Steffi Laier mistrzynią świata w kobiecym WMX
Pomimo problemów z ręką, Steffi Laier utrzymała pozycję lidera w klasyfikacji światowej na ostatnim rajdzie WMX w Lacapelle Marivale we Francji.
Największa rywalka Steffi, Chiara Fontanesi wyprzedziła liderkę cztery okrążenia przed końcem wyścigu, jednak niemiecka motocyklistka była już pewna swojego zwycięstwa w klasyfikacji generalnej. Wykazała się niemałą wytrzymałością, ponieważ jechała z otwartą raną ramienia, która zaczęła jej doskwierać w trakcie rajdu. Jednak pomimo rany i ciężkich warunków na trasie zajęła świetne, drugie miejsce, co wystarczyło by cieszyć się mistrzostwem świata w klasie kobiet już po raz piąty.
W tym sezonie na trzynaście rajdów WMX Steffi siedmiokrotnie sięgała po złoty medal i sześciokrotnie stawała na drugim miejscu na podium. Jej czas na wyścigach nigdy nie był o więcej jak sekundę gorszy od zwycięskiego. Jej niesamowita wola walki i wytrzymałość nawet w przypadku jazdy z otwartą raną dowodzi, że z pewnością zasługuje na zdobyty tytuł.
Wyniki WMX w Lacapelle Marivale we Francji
1. Chiara Fontanesi, Włochy, Yamaha
2. Steffi Laier, Niemcy, KTM
3. Natalie Kane, Wielka Brytania, KTM
4. Larissa Pappenmeier, Niemcy, KTM
5. Justine Charroux, Francja, Yamaha
Wyniki klasyfikacji generalnej WMX
1. Steffi Laier, Niemcy, KTM 307
2. Chiara Fontanesi, Włochy, Yamaha 298
3. Larissa Pappenmeier, Niemcy, KTM 248
4. Britt van der Wekken, Holandia, Honda 199
5. Sara Pettersson, Szwecja, KTM 175
![]() |
Najnowsze
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Filarami filozofii Alpine jest lekkość, francuski savoir vivre oraz uśmiech na twarzy kierowcy. To te elementy przyświecały projektantom modelu A290, bazującego na niedawno wskrzeszonym Renault 5. Elektryczny hothatch nie tylko pokazuje silną zmianę kierunku rozwoju marki, ale jednocześnie stanowi zapowiedź nadchodzącej gamy. Plany producenta obejmują bowiem aż siedem nowych modeli Alpine, które mają zostać wprowadzone […] -
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
-
Motocykliści giną 27 razy częściej niż kierowcy aut! Wypadki na jednośladach w Polsce: statystyki, przyczyny i jak jeździć bezpieczniej
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Zostaw komentarz: