Sprzedaż samochodów dostawczych nadal rośnie! Prognoza na 2021

W przypadku samochodów dostawczych liczba zarejestrowanych samochodów w listopadzie wyniosła 5 754 egzemplarze, odnotowując blisko 9% wzrost względem ubiegłego roku. Jak będzie wyglądała sprzedaż samochodów dostawczych w 2021? Prognozy są optymistyczne.

W przypadku samochodów dostawczych liczba zajerestrowanych samochodów w listopadzie wyniosła 5 754 egzemplarze, odnotowując blisko 9% wzrost względem ubiegłego roku. Warto zaznaczyć, że polski rynek motoryzacyjny skupia się przede wszystkim na przedsiębiorcach, którzy chętnie kupują nowe samochody w ramach rozbudowy floty korzystając z atrakcyjnych form finansowania. Przedsiębiorstwa to nie tylko floty osobowych samochodów dla przedstawicieli handlowych, ale także tabory składów ciężarowych czy dostawczych.

Samochody dostawcze – wzrost zainteresowania pomimo pandemii

Choć pandemia koronawirusa mocno wpłynęła na zachowania zakupowe klientów rynku motoryzacyjnego, w przypadku samochodów dostawczych zauważalna jest wzrostowa tendencja

Jak podaje Samar, tylko w listopadzie 2020 zarejestrowano o 9,3% więcej samochodów dostawczych niż w ubiegłym roku (11.2020 –  5 921) i o 8,9% więcej niż w październiku (więcej o 484 samochody). Warto zaznaczyć, że październik podobnie jak marzec to dwa krytyczne miesiące 2020, w którym miała miejsce kolejne pierwsza oraz druga fala epidemia i związanych z tym obostrzeń.

W ujęciu roczny, podobnie jak w przypadku samochodów osobowych, również wśród modeli dostawczych, mikrobusów czy  pojazdów o zabudowie specjalnej zarejestrowano blisko 13 000 pojazdów mniej (-18,3%).

W przypadku niektórych województw liczba zarejestrowanych samochodów spadła minimalnie, tylko w województwie dolnośląskim zarejestrowano o niecałe 2% mniej pojazdów dostawczych niż w roku ubiegłym, w wielkopolskim – 12%

Ranking zarejestrowanych samochodów dostawczych według województw

*ranking samochodów dostawczych, minibusów i pojazdów specjalnych

Dane zebrane na bazie raportów : https://www.samar.pl/__/75/Ranking-TOP-50-TOP-10.html

Reeksport nowych samochodów w Polsce

Jak nietrudno zauważyć, wśród zachodnich województw liczba zarejestrowanych samochodów jest stosunkowo wysoka na tle globalnych wyników rejestracji pojazdów w Polsce. Eksperci Samar wskazują fakt, że epidemia koronawirusa i ogólny przestój gospodarek wpłynął dodatnio na zjawisko reeksportu towarów, w tym także samochodów. Wiele aut zakupionych i zarejestrowanych w Polsce stanowiła towar eksportowy, a tylko w listopadzie 2020 około 9,24% pojazdów została wywieziona poza granice kraju. Sam poziom reeksportu rok do roku wzrósł o 16,46%.

Najczęściej kupowane dostawczaki w 2020 – ranking

Renault Master 6781 sprzedanych egzemplarzy w 2020 roku

Mercedes Sprinter 5991 sprzedanych egzemplarzy w 2020 roku

Fiat Ducato 5783 sprzedanych egzemplarzy w 2020 roku

IVECO Daily 3799 sprzedanych egzemplarzy w 2020 roku

Ford Transit 3278 sprzedanych egzemplarzy w 2020 roku

Renault Trafic 2912 sprzedanych egzemplarzy w 2020 roku

Peugeot Boxer 2783 sprzedanych egzemplarzy w 2020 roku

Volkswagen Transporter 2453 sprzedanych egzemplarzy w 2020 roku

Ford Transit Custom 2444 sprzedanych egzemplarzy w 2020 roku

Volkswagen Crafter 2012 sprzedanych egzemplarzy w 2020 roku

Sprzedaż samochodów dostawczych w leasingu – najlepszy wynik w 2020 roku

Wzrost zainteresowania zakupem samochodu pod koniec roku produkcyjnego to pewnego rodzaju standard w świecie motoryzacji. Na jesienne wyprzedaże roczników czekają zarówno osoby prywatne zainteresowane zakupem samochodów za gotówkę lub kredyt, jak i przedsiębiorcy. Choć koronawirus spowodował wiele zmian w branży automotive, w przypadku Superauto.pl to jeden z ciekawszych okresów pod względem biznesowym. Tylko w listopadzie firmie udało się podpisać 120 nowych umów rezerwacyjnych z klientami zainteresowanymi leasingiem samochodu dostawczego. W przypadku sprzedaży samochodów dostawczych ostatnie trzy miesiące to ponad 210 sprzedanych egzemplarzy. Tylko w październiku, kiedy branża przeżywała największe zawirowania od marca br. Superauto.pl przekazało kluczyki do 77 dostawczych samochodów. 

Sprzedaż samochodów 2021 – prognoza

Jak podaje Marcin Bołtryk (red. Puls Biznesu), rynek motoryzacyjny cofnął się o 3 lata. Prognoza na 2021? Będzie lepiej, ale na pewno nie tak dobrze jak w 2019 roku. Warto przypomnieć, że pod koniec 2019 roku Instytut Badań Nad Motoryzacją wskazywał delikatny spadek liczby zarejestrowanych samochodów w 2020 roku, jednak czas pandemii mocno wpłynął na te wczesne przewidywania. Jak prognozują analitycy rynku, rok 2021 ma stanowić odbicie po pandemii koronawirusa, a wzrost zarejestrowanych samochodów w Polsce ma być wyższy o około 10,1% względem wyniku z roku 2020. To optymistyczny scenariusz. Decydujący wpływ na statystyki będą mieli producenci, którzy od stycznia 2021 roku będą zmagać się z nowymi normami emisji spalin. 

Norma emisji spalin a zakup nowego samochodu

“Nowe normy spalin mogą doprowadzić do podniesienia cen samochodów. Będzie to podyktowane chęcią zamortyzowania kar, jakie będą nakładane na producentów z uwagi na przekroczenie dopuszczalnych maksymalnych norm.” Jak przypominają eksperci sprzedaży Superauto.pl w przypadku modeli, które od nowego roku będą przekraczały normy spalin producenci zapłacą 95 euro za każdy 1 g, w przypadku każdego pojazdu. Według normy Euro 6d współczynnik maksymalnego przekroczenia ilości emitowanych spalin, z 2,1 spadnie do poziomu 1,43, co w przypadku diesla stanowi różnicę na poziomie 54 mg/km (max. 114 mg/km) 168, dla benzyny 44 mg/km (max. 85 mg/km). 

Najnowsze

Maria Greger od 1995 roku dba o dobór kolorów i materiałów we wnętrzach Mazdy. Teraz przechodzi na emeryturę

Maria Greger była świadkiem wielu zmian, odkąd w 1995 r. dołączyła do Mazdy

Zanim przejdzie na emeryturę w 2021 roku, Szefowa Działu Kolorów i Materiałów w europejskim centrum projektowym Mazdy spogląda wstecz na ponad ćwierć wieku projektowania samochodowych wnętrz i dzieli się swoimi przemyśleniami na temat trendów kolorystycznych, przyszłej mobilności i szacunku Mazdy dla pierwiastka ludzkiego.

Jak stworzyć we wnętrzu samochodu przestrzeń, która zaprasza do środka?

To wymaga jakości i kunsztu. Jako firma japońska, Mazda głęboko szanuje tradycyjne przywiązanie do jakości wykonania. Mam tu na myśli drobiazgową dbałość o szczegóły. W dzisiejszych czasach musimy przyzwyczaić się do tego, że powierzchnie w kabinie znikają. Tam, gdzie kiedyś znajdowała się deska rozdzielcza i konsola środkowa z przełącznikami i pokrętłami, teraz mamy duże wyświetlacze wpasowane gładko w otoczenie. Nie ma żadnych narożników, krawędzi i ozdób. Celem jest oczywiście poprawa użyteczności, ale utrudnia to naszą pracę jako projektantów kolorów i materiałów. Jako projektantka jestem zadowolona, jeśli uda nam się zachować pokrętła lub przełączniki i przekazać poczucie atrakcyjności, czy to optycznie, czy przez dotyk. Są one dla mnie jak małe klejnoty, które tworzymy z wyjątkową starannością. Być może kierowca nie zauważy ich od razu, ale takie detale tworzą poczucie jakości w kabinie i dbają o dobre samopoczucie.

Jaka jest wizja Mazdy?

Od 2010 roku samochody Mazdy projektowane są w zgodzie z filozofią Kodo. Kodo w języku japońskim oznacza „duszę ruchu” i oddaje siłę oraz piękno ruchu.

Jak to jest realizowane w praktyce?

W Maździe wiemy, że maszyny nie zastąpią umiejętności i kunsztu ludzkiej ręki i dotyczy to każdej części procesu rozwoju pojazdu. Zwłaszcza jeśli chodzi o modelowanie. Gliniane modele są formowane ręcznie. Rzemieślnicy takumi, którzy są u szczytu swoich umiejętności, potrafią szlifować metal z niezwykłą precyzją, a inżynierowie odpowiedzialni za konstrukcję nowych samochodów, stawiają człowieka w centrum wszystkich swoich działań. Na to nakłada się nasza filozofia Kodo, która na przykład w Mazdzie3 wzbudza wrażenie ruchu poprzez grę światła i cienia na bocznych powierzchniach karoserii.

Jak zmienił się wystrój wnętrza samochodu w czasie Twojej pracy w Maździe?

Materiały i rzemiosło stały się jeszcze ważniejsze niż wcześniej, a wysiłek projektantów Działu Kolorów i Tkanin poświęcony wyborowi materiałów do wykończenia kabiny odpowiednio wzmógł. Na przestrzeni lat bardzo zmieniły się rozwiązania i detale, a także jakość całego wnętrza. Wystarczy spojrzeć na skórę, drewno i metaliczne wykończenia, jakie dziś mamy do dyspozycji.

Opowiedz nam więcej o procesie projektowania w Mazda Research Europe.

W MRE we Frankfurcie koncentrujemy się na rynku europejskim, badając i wybierając trendy, które mają znaczenie dla Mazdy. Na ich podstawie tworzymy nasze projekty. Weźmy na przykład następcę Mazdy 6. Wyobrażamy sobie jak mógłby wyglądać samochód, który jeszcze nie istnieje, proponujemy materiały, kolory i kompletne wnętrza, a nasi koledzy projektanci w USA i Japonii robią to samo. Wyniki są przedstawiane centrali, która jest ostatecznie odpowiedzialna za finalny efekt. Tak na marginesie, pragnę podkreślić, że zespół z Frankfurtu wykonuje świetną robotę, a niektóre z ich koncepcji, takie jak Mazda CX-30, zostały przyjęte w niezmienionej formie.

Czy zawsze chciałaś projektować wnętrza samochodów?

Już w dziesiątej klasie rozważałam, czy nie zostać projektantką wnętrz, ale po skończeniu szkoły zdecydowałam się studiować wzornictwo tekstyliów. Wykorzystałam swoją sieć kontaktów – kolega ze studiów pracował w firmie w Trewirze (Niemcy), która produkowała tkaniny dla przemysłu motoryzacyjnego. Złożyłam podanie i zostałam zatrudniona. Na początku nie miałem pojęcia, jak wiele ta praca będzie miała wspólnego z projektowaniem tkanin. Ale kiedy przeszłam do Mazdy, było to, szczerze mówiąc, bardziej ekscytujące, ponieważ projektujemy wnętrza na stosunkowo niewielkiej przestrzeni, z wieloma różnymi powierzchniami i kolorami. Materiały we wnętrzach samochodów to jedne z najbardziej wymagających tkanin na świecie, co sprawia, że wymyślanie naprawdę doskonałych projektów jest ciągłym wyzwaniem.

Jak radzicie sobie z takimi wyzwaniami?

Nas troje z Działu Kolorów i Materiałów we Frankfurcie nieustannie się rozwija. Jeździmy na wydarzenia związane z modą, meblami i wzornictwem, sondujemy rynek i rozpoznajemy trendy.

Jak trendy, które przewiduje Li Edelkoort?

Czy widzieliście ją na żywo? Jest bardzo charyzmatyczna, ma świetną intuicję i potrafi porwać swoją publiczność. Jest luminarzem, jeśli chodzi o wyłapywanie i odkrywanie trendów. Regularnie uczestniczymy w jej wykładach.

Porozmawiajmy o kolorach. Wydaje się, że utknęliśmy z tymi samymi barwami nadwozi od lat. Co przyniesie nam jutro?

Myślę, że biel jest dobrym przykładem. Biały kolor był modny przez ostatnie kilka lat i jego pozycja nie słabnie. Faktem jest, że wartość odsprzedaży pozostaje ważnym czynnikiem w wyborze koloru, więc wielu nabywców będzie skłaniać się ku srebrnemu, czerni lub bieli. Mazda poszła własną drogą tworząc kultowe czerwienie dla projektów Kodo. Z dumą mogę powiedzieć, że to my wyznaczyliśmy trendy, rozpoczynając renesans czerwieni, nie tylko w samochodach sportowych. Jeśli chodzi o przyszłość, panuje ogólny trend w kierunku cieplejszych kolorów, więc może być ich więcej. Spodziewam się również więcej zielonych samochodów, ponieważ zieleń powraca w przemyśle modowym, ale nigdy nic nie wiadomo. Z pewnością jednak nadal będziemy widywać wiele odcieni szarości.

Jakie są największe wyzwania dla działu, w którym pracujesz?

Musimy pogodzić się z nową technologią i nowymi formami mobilności. Samochody stają się coraz prostsze i mają coraz więcej wyświetlaczy. Dlatego pytanie do nas, projektantów, brzmi: czy mogę stworzyć miłą atmosferę pomimo tego wszystkiego? To musi być coś więcej niż tylko przyjemność przebywania, tu liczy się również intuicyjna obsługa. Ponadto, staramy się również wykorzystywać same materiały i kształty elementów we wnętrzu do zwiększenia koncentracji kierowcy. Tak więc praca nad projektowaniem wnętrz pojazdów jest naprawdę bardzo ekscytująca.

Jakie jest główne wyzwanie związane z mobilnością?

To złożona kwestia. W przemyśle motoryzacyjnym jest wiele myślenia krótkoterminowego. Na rynku pojawiają się pojazdy elektryczne, a myślę, że samochody napędzane wodorem nie są wcale tak daleko w tyle. Uważam jednak, że musimy postawić mobilność w centrum uwagi, a następnie w kolejnym kroku określić, jaki rodzaj pojazdu należy zbudować, aby spełnić dane wymagania w zakresie zapewnienia tej mobilności – nie odwrotnie. Musimy zastanowić się, jak wielu młodych ludzi będzie chciało w przyszłości prowadzić samochód. Urbaniści i osoby odpowiedzialne za planowanie mobilności muszą ściślej współpracować, działając ramię w ramię. W każdym razie jest to fascynujący temat, który z pewnością będzie nam towarzyszył jeszcze przez dłuższy czas.

Czy istnieje samochód, o którego zaprojektowaniu marzysz?

Nie bardzo. Jestem bardzo zadowolona z CX-30. Ten mały SUV okazał się doskonały; to chyba najładniejszy pojazd, nad jakim kiedykolwiek pracowałam, zwłaszcza z nadwoziem w kolorze Soul Red Crystal. Nie jest zbyt duży, ma wygodne siedzenia, bardzo wysokiej jakości materiały i wykończenie. Rozmiar bardzo mi odpowiada, ponieważ zazwyczaj jeżdżę sama. MX-5 to kolejny samochód, który mnie ekscytuje. Chociaż pełni on rolę dodatkowego pojazdu w rodzinie, dla mnie to wciąż mały samochód marzeń dający mnóstwo przyjemności z jazdy. 

Który z aspektów Twojej długiej kariery zawodowej najbardziej Ci się podoba?

Bycie częścią międzynarodowego zespołu, w którym spotyka się tak wiele różnych kultur. Mamy ludzi z całej Europy i nie tylko, a praca z Japończykami i Azjatami, Amerykanami i innymi narodowościami oraz poznawanie ich kultur było fascynujące. To było dla mnie wspaniałe doświadczenie.

Jakiej rady udzieliłabyś sobie w młodszym wieku?

Ciesz się tym, co robisz. A także motywuj i inspiruj innych, aby robili to samo. Patrząc wstecz na moją karierę, muszę przyznać, że jestem bardzo zadowolona ze swoich dokonań. Kolory i materiały to mój świat!

Najnowsze

Czy po Warszawie jeździ za dużo samochodów?

Za poziom zanieczyszczenia powietrza w Warszawie odpowiada między innymi liczba samochodów poruszających się po jej drogach.

Wykaz zarejestrowanych w stolicy pojazdów pokazuje, że jest ich kilka razy więcej, niż w innych metropoliach. Ich liczba jest całkowicie bezprecedensowa – dorównuje bowiem liczbie mieszkańców, co jest w innych krajach niespotykane.

Porównując Warszawę z Berlinem lub z Wiedniem widzimy, że po naszych drogach jeździ od dwóch do trzech razy więcej samochodów w relacji do liczby mieszkańców. To sprawia, że ilość produkowanych przez samochody zanieczyszczeń, takich jak tlenki azotu i ozonu, jest w naszym powietrzu zdecydowanie większa. Pojawiają się jednak głosy, wskazujące na zakłamanie tych obliczeń. 

Słyszałem argumenty, że dlatego mamy tyle samochodów w Warszawie, że zarejestrowane są tutaj samochody służbowe, które tak naprawdę jeżdżą po całej Polsce. Na pewno tak jest. Ale z drugiej strony po mieście jeżdżą samochody nie tylko z warszawskimi numerami.

Do miasta regularnie wjeżdżają przyjezdni, którzy w Warszawie pracują, mieszkają i żyją. Myślę, że te dwa procesy się dosyć dobrze wyrównują – powiedział serwisowi eNewsroom Piotr Siergiej z Warszawskiego Alarmu Smogowego. – Tak czy owak, samochodów w mieście jest zbyt dużo.

Urząd miejski powinien zrozumieć, że bez ograniczenia napływu samochodów do miasta nie będziemy mieli czystego powietrza w okresie wiosenno-letnim. Zimą dymią nam kopciuchy – ale zaraz będzie ciepło, kopciuchy zgasną. I co nam zostanie? Zostaną nam samochody, dalej zatruwające nasze miasto – wyjaśnia Siergiej.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Koniec polewania się szampanem na podium w F1

Zamiast szampana będzie... wino musujące.

Ferrari Trento zyskało status oficjalnego wina musującego Formuły 1.

Włoska firma Ferrari Trento została oficjalnym dostawcą wina musującego na trzy kolejne sezony Formuły 1. Wino musujące zastąpi szampan Carbon.

Wina musujące włoskiej firmy będą używane przez kierowców podczas świętowania na podium oraz oferowane gościom, na przykład w Paddock Clubie.

Wino musujące Ferrari Trento

Przeczytaj też: Michèle Mouton o kobiecej serii wyścigowej: „To rodzaj dyskryminacji, kiedy kobietom wolno konkurować tylko ze sobą”

W przeszłości Ferrari Trento było już obecne na podium Formuły 1, podczas Grand Prix Włoch. Simone Mase, główny menedżer Lunelli Group, powiedział:

W 1981 roku byliśmy na podium w Monzy, więc mamy piękne zdjęcia ze wspaniałymi mistrzami tamtego okresu. Oni już próbowali Ferrari, ale teraz zostaliśmy partnerami F1 i nie możemy doczekać się tej współpracy.

Ciekawe, czy kierowcom, oczywiście z wyjątkiem tych ścigających się czerwonymi bolidami, zasmakuje Ferrari?

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Hyundai Bayon – SUV stworzony specjalnie dla Europy

Bayon łączy kompaktowe nadwozie, przestronne wnętrze oraz szereg zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i łączności.

Hyundai zaprezentował model Bayon, całkowicie nowego SUV-a segmentu B, zaprojektowanego specjalnie dla Europy. To najnowszy i najmniejszy członek powiększającej się rodziny SUV-ów Hyundai.

Nazwa Bayon została zainspirowana popularnym celem wakacyjnych podróży. Bayonne jest stolicą francuskiego Kraju Basków i jednym z najpiękniejszych miejsc w południowo-zachodniej Francji. Ponieważ Bayon ma spełniać oczekiwania rynku europejskiego, firma zdecydowała się nadać mu europejską nazwę.

Wraz ze wzrostem popularności SUV-ów na całym świecie, Hyundai dostrzegł zapotrzebowanie na model, który będzie zwinnie poruszać się po europejskich miastach, a jednocześnie zapewni wystarczająco dużo miejsca, aby zaspokoić potrzeby klientów. I tak powstał Bayon.

Hyundai Bayon

Nowy Hyundai Bayon wyraża filozofię projektową Hyundaia Sensuous Sportiness, definiowaną przez harmonię między proporcjami, architekturą, stylistyką i technologią. Najnowsza interpretacja Sensuous Sportiness łączy wartości emocjonalne z nowatorskimi rozwiązaniami.

Dzięki wyrazistemu wyglądowi i integracji kluczowych elementów projektowych SUV-ów Hyundai, Bayon wzmacnia kierunek projektowania SUV-ów Hyundai. Koreańczycy liczą, że wyjątkowy i pewny siebie wygląd Bayona, wyrażony poprzez mocne linie i światła w kształcie strzał, uczyni go wyjątkowym produktem w szybko rozwijającym się europejskim segmencie B SUV-ów.

Hyundai Bayon

Przeczytaj też: Hyundai Bayon – oto pierwsze zdjęcia nowego SUV-a Hyundaia!

Bayon wyróżnia się charakterystycznym wyglądem zewnętrznym, który odróżnia go od konkurencji. Trzyczęściowe światła główne w połączeniu z wlotami powietrza tworzą niepowtarzalny wygląd. Pozioma linia wlotu powietrza i światłą do jazdy dziennej podkreślają szerokość, a dolna listwa ochronna potwierdza charakter SUV-a.

Z tyłu, światła w kształcie strzał podkreślają dynamicznie wyglądające słupki. Cienka pozioma linia łącząca tylne światła podkreśla szerokość i łączy tył z bokiem. Mocna część tylna i wizualnie wydłużona tylna szyba dają początek wyjątkowej i wyrazistej konstrukcji całego tyłu. W pełni ledowe reflektory i kierunkowskazy dopełniają nowoczesnego wyglądu samochodu.

Hyundai Bayon

Hyundai Bayon ma zapewniać komfort i przestronność SUV-a, a jednocześnie zwinność i zużycie paliwa znane z segmentu B. Kompaktowy rozmiar zewnętrzny i przyjazne rodzinie wnętrze powinny sprawić, że klienci będą się cieszyć tym, co najlepsze z obu światów. Kompaktowe rozmiary i wysoka pozycja siedząca mają ułatwić wsiadanie, obsługę oraz zapewniają doskonałą widoczność. Bayon ma również zapewniać poczucie bezpieczeństwa i pewności, których klienci oczekują od SUV-ów Hyundai.

Przy długości 4180 mm, szerokości 1775 mm i wysokości 1490 mm (lub 1500 mm z 17-calowymi kołami), wymiary samochodu zapewniają idealną równowagę między kompaktowością a wygodą. Rozstaw osi wynosi 2580 mm. Doskonała przestrzeń na nogi zapewni również pasażerom komfortową podróż, niezależnie od tego, czy siedzą na przednich, czy tylnych fotelach. Pasażerowie z przodu mogą cieszyć się 1072 mm miejsca na nogi, podczas gdy pasażerowie z tyłu mają 882 mm.

Hyundai Bayon

Bayon charakteryzuje się prostym, przestronnym wnętrzem. Duży nacisk położono na maksymalizację komfortu pasażerów z przodu i z tyłu oraz zwiększenie przestrzeni bagażowej.

Wnętrze jest definiowane przez szereg urządzeń komunikacyjnych, w tym 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 10,25-calowy system multimediów i nawigacji lub 8-calowy wyświetlacz systemu info-rozrywki.

Hyundai Bayon

Bayon, zgodnie ze słowami producenta, może pochwalić się oszczędnością paliwa i wysoce konkurencyjnym poziomem emisji CO2 dzięki zmodernizowanej rodzinie silników Kappa. Silnik T-GDi to jednostka benzynowa z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem zapewniającym optymalną wydajność.

SUV został również wyposażony w technologię CVVD (Continuously Variable Valve Duration) firmy Hyundai, która reguluje czas otwierania i zamykania zaworu w zależności od warunków jazdy. Technologia CVVD optymalizuje osiągi silnika, jednocześnie poprawiając oszczędność paliwa, co skutkuje zmniejszeniem emisji i oszczędnością paliwa.

Na szczycie oferty znajduje się silnik 1.0 T-GDi o 100 KM, który może być połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów (6MT) lub 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT).

Silnik 1.0 T-GDi jest wyposażony w trzy tryby jazdy, aby zoptymalizować reakcję silnika i wydajność układu kierowniczego w zależności od warunków jazdy. Są to Eco, Normal i Sport.

Dostępny jest również wolnossący silnik 1.2 MPi o mocy 84 KM w połączeniu z manualną skrzynią biegów (5MT).

Bayon to pierwszy SUV marki Hyundai wyposażony w funkcję międzygazu, wcześniej zarezerwowaną dla sportowych modeli Hyundaia. Funkcja synchronizuje silnik z wałem wyjściowym, umożliwiając płynniejsze lub bardziej sportowe redukcje biegów. Będzie dostępny dla silnika 1.0 T-GDi w połączeniu z 7DCT dla wszystkich trybów jazdy.

Bayon został wyposażony w najnowszą wersję systemu Hyundai Bluelink, dzięki czemu użytkownicy mogą korzystać z najnowocześniejszych usług Connected Car. Najnowszy Bluelink obejmuje takie usługi, jak informacje o ruchu drogowym czy nową funkcję profilu użytkownika. Nowością w tej generacji Bluelink jest integracja kalendarza. Kierowca może teraz odtworzyć swój kalendarz Google lub Apple w systemie multimediów pojazdu. Jeśli termin kalendarza ma również adres, można go zaimportować bezpośrednio do systemu nawigacyjnego pojazdu.

Ponadto można zdalnie zlokalizować, zablokować i odblokować swój samochód za pomocą aplikacji Bluelink lub sprawdzić informacje o pojeździe, takie jak wymagany przegląd lub poziom paliwa.

Hyundai Bayon

Hyundai Bayon został wyposażony w szereg półautonomicznych systemów bezpieczeństwa. Asystent podążania za pasem ruchu (LFA) działa, aby pojazd pozostał wyśrodkowany na pasie. Asystent unikania kolizji czołowych (FCA) najpierw włącza alarm, a następnie, jeśli to konieczne, uruchamia hamulce, aby zapobiec wystąpieniu kolizji. Ta funkcja obejmuje wykrywanie samochodów, pieszych i rowerzystów. Inna zaawansowana funkcja, inteligentny tempomat oparty na nawigacji (NSCC), wykorzystuje dane z systemu nawigacyjnego pojazdu do autonomicznej regulacji prędkości podczas jazdy po autostradzie lub drodze ekspresowej.

Samochód posiada również kilka funkcji, które delikatnie zwracają uwagę kierowcy, gdy traci czujność. System monitorowania uwagi kierowcy (DAW) analizuje wzorce jazdy, aby pomóc wykryć senną lub nieostrożną jazdę. System ten działa w parze z ostrzeżeniem o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA), które ostrzega kierowcę, gdy pojazd przed nim rusza do przodu i ten nie reaguje wystarczająco szybko. Ponadto funkcja monitorowania tylnej kanapy (ROA) powiadamia kierowcę przed opuszczeniem pojazdu, jeśli czujniki wykryją ruch na tylnym siedzeniu. Dzięki temu Bayon jest jeszcze bezpieczniejszy dla pasażerów z tyłu, w tym dzieci i zwierząt, co czyni go świetnym wyborem dla rodzin.

Jeszcze inne funkcje zapewniają bezpieczeństwo podczas jazdy z małą prędkością lub podczas parkowania. Asystent unikania kolizji podczas parkowania (PCA-R) ostrzega i, jeśli to konieczne, uruchamia hamulce, gdy wykryta zostanie przeszkoda z tyłu, gdy samochód powoli cofa. Asystent unikania kolizji podczas cofania (RCCA) pomaga kierowcom w podobny sposób, gdy wyjeżdżają z miejsca parkingowego, a obok przejeżdża inny samochód. Natomiast asystent parkowania (PA) pozwala na półautonomiczne parkowanie z szeregiem czujników i oprogramowania współpracujących ze sobą, aby pomóc kierowcom dostać się w ciasne miejsca.

W razie wypadku system eCall automatycznie zaalarmuje służby ratownicze, jeśli poduszki powietrzne pojazdu zostaną wyzwolone. Alternatywnie pasażerowie mogą również aktywować tę funkcję, naciskając przycisk.

Najnowsze