z myślą o wyzwaniach międzynarodowych wyścigów wytrzymałościowych GT. Tylny spojler z mocowaniem w kształcie łabędziej szyi, duży dyfuzor z tyłu i specjalne lusterka boczne poprawiają aerodynamikę pojazdu. Kabina jest pełna realistycznych detali, takich jak ekran radaru, działający układ kierowania, system gaszenia pożarów, a nawet mapa toru Laguna Seca nadrukowana na drzwiach od strony kierowcy.

Ten niezwykły model wyposażony jest też w działającą, widoczną oś skrętną, niezależne zawieszenie oraz sześciocylindrowy silnik typu bokser z ruchomymi tłokami umieszczony przed tylną osią. Całości tego rewelacyjnego supersamochodu LEGO dopełniają czarne felgi ze szprychami, realistyczne lampy przednie i tylne, autentyczna, biało-czarna kolorystyka z czerwonymi akcentami oraz dekoracyjne naklejki.

Niezwykły model LEGO® Technic Chevrolet Corvette ZR1 opracowany wspólnie z zespołem Corvette to wspaniały przykład innowacyjnej inżynierii i designu. Ten piękny model to replika kultowego najszybszego i najmocniejszego modelu Corvette, jaki kiedykolwiek powstał.

Pojazd ma realistyczną, pomarańczowo-czarną kolorystykę i mnóstwo doskonałych detali, takich jak duży spojler z tyłu, cztery rury wydechowe, niskoprofilowe opony oraz felgi z czarnymi szprychami. Pokieruj działającym układem kierowniczym – gdy samochód się rusza, ruszają się również tłoki w widocznym silniku V8. Ten wyjątkowy model 2 w 1 można również przebudować na realistycznego hot roda.

Najnowsze

Mercedes Benz zaprasza na wystawę „Niebezpieczne ujęcia. 100 lat fotografii mody w Polsce”!

„Mody przemijają, a styl zostaje” – twierdziła CoCo Chanel. Mercedes-Benz, marka będąca kwintesencją ponadczasowej elegancji, ma w swojej strategii wspieranie mody, dizajnu i przemysłu kreatywnego. Od 4 lipca jest partnerem wystawy pt. „Niebezpieczne ujęcia. 100 lat fotografii mody w Polsce” organizowanej przez Galerię Fundacji Instytutu Fotografii Fort w Warszawie.

„Niebezpieczne ujęcia. 100 lat fotografii mody w Polsce” w Forcie Mokotów przy ul. Racławickiej 99 w Warszawie to wyjątkowa ekspozycja. Jej celem jest ukazanie zmian, jakie dokonały się na przestrzeni aż stu lat w polskiej fotografii mody pod wpływem czynników ekonomicznych, politycznych oraz kulturowych. Wystawa ma również zachęcić odbiorcę do refleksji i polemiki nad rolą fotografii w branży mody. Wystawa potrwa od 5 lipca do 12 września br.

Inicjatywa wsparcia wystawy Fundacji Instytutu Fotografii Fort jest też kontynuacją działań marki Mercedes-Benz na rzecz szerzenia kultury. Fotografia jako relatywnie młoda dziedzina sztuki zdobywa szturmem muzea i galerie. Mercedes jest też partnerem festiwalu filmowego T-Mobile-Nowe Horyzonty we Wrocławiu, wspiera ambitne produkcje filmowe, wydarzenia muzyczne i wystawy sztuki nowoczesnej.

Najnowsze

Zmodernizowany Opel Astra. Chodzi o wydajność

Opel w swoim komunikacie podkreśla przede wszystkim, że dzięki właściwościom aerodynamicznym, a także efektywnym nowym silnikom i skrzyniom biegów, Astra wyznacza standardy wydajności i niskiej emisji. A co jeszcze zmieniło się w tym modelu?

Nowa Astra jest jednym z najbardziej aerodynamicznych samochodów kompaktowych na rynku. Wersja Sports Tourer ze współczynnikiem oporu czołowego Cd wynoszącym 0,25 należy do najbardziej opływowych kombi na świecie, a wersja pięciodrzwiowa z wartością 0,26 jest liderem w klasie hatchbacków.

Takie parametry osiągnięto za pomocą licznych rozwiązań, takich jak osłona komory silnika, wahacze tylnej osi ukształtowane jak deflektory oraz pełna żaluzja wlotu powietrza z przodu samochodu. Górne i dolne sekcje osłony chłodnicy w nowej Astrze otwierają się i zamykają automatycznie oraz niezależnie od siebie, poprawiając przepływ powietrza wokół przodu nadwozia. Do obniżenia oporu powietrza poprzez ograniczenie turbulencji przyczynia się także bardziej opływowe podwozie pojazdu.

Dalszym udoskonaleniom poddano zawieszenie Astry. Nowe amortyzatory poprawiają komfort. Opcjonalne sportowe zawieszenie ma sztywniejsze amortyzatory, bardziej bezpośredni układ kierowniczy oraz tylną oś z drążkiem Watta.

W głównej mierze za obniżenie emisji CO2, nawet o 19 procent, odpowiada nowa gama silników. Trzycylindrowe jednostki mają pojemność 1,2 oraz 1,4 litra i rozwijają moc od 110 KM do 145 KM oraz maksymalny moment obrotowy od 195 do 236 Nm. Astra 1.2 jest wyposażona w sześciobiegową przekładnię manualną, natomiast Astra 1.4 jest dostępna wyłącznie z nową przekładnią bezstopniową (CVT). Średnie zużycie paliwa, zależnie od wersji, wynosi od 5,2 do 5,9 l/100 km.

Trzycylindrowe silniki Diesla 1.5 w Astrze rozwijają moc 105 KM i 122 KM oraz 260 i 300 Nm momentu obrotowego. Słabszy łączony jest z sześciobiegową przekładnią manualną, a mocniejszy może współpracować także z nową, dziewięciobiegową skrzynią automatyczną. Średnie zużycie paliwa według producenta powinno wynosić od 4,4 do 5,3 l/100 km.

Zmieniło się także wyposażenie nowego Opla Astry. Na przykład przednia kamera jest mniejsza, ale bardziej wydajna od poprzedniej wersji dzięki szybszemu procesorowi. Teraz rozpoznaje nie tylko pojazdy, ale także pieszych. Ponadto dzięki wyższej rozdzielczości obrazu z kamery samochód odczytuje jeszcze więcej znaków drogowych i wyświetla je na ekranie w zestawie wskaźników. Kamera cofania dostępna wraz z systemem Multimedia Navi Pro również ma lepsze parametry. Widok strefy za pojazdem wyświetlany na monitorze jest wyraźniejszy i bardziej precyzyjny, a kontrast po zmroku lepszy.

Nabywca Astry ma do wyboru systemy Multimedia, Multimedia Navi i Multimedia Navi Pro – każdy z nich jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. Podobnie jak w Oplu Insignii, flagowy system Multimedia Navi Pro ma ośmiocalowy kolorowy ekran dotykowy i reaguje na polecenia głosowe. Usługi nawigacji oparte na połączeniu z internetem i mapach aktualizowanych online dostarczają bieżących informacji o ruchu drogowym.

Najnowsze