Sto lat dla Warszawy… z FSO!
Wybiła 14.00, a więc pora szykować się na gremialne odśpiewanie "sto lat". 58 wiosen upłynęło FSO Warszawa. 6 listopada 1951 roku pierwszy egzemplarz jubilatki zjechał z taśmy stołecznego zakładu na Żeraniu.
![]() |
fot. TVN
|
Mimo – jak na samochód – podeszłego wieku, kiepskich osiągów i mało ekologicznych rozwiązań, jubilatka nadal ma rzesze fanów. Punktualnie o 14.00 6 listopada 1951 roku z taśm zakładu FSO zjechała pierwsza Warszawa. 22 lata później egzemplarz o numerze 254 471 żegnano, choć nie ostatecznie. Warszawa przecież nadal żyje w sercach i wspomnieniach wielu ludzi i zajmuje w prywatnych kolekcjach zaszczytne miejsce.
Samochód legenda – niegdyś marzenie każdego Polaka, rządowa limuzyna, pojazd uprzywilejowany: karetka czy radiowóz. Warszawę docenił każdy.
Pora więc na „sto lat” i urodzinowy tort – najlepiej własnej produkcji, według naszego wczorajszego przepisu (czytaj tu).
Dla tych, którzy należą do grona jej fanów lub chcieliby sobie ją przypomnieć, krótki filmik autorstwa pasjonata FSO Warszawa.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: