Subaru BRZ wreszcie w Polsce

Rozmowy Subaru Import Polska z Fuji Heavy Industries (producentem samochodów marki) zakończyły się powodzeniem. W 2013 do Polski trafi kontyngent Subaru BRZ.

Polska wersja Subaru BRZ będzie, podobnie jak wszystkie inne modele Subaru na naszym rynku, standardowo wyposażona w Inteligentny System Ratunkowy.

fot. Subaru

Specjalnie dla BRZ Szkoła Jazdy Subaru opracowała program szkoleń dla aut tylnonapędowych. Podobnie jak w przypadku modelu STI, szkolenie w SJS zawarte jest w cenie samochodu. Oczywiście z profesjonalnych szkoleń w SJSie mogą skorzystać także nabywcy m.in. Toyoty GT86 (odpłatnie).

fot. Subaru

W Polsce oferowane są dwie wersje BRZ różniące się  zarówno technicznie, jak i wyposażeniowo. Cennik Subaru BRZ rozpoczyna się od 28 500 € brutto za wersję Active z manualną skrzynią biegów.

fot. Subaru

Pierwsze samochody będą dostarczone klientom w kwietniu bieżącego roku.

Najnowsze

Mazda i Fiat podpisują umowę na spidera Alfa Romeo

Mazda i Fiat ogłosiły podpisanie ostatecznej umowy, w oparciu o którą Mazda będzie produkować dla Alfy Romeo nowego dwuosobowego sportowego spidera. Samochód będzie produkowany od 2015 roku w zakładzie Mazdy w Hiroshimie w Japonii.

Nowy spider Alfy Romeo zostanie opracowany i rozwinięty dla globalnego rynku na bazie konstrukcji kolejnej generacji modelu MX-5. W oparciu o umowę, Mazda i Fiat skonstruują dwa samochody z napędem na tylne koła. Każdy z dwóch wariantów Alfy Romeo i Mazdy będzie napędzany silnikami z gamy oferowanej przez danego producenta.

Najnowsze

Rusza konkurs artystyczny Dunlop Art Car 2013

Dunlop ogłasza konkurs artystyczny na projekt pojazdu, który weźmie udział w tegorocznym 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Samochód sponsorowany przez Dunlopa po raz piąty będzie pomalowany według projektu wyłonionego w konkursie.

W 2012 roku zwycięzcą konkursu był Litwin Egidijus Gužauskas i jego projekt „Speed Rhythm”. Efekt obejrzało ponad 200 tysięcy widzów na torze i miliony przed telewizorami na całym świecie.

W tym roku fani motoryzacji i wyścigów, a także studenci wszystkich form wzornictwa: artystycznego, przemysłowego, odzieżowego i architektonicznego, ponownie zostali zaproszeni do zaprojektowania wyglądu zewnętrznego pojazdu, który wystartuje w legendarnym wyścigu. Konkurs jest otwarty dla amatorów
i profesjonalistów.

Model sponsorowanego przez Dunlopa samochodu oraz nazwa zespołu zostaną ogłoszone do końca stycznia.

Speed Rhytm – zwycięski projekt z ubiegłego roku
fot. Dunlop

Konkurs jest otwarty dla uczestników z dwunastu krajów Europy. Uczestnik musi mieć ukończone 16 lat. Pomysły można zgłaszać przez stronę internetową http://artcar.dunlop.eu, która umożliwia łatwe umieszczanie projektów: uczestnicy nakładają proponowane wzory na model pojazdu.

Jury będzie zwracać uwagę na twórcze i pełne wyobraźni wykorzystanie samochodowego “płótna”. Ale nie tylko – Dunlop zachęca również początkujących krytyków sztuki do oceny zgłoszeń konkursowych na stronie http://artcar.dunlop.eu. Rejestracja nie jest wymagana – wystarczy kliknąć Facebookowe „Lubię to” obok wybranego wzoru. Dwa najczęściej „lubiane” projekty wraz z dwoma wybranymi przez jury z każdego kraju otrzymają nagrody i znajdą się w europejskim finale. Najpopularniejszy projekt automatycznie otrzyma miejsce w finałowej czwórce.

Spośród 48 finalistów zostanie wyłonionych czterech międzynarodowych zwycięzców. Jeden z nich to najpopularniejszy projekt, trzech pozostałych wyłoni europejskie jury.

Pierwszą nagrodą w konkursie będzie prezentacja samochodu podczas testu na torze Le Mans 9 czerwca. Zwycięzca zostanie również zaproszony na oficjalną kolację, weźmie udział w testowej jeździe na torze Le Mans, otrzyma dwa bilety na wyścig na Le Mans oraz 1000 euro. Trzej pozostali zwycięzcy otrzymają reprodukcję swoich projektów na płótnie, podpisaną przez kierowców zespołu.

Najnowsze

Top Gear powraca na polskie ekrany

Top Gear  wraca na antenę BBC Knowledge z nową, 19. już serią. Pierwszy odcinek zostanie wyemitowany w czwartek 7 lutego o 22:00, zaledwie dziesięć dni po emisji w Wielkiej Brytanii.

Wielbiciele samochodów i adrenaliny – Jeremy Clarkson, James May i Richard Hammond – po raz kolejny rzucą się w wir niesamowitych przygód, kaskaderskich wyzwań i ekscytujących wypraw. Towarzyszyć im będzie milczący, ale wyjątkowo skuteczny kierowca wyścigowy Stig.

fot. BBC

W nowej serii zobaczymy kolejne gwiazdy – między innymi Damiana Lewisa, zdobywcę nagród Emmy i Złotego Globu, znanego z serialu Homeland. Aktor jako pierwszy zasiądzie za kierownicą „samochodu w rozsądnej cenie”. Clarkson, Hammond i May zabiorą też Astona Martina Vanquisha, SRT Vipera oraz Lexusa LFA w wielką trasę po Ameryce. Odwiedzą Las Vegas i Los Angeles, będą się ścigać z samolotami myśliwskimi, a następnie rozpoczną wyścig, którego celem będzie granica Meksyku. Nasi ulubieńcy stworzą też samochód dla seniorów i wezmą pod lupę nową Kię Cee’d.

W tej serii dowiemy się również, czy na mecz piłkarski we Włoszech szybciej dotrzemy Shelby Mustangiem GT500, czy… pociągiem.

fot. BBC

Jeremy skonstruuje też najmniejszy samochód świata i przetestuje go na ulicach Londynu. James przekona się, czy Bentley Continental GT Speed sprawdza się jako samochód wyścigowy, zaś Richard usiądzie za kierownicą niesamowitego superwozu o mocy 720 KM – Pagani Huayry.

W odcinku specjalnym prezenterzy wybiorą się do serca Afryki w poszukiwaniu źródła Nilu. Zadanie nie będzie jednak łatwe. Trafią na rzeki pełne krokodyli, wyboiste drogi niszczące zawieszenie oraz najgorszy korek drogowy świata…

Szczegółowe informacje o Top Gear znaleźć można na stronie www.bbcpolska.com/topgear

Najnowsze

Księżniczki za kierownicą MINI

Księżniczki Beatrycze i Eugenia z oficjalną pompą otworzyły program popularyzacji Wielkiej Brytanii, wspierany przez MINI. Głównym bohaterem kampanii będzie nowy model JCV.

Beatrycze i Eugenia, księżniczki Yorku, zajmujące odpowiednio piątą i szóstą pozycję w kolejce do tronu, to córki księcia Andrzeja i Sary Ferguson. 17 stycznia w Berlinie otworzyły kampanię promującą Wielką Brytanię przejazdem w MINI od Bramy Brandenburskiej do ambasady angielskiej.

fot. BMW

Kampania pod nazwą GREAT Britain MINI Tour ma być przede wszystkim prezentacją Wysp pod kątem możliwości biznesowych, turystycznych i edukacyjnych.

Najnowsze