Stylowo z nową kolekcją MINI

Atrakcyjny design, minimalizm i wysoka jakość materiałów - to cechy nowej kolekcji MINI Lifestyle. Marka stworzyła bogaty wybór ponad 50 produktów, wśród których znaleźć można ubrania, gadżety, a także zabawki dla najmłodszych.

Marka MINI uosabia radość, dynamikę oraz nowoczesność. Najnowsza kolekcja doskonale oddaje jej ducha, pozwalając cieszyć się produktami wysokiej jakości każdego dnia. Tradycyjna kolorystyka, oparta o odcienie szlachetnej szarości, czerni i bieli, wzbogacona została o elementy turkusowe oraz limonkowe. Powstała w ten sposób seria o ciekawym, niepowtarzalnym wzornictwie.

W kolekcji znajdziemy m.in. akcesoria podróżne. Do ich produkcji wykorzystano wysokogatunkowe materiały oraz woskowaną bawełnę, dzięki którym portfele (MINI Wallet Colour Block), torby (MINI Overnight Bag) czy pokrowce na tablety (MINI Tablet Cover Colour Block) są nie tylko estetyczne, ale również solidne i odporne na zabrudzenia czy działanie wody.

Perfekcja tkwi w szczegółach
Doskonała jakość oraz wyjątkowy design to nie jedyne zalety kolekcji MINI Lifestyle. Oferowane akcesoria odznaczają się również dopracowanymi, pomysłowymi detalami. We wnętrzu toreb zaprojektowano szereg przegródek i kieszonek, które ułatwiają utrzymanie porządku. W modelach MINI Duffle Bag Colour Block czy MINI Weekender Material MIX zastosowano także specjalny karabińczyk. Dzięki niemu, odnalezienie kluczyków nie będzie już problemem! Z kolei właściciele zegarków MINI Watch w kilka chwil będą mogli odmienić wygląd swoich zegarków za pomocą  wymiennych pasków wykonanych z nylonu lub skóry.

Sportowa stylistyka w nowoczesnym wydaniu
Kolekcja MINI Lifestyle oferuje również szeroką gamę ubrań, których znakiem rozpoznawczym jest minimalistyczna, sportowa stylistyka. Damska i męska bluza MINI Sweatshirt Wing to jedne z najciekawszych propozycji odzieżowych nowej serii. Szlachetna szarość, wykorzystanie 100-procentowej bawełny oraz charakterystyczne, trójwymiarowe logo sprawiają, że bluzy prezentują się wyjątkowo. Na letnie upały przygotowano również zestawy koszulek T-shirt w różnych kolorach z nowoczesnymi nadrukami. Dostępne są również barwne wersje dla najmłodszych. 

W kolekcji znajdziemy także propozycję na chłodniejsze dni – praktyczną kurtkę MINI Jacket z kapturem, dostępną w wersji damskiej oraz męskiej. Kurtka doskonale chroni przed deszczem oraz powiewami wiatru, a dzięki dołączonemu do niej plecakowi, idealnie sprawdzi się podczas podróży.

Niespodzianki dla najmłodszych
Podczas projektowania kolekcji MINI Lifestyle nie zapomniano oczywiście o najmłodszych fanach marki. W ofercie czeka na nich m.in. zestaw kreatywny MINI Kids Craft Set Automotive, który pozwala na zbudowanie domków czy myjni samochodowych z kartonu, a także wiernie odtworzone współczesne modele MINI.

MINI Lifestyle – odpowiedzialność za otoczenie  
Kolekcja MINI Lifestyle została zaprojektowana w taki sposób, aby uwzględnić zaangażowanie marki w dbałość o środowisko naturalne. Elementy drewniane i papierowe, wykorzystane przy produkcji np. zabawek dla najmłodszych, posiadają certyfikat FSC. Szkła, w które wyposażono okulary MINI Aviator Colour Black oraz MINI Panto Colour Black są biodegradowalne. Ponadto, w nowej kolekcji wykorzystana została również skóra uzyskana z recyclingu. Stanowi ona bazę akcesoriów podróżniczych, w tym m.in. plecaka MINI Backpack.

Odwiedź stronę http://www.mini.com.pl/lifestyle i poznaj świat nowej kolekcji MINI Lifestyle.

Najnowsze

Koło zintegrowane z hamulcami?

Continental opracował nową koncepcję koła zintegrowanego z hamulcami, New Wheel Concept, które powstało z myślą o zwiększeniu skuteczności hamowania przy jednoczesnym zmniejszeniu masy oraz poprawieniu chłodzenia w małych i średnich samochodach z napędem elektrycznym.

Podstawą New Wheel Concept jest połączenie elementów układu hamulcowego z felgą złożoną z kilku segmentów. Koło koncepcyjne Continental składa się z dwóch części: zewnętrznego pierścienia, do którego przymocowany jest gwiaździsty, pięcioramienny element nośny pełniący rolę szprych, połączony z osią i przekręconej bezpośrednio do niego tarczy hamulcowej. Tarcza hamulcowa nie jest jednak tutaj klasycznym dyskiem. W tym rozwiązaniu zacisk hamulcowy mocowany do piasty nie obejmuje tarczy hamulcowej po obwodzie, ale od wewnątrz. Pozwoliło to na zwiększenie średnicy tarczy, co przełożyło się na większą skuteczność hamowania przy użyciu niewielkiej siły i szybsze zatrzymanie pojazdu.

Do wykonania konstrukcji New Wheel Concept wykorzystano specjalny stop aluminiowy. Aluminium jest lekkie i skutecznie odprowadza ciepło – dzięki temu rozgrzane tarcze hamulcowe szybciej stygną, obniżając ryzyko ich przegrzania. Zastosowany stop jest także niezwykle wytrzymały. Wyniki wstępnych testów praktycznych Continental pokazały, że w przeciwieństwie do tarcz żeliwnych, tarcza New Wheel Concept nie ulega zużyciu i korozji. Zaletą tej koncepcji są też niższe koszty eksploatacji – zużycie elementów układu hamulcowego w tym systemie ogranicza się do samych klocków. Również ewentualna wymiana kół czy tarcz będzie przebiegać łatwiej.

Najnowsze

Škoda Kodiaq Scout debiutuje na polskim rynku – ceny

Škoda poszerza swoją ofertę o nowy wariant modelu Kodiaq. Wersja Scout to specjalna pochodna flagowego SUV-a czeskiej marki, która standardowo wyposażona jest w napęd na cztery koła.

Do napędu posłuży jeden z czterech silników o mocy od 150 do 190 KM. Kodiaq Scout debiutuje w polskich salonach z ceną od 135 500 zł.

{{ download(199) }}

Przy długości 4706 mm (o 9 mm więcej od standardowej wersji modelu Kodiaq za sprawą uterenowionej charakterystyki nadwozia) to duży SUV, gwarantujący obszerną kabinę zdolną pomieścić do siedmiu pasażerów oraz największy w klasie bagażnik (720 litrów z opcją powiększenia do aż 2065 litrów).

Nakładki na zderzaki, relingi dachowe, obudowy lusterek bocznych i ramki szyb bocznych zostały wykończone kontrastowo srebrnym lakierem. Standardowo w tej wersji obecne są także obręcze kół ze stopów lekkich w kolorze antracytowym o średnicy 19 cali oraz pakiet przyciemnianych szyb bocznych i tylnych.

Pod względem wyposażenia Skoda Kodiaq Scout bazuje na wersji wyposażenia Ambition, ale wzbogacono je o elementy wskazujące na terenowy charakter tej edycji. Obok specjalnych oznaczeń pojawiających się na nadwoziu oraz w kabinie, o szczególny nastrój we wnętrzu dba tapicerka częściowo wykonana z Alcantary, stalowe nakładki na pedały, oświetlenie wnętrza ambiente z funkcją wyboru jednego z dziesięciu kolorów oraz system multimedialny z ośmioma głośnikami.

Wersja ta standardowo jest wyposażana w pakiet na bezdroża, tryb jazdy Offroad oraz napęd na cztery koła. Oparty jest on na sterowanym elektronicznie sprzęgle wielopłytkowym, umieszczonym bezpośrednio przed mechanizmem różnicowym, gwarantującym optymalny rozdział mocy na poszczególne koła przy zachowaniu jak najlepszej ekonomiki jazdy. Kompetencje modelu w terenie potwierdza duży prześwit 194 mm oraz kąt rampowy 21,3 stopnia, kąt natarcia 20,1 stopnia oraz zejścia 22,8 stopnia.

Skoda Kodiaq Scout dostępny jest w sześciu mocnych kombinacjach napędowych (1.4 TSI 150 KM ze skrzynią manualną, 1.4 TSI 150 KM DSG, 2.0 TSI 180 KM DSG, 2.0 TDI 150 KM, 2.0 TDI 150 KM DSG, 2.0 TDI 190 KM DSG).

 

Najnowsze

Odkryj nowe motocykle Harley-Davidson z rocznika 2018

Harley-Davidson zaprasza wszystkich miłośników dwóch kółek na dni otwarte w salonach swoich autoryzowanych dealerów w Polsce.

Niedawno Harley-Davidson wprowadził do swojej ofery osiem odmłodzonych motocykli. Producent zarzeka się, że nowe modeli Softail mają moc, zwinność i łatwość prowadzenia, której nie spodziewamy się w takich maszynach: „to najlepiej jeżdżące motocykle w naszej historii!” – twierdzą przedstawiciele polskiego importera. Żeby to sprawdzić, należy odwiedzić najbliższego dealera H-D, gdzie nie tylko ma czekać kawa i miła obsługa, kolekcja odzieży MotorClothes, ale także najnowsze modele z silnikami Milwaukee-Eight do wypróbowania.

O wszystkich zmianach, które zaszły w modelach Softail dowiesz się więcej tu.

Daty i miejsca:
22/23.09.2017 – Katowice, Kraków, Łódź, Rzeszów, Warszawa (Liberator), Warszawa (Twin Peaks)
23.09.2017 – Szczecin
29/30.09.2017 – Gdańsk, Poznań, Wrocław

Rzecz jasna, poza modelami Softail w salonach zastaniemy inne, kultowe już motocykle: Harley-Davidson Street 750, maszyny z rodziny Dark Custom i klasyczne modele cruiser, aż po luksusowe modele Touring i  CVO.

Znajdź adres najbliższego autoryzowanego dealera Harley-Davidson i dowiedz się więcej na: www.harley-davidson.pl

Najnowsze

Polacy na drodze. Kto stanowi największe niebezpieczeństwo?

Mniej agresji, więcej kultury. Jeździmy w sposób bardziej profesjonalny - kierowcy ciężarówek, zaraz po pieszych, są oceniani jako najbardziej bezpieczni uczestnicy ruchu drogowego - tak wynika z badania, które na zlecenie organizatorów akcji społecznej „Profesjonalni kierowcy” przeprowadziła pracownia IBRIS.

Zapytano kierowców samochodów osobowych oraz ciężarowych, kto ich zdaniem stwarza największe zagrożenie na drodze.

Mały pojazd, małe zagrożenie? Niekoniecznie
W opinii kierowców samochodów osobowych najbardziej niebezpiecznymi uczestnikami ruchu drogowego są rowerzyści (49,5% wskazań), kierowcy samochodów osobowych (46,7%) i motocykliści (43,4%).

– To, że kierowcy jednośladów wskazywani są jako najniebezpieczniejsza grupa uczestników ruchu w Polsce, nie budzi zdumienia, ponieważ w ciągu chociażby ostatniego roku dostrzega się wzrost wypadków i ofiar śmiertelnych z udziałem właśnie motocyklistów i rowerzystów. Jedną z przyczyn jest niedbałość o to, aby być dobrze widocznym przez innych uczestników ruchu – tłumaczy Monika Uścińska, psycholog transportu z Instytut Transportu Drogowego.

Co ciekawe, kierowcy samochodów ciężarowych zostali wskazani przez ankietowanych jako jedna z grup stwarzających najmniejsze zagrożenie na drodze. – Z pewnością wynika to z coraz większej świadomości kierowców zawodowych, lepszej infrastruktury i systemów bezpieczeństwa, w które dziś wyposażone są nowe pojazdy ciężarowe. Wielką rolę odgrywają także akcje doszkalające dla młodych kierowców, w jakie coraz chętniej angażują się firmy z branży transportowej – wylicza Wilhelm Rożewski z Volvo Trucks Poland firmy która wspólnie z Renault Trucks Poland, Wielton, Ergo Hestią i Michelin już od dwóch lat prowadzi akcję społeczną „Profesjonalni kierowcy” polegającą na organizowaniu bezpłatnych kursów dla młodych kierowców posiadających prawo jazdy kategorii C+E.

Mł. asp. Antoni Rzeczkowski z Komendy Głównej Policji dodaje: – Kierujący samochodami ciężarowymi z roku na rok powodują coraz mniej wypadków drogowych, jak również rzadziej naruszają przepisy normujące porządek i bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Należy zauważyć, że coraz częściej są to kierowcy bardzo dobrze przeszkoleni i świadomi zagrożeń występujących podczas ich ciężkiej pracy. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt wykorzystywania przez nich coraz nowocześniejszych, sprawniejszych a tym samym bezpieczniejszych pojazdów – zauważa Rzeczkowski.

W opinii badanych kierowców samochodów osobowych w ostatnich pięciu latach poprawiła się kultura jazdy prawie wszystkich uczestników ruchu. Tutaj wskazywano najczęściej rowerzystów oraz kierowców samochodów ciężarowych. Warto zaznaczyć, że najbardziej podzielone zdania dotyczą kierowców samochodów osobowych. Z jednej strony na poprawę kultury jazdy wskazało 37,1 proc., z drugiej – na jej pogorszenie nieznacznie mniej: 34,2 proc.

Kierowcy samochodów osobowych są zgodni, że najwięcej zachowań agresywnych na drodze przejawiają inni kierowcy aut osobowych. Uważa tak ponad połowa zapytanych. Na pieszych wskazało prawie 18 proc., a na kierowców ciężarówek: niespełna 15 proc. Pozostałe grupy wymieniał co dwudziesty pytany.

Najczęściej spotykane agresywne zachowania na drodze to: groźby, wyzwiska i obraźliwe gesty.

Badani uważają też, że w ostatnich latach zwiększyło się zarówno bezpieczeństwo, jak i kultura jazdy kierowców ciężarówek. Więcej niż jeden na dziesięciu zapytanych uważa, że grupa ta prowadzi pojazdy w sposób zdecydowanie bardziej bezpieczny i kulturalny. Oceny pozytywne stanowią łącznie 34,2 proc. wskazań, z kolei negatywne niespełna 1/4. Potwierdzają to również dane Komendy Głównej Policji, która co roku publikuje raporty na temat wypadków na polskich drogach. Wynika z nich, że na przestrzeni 10 lat ogólna liczba wypadków w Polsce zmniejszyła się o 1/3, a w przypadku kierowców samochodów ciężarowych spadek był jeszcze większy i wyniósł ponad 50 proc. Ten rok może być kolejnym, gdy liczba tego typu zdarzeń zmaleje, ponieważ w pierwszym półroczu KGP odnotowała 3 proc. mniej wypadków niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

– Poprawa statystyk, jak i coraz lepsza opinia o kierowcach zawodowych, to z pewnością wynik wielu szkoleń, w których biorą oni udział – wyjaśnia Marcin Majak z Renault Trucks Poland. – Do tej pory w ramach naszej akcji „Profesjonalni kierowcy” przeszkoliliśmy już około 450 osób. Beneficjentem akcji jest jednak każdy z nas. Większa świadomość, wiedza i umiejętności wyniesione ze szkoleń z pewnością przekładają się na wzrost bezpieczeństwa na drogach. Jeśli dzięki naszej inicjatywie choć jeden kierowca uniknie niebezpiecznej sytuacji, z pełnym przekonaniem będziemy mogli powiedzieć, że było warto – podsumowuje Majak.

Na dużą efektywność szkoleń dla młodych kierowców wskazuje także Ewa Konopka, rzecznik prasowy Michelin w Polsce. – Od lat zależy nam na podnoszeniu kwalifikacji kierowców zawodowych, dlatego cieszymy się, że poprawę odczuwają wszyscy uczestnicy ruchu. Z pewnością lepsza opinia o zawodowych kierowcach to wynik licznych szkoleń, w których uczestniczą kierowcy, ale nie bez znaczenia pozostaje też fakt, że sprzęt, który mają obecnie do dyspozycji, jest coraz lepszej jakości i co najważniejsze – jest coraz bezpieczniejszy. Nam, jako producentowi opon, zależy na poprawie obu aspektów, dlatego nie tylko dostarczamy wytrzymałe i odporne na uszkodzenia opony, ale też wspieramy programy podnoszące kwalifikacje zawodowych kierowców – mówi Konopka.

Również Mariusz Golec, prezes zarządu spółki Wielton S.A. dostrzega ogromną wartość angażowaniu się w akcje społeczne podnoszące kwalifikacje kierowców. – W Grupie Wielton bardzo dużą wagę przykładamy do prowadzenia biznesu w odpowiedzialny społecznie sposób. Dlatego wspieramy edukację przyszłych pracowników branży transportowej, prowadząc klasę patronacką oraz opiekując się kierunkiem studiów mechatronicznych. Z drugiej strony, po raz kolejny angażujemy się w odnoszenie prestiżu zawodu kierowcy poprzez udział w akcji „Profesjonalni kierowcy”. Wierzymy, że to dodatkowo przyczyni się do wzrostu bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu – dodaje Golec.

Rowerzyści największym zagrożeniem dla ciężarówek
Ciekawe wnioski płyną również z drugiej części badania, w której ankietowanymi byli już wyłącznie zawodowi kierowcy samochodów ciężarowych, czyli osoby spędzające na drogach najwięcej czasu i w ciągu roku przejeżdżające nawet ponad 100 tys. kilometrów. Ich zdaniem najbardziej niebezpieczną grupą uczestników ruchu są kierowcy jednośladów. Na rowerzystów wskazało prawie 60 proc. wszystkich zapytanych. Na drugim miejscu znaleźli się kierowcy jednośladów napędzanych silnikami – motocykliści są niebezpieczni według prawie 56 proc. pytanych. Kierowcy zawodowi byli absolutnie zgodni, że najmniej niebezpiecznymi użytkownikami dróg są właśnie kierowcy ciężarówek.

– Rowerzyści, motocykliści, ale też wielu kierowców małych pojazdów, nie zdają sobie sprawy ze specyfiki prowadzenia pojazdu ciężarowego i zapominają, że 40-tonowy zestaw (ciężarówka plus naczepa) zupełnie inaczej zachowuje się przy nagłym hamowaniu lub gwałtownej zmianie pasa ruchu. Wymuszenie pierwszeństwa lub zajechanie drogi to szczególnie groźne manewry, które ze względu na gabaryty pojazdów, tragicznie kończą się przede wszystkim dla mniejszych uczestników ruchu. Kolejna kwestia to martwe pole, jakie w dużych pojazdach jest znacznie większe niż np. w autach osobowych. Należy o tym pamiętać, zbliżając się do ciężarówki, która szykuje się do zmiany pasa lub sygnalizuje zamiar skrętu – tłumaczy Michał Proc z Volvo Trucks Poland.

Kierowcy ciężarówek, tak jak kierowcy w badaniu ogólnopolskim stwierdzili, że to prowadzący auta osobowe wykazują najwięcej zachowań agresywnych na drodze. Takiego zdania jest siedmiu na dziesięciu pytanych. Pozostałe grupy były wskazywane zdecydowanie rzadziej.

Kierowcy ciężarówek, podobnie jak badani w próbie ogólnopolskiej, wskazali, że ich zdaniem najniebezpieczniejszym zachowaniem drogowym jest wyprzedzanie na trzeciego. Uważa tak więcej niż połowa zapytanych kierowców samochodów ciężarowych. Na drugim miejscu znalazło się zajeżdżanie drogi, co wydaje się zrozumiałe w związku z drogą hamowania obciążonej ciężarówki. Na trzecim miejscu wskazywano tzw. „jazdę na zderzaku”.

Badania zostały przeprowadzone przez Fundację IBRIS w lipcu 2017 r. na reprezentatywnej ogólnopolskiej grupie kierowców samochodów osobowych oraz wśród kierowców zawodowych pracujących w polskich firmach transportowych.

Najnowsze