
Sprowadzamy coraz mniej aut używanych do Polski – to już blisko 20 procent mniej niż w… 2013 roku!
Wydawać by się mogło, że import i sprzedaż aut używanych ma się lepiej niż kiedykolwiek. Brak dostępności nowych samochodów i problemy z wyposażeniem spowodowały boom na używki. Ale do czasu.
Jak donosi Instytut Samar, w czerwcu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 68 162 sprowadzone z zagranicy używane samochody osobowe i dostawcze o DMC do 3,5 tony. Jest to drastyczny spadek na przestrzeni roku aż o 19,5%. Niższy wynik czerwcowy odnotowany był… dokładnie w 2013 roku.
Zdecydowaną większość – dokładnie 62 323 sztuki – stanowiły samochody osobowe (spadek o 19,0%), a pozostałą część – 5 839 sztuk – samochody dostawcze (spadek o 24,5%.)

Łączny import po pierwszym półroczu wynosi 403 251 aut i jest niższy od ubiegłorocznego o 15,0%. Nieco mniejszy spadek odnotowały samochody osobowe (367 157 szt., -14,7%), większy – samochody dostawcze (36 094 szt., -18,3%).
Sprowadzamy coraz starsze pojazdy. Średni wiek importowanego auta wyniósł po sześciu miesiącach 12,65 roku, przy czym w samym czerwcu to rekordowe 12,72 roku. Średnią zawyżają samochody osobowe (12,80), szczególnie te wyposażone w silniki benzynowe (13,66). Najmłodsze są samochody elektryczne. W przypadku aut osobowych ich wiek wynosi 5,77, a dostawczych – 7,22.

TOP 10 krajów importu samochodów do Polski w 2022 roku
1. Niemcy – 209 734 szt. (-24,3%)
2. Francja – 52 667 szt. (4,6%)
3. Belgia – 27 288 szt. (-13,1%)
4. Holandia -21 627 szt. (4,4%)
5. Stany Zjednoczone – 17 817 szt. (9,1%)
6. Włochy – 12 427 szt. (-22,6%)
7. Austria – 12 075 szt. (2,8%)
8. Szwajcaria – 11 137 szt. (-10,8%)
9. Szwecja – 9 871 szt. (12,8%)
10. Dania – 9 859 szt. (0,8%)
Najpopularniejszym źródłem importu aut do Polski pozostają niezmiennie Niemcy z udziałem 52,0%.

Źródło: Samar
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: