Stacja ładowania pojazdów elektrycznych we Wrocławiu
We Wrocławiu otwarto pierwszą w mieście ogólnodostępną stację do ładowania pojazdów elektrycznych. Jest to pierwszy punkt z planowanych dwudziestu - znajduje się na parkingu obok CH Borek przy ul. Hallera.
| Stacja ładowania pojazdów elektrycznych we Wrocławiu. |
![]() |
|
fot. Małgorzata Czaja
|
Wybór miejsca jest nieprzypadkowy, bo zakupy w centrum handlowym mają stać się pretekstem do doładowania baterii w samochodzie. Również sam model zarządzania stacjami sprzyja lokalizacji w takich miejscach. Kolejne mają zostać otwarte koło salonu Germaz przy ul. Strzegomskiej oraz domów handlowych Borek, Astra, Marino i Tęcza. Wystarczy, że właściciel parkingu złoży wniosek do Urzędu Miasta, który chętnie dofinansowuje taki projekt z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska. Miasto mocno zaangażowało się w propagowanie ekologicznego napędu i jak podkreśla Wiceprezydent Wojciech Adamski, chce być gotowe na auta elektryczne w mieście. Do tej pory zarejestrowanych jest dwanaście takich samochodów i siedemnaście skuterów. Poprzez promocję i inwestycję w przyszłość miasto chce zachęcić Wrocławian do użytkowania aut z napędem elektrycznym.
Stacje, jak podkreślał przedstawiciel operatora, Bartosz Kubik (firma Galactico) są przeznaczone do doładowywania baterii w pojazdach elektrycznych. Podstawowy punkt ładowania akumulatorów powinien znajdować się w naszym garażu, ponieważ pełne ich naładowanie zajmuje około 5-8 godzin.
Samo „tankowanie” jest bardzo proste i intuicyjne. Wystarczy posiadać kartę (po zarejestrowaniu na stronach operatora otrzymujemy ją listownie), którą przykładamy do dystrybutora w celach identyfikacji, wybieramy odpowiednie gniazdo i wpinamy ją do wtyczki w naszym aucie lub skuterze. Gniazdai są tak dobrane, żeby wszystkie modele aut elektrycznych mogły korzystać ze stacji. Na razie usługa we Wrocławiu będzie bezpłatna, tak by promować napęd elektryczny. Ile będzie kosztować ładowanie w przyszłości dokładnie nie wiadomo. Szacowany – podawany przez operatora – koszt przejechania 100 kilometrów zasilnanym elektrycznie pojazdem wynosi 6 złotych.
Kolejną stacją we Wrocławiu (otwarcie nastąpiło 19/12/2011) są okolice hotelu Scandic. Stacja zlokalizowana jest na parkingu hotelowym, na poziomie minus jeden. Działający terminal jest wyposażony w 3 gniazda. Dwa z nich są typu CEE7-Schuko 230V/16 A, natomiast trzecie jest gniazdem trójfazowym, przeznaczonym do ładowania samochodów elektrycznych zgodnie ze standardem IEC 62196 firmy Mennekes 230/400 V/32A. Terminal obsługiwany jest za pomocą kart zbliżeniowych, zarejestrowanych w systemie.
Przystąpienie do Wrocławskiego Systemu Ładowania Pojazdów Elektrycznych będzie bezpłatne. Użytkownik po zarejestrowaniu się na stronie www.galactico.pl otrzyma drogą pocztową indywidualną, dostępową kartę zbliżeniową. Każdy terminal działający w ramach Galactico.pl jest wyposażony w odpowiedni czytnik. Dzięki temu użytkownicy będą mieli możliwość ładowania pojazdów także poza granicami miasta. W najbliższym czasie zarejestrowane osoby otrzymają możliwość wyszukiwania oraz rezerwowania odpowiednich stacji poprzez stronę internetową lub za pomocą specjalnej aplikacji zainstalowanej na urządzeniu typu smartphone. Urządzenia wyposażone w funkcję GPS same pokierują użytkownika do najbliższej stacji ładowania. System adresowany jest do kierowców wszystkich pojazdów elektrycznych jak samochody, seagway, skutery czy rowery.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?

Zostaw komentarz: