Spotkanie motocyklistek w Szczyrku – 18-20 września!

Co Cię czeka? Urokliwa trasa na motocyklach, wjazd kolejką na Skrzyczne, obiad na Jaworzynie, dyskoteka, biesiadowanie z motocyklistkami, a dla chętnych atrakcyjna oferta na zabiegi spa!

Organizatorem zlotu jest: Polski Związek Motorowy oraz Zespół ds. Kobiet PZM. Cena pobytu: 2 noclegi z pełnym wyżywieniem, w pokoju 2‐os. –  395 złotych / osobę. Liczba miejsc jest ograniczona.

Gośćmi specjalnymi będą: podróżniczka motocyklowa Anna Jackowska oraz Indywidualny Wicemistrz Świata Enduro Maciej Wróbel.

Zapisy i informacje: Małgorzata Serbin, gserbin@serbin-­‐racing.com

Opel Grandland X Hybrid4

Najnowsze

Nissan Micra N-Tec – sportowa stylizacja do miasta

Nissan wprowadził właśnie do sprzedaży nową, specjalną odmianę miejskiego modelu Micra. Wersja N-Tec wyróżnia się nową stylizacją nadwozia i wnętrza, a także zmodernizowanymi rozwiązaniami technicznymi.

Micra N-Tec jest dostępna w pełnej gamie kolorów – jeden z nich to wolframowa szarość, w której prezentowane są premierowe egzemplarze. Micra N-Tec jest oparta na znanej już wersji Acenta, ale dzięki wprowadzonym modyfikacjom będzie najelegantszą i najlepiej wyposażoną odmianą modelu.

Do standardowego wyposażenia Micry N-Tec należy nawigacja NissanConnect drugiej generacji, czyli system opracowany na potrzeby popularnych crossoverów marki Nissan, oferujący dostęp do licznych aplikacji, takich jak TripAdvisor czy wyszukiwarka Google.

{{ tn(9987) left }}

Kolejne udoskonalenia to między innymi wycieraczki z czujnikiem deszczu, automatyczny przełącznik świateł drogowych i mijania, światła przeciwmgłowe z przodu, automatyczna klimatyzacja, a także czujniki parkowania z tyłu i ułatwiający parkowanie w mieście system pomiaru miejsca parkingowego.

Micra N-Tec została zaprojektowana z myślą o jeździe miejskiej, a po modernizacji upodobniła się nieco do większego Nissana NOTE. Na jej wielkomiejski styl składają się teraz 16-calowe felgi ze stopów metali lekkich, smukłe lusterka boczne i klamki zewnętrzne w kolorze matowego chromu, a także przyciemniane szyby i chromowane oprawy przednich świateł przeciwmgłowych.

Zmodernizowane wnętrze prezentuje się jeszcze bardziej szykownie dzięki kierownicy pokrytej skórą przeszywaną niebieską nicią oraz niebiesko-czarnej tkaninie tapicerki, również z niebieskimi przeszyciami. Konsola środkowa przywodzi skojarzenia ze stylem glamour za sprawą czarnego błyszczącego wykończenia i chromowanych akcentów, które można znaleźć także w innych częściach przestronnej kabiny i na bocznych podłokietnikach.

Pod maskę najnowszego wcielenia Nissana Micra trafiły spełniające wymogi najnowszej normy EURO 6 silniki benzynowe. Nissan Micra z silnikami 1.2 80 KM (zużycie paliwa od 4,3 l/100 km*) i 1.2 98 KM DIG‑S (od 3,6 l/100 km*) jest jednym z najoszczędniejszych i najbardziej przyjaznych dla środowiska małych samochodów, jakie obecnie poruszają się po drogach.

Micra N-Tec zostanie oficjalnie pokazana na wrześniowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie, ale zamówienia na tę wersję można składać już dziś.

Promocyjne ceny Nissana Micra N-Tec w Polsce rozpoczynają się od 45 690 złotych za konfigurację z benzynowym silnikiem 1,2 l 80 KM i manualną skrzynią biegów.

* Podane wartości dotyczą zużycia paliwa w cyklu pozamiejskim.

   Silnik 1.2 80 KM, cykl miejski = 6,1 l/100 km; cykl mieszany = 5 l/100 km.

   Silnik 1.2 98 KM, cykl miejski = 5,1 l/100 km; cykl mieszany = 4,1 l/100 km.

Najnowsze

585 KM w nowym Mercedes-Benz S 63 4MATIC Cabriolet

Sportowa technologia połączona z wyrazistym designem i luksusową kabiną: nie ulega wątpliwości, że S 63 4MATIC Cabriolet to auto zbudowane przez entuzjastów i dla entuzjastów.

Bazą dla dynamicznego charakteru S 63 4MATIC Cabriolet jest sztywna struktura nadwozia z rozwiązaniami, takimi jak wykonana z magnezu tylna przegroda. Nieodłączny w przypadku kabrioletów przyrost masy własnej został tu ograniczony dzięki zastosowaniu lekkiego akumulatora litowo-jonowego, kutych obręczy AMG oraz zoptymalizowanego pod względem wagi układu hamulcowego AMG z elementami z kompozytów. Co więcej, liczne elementy karoserii oraz przedniej sekcji nadwozia wykonano z aluminium, podobnie jak tylny pas samochodu.

W zakresie maksymalnej mocy i momentu obrotowego oraz zużycia paliwa 5,5-litrowa jednostka AMG V8 biturbo należy do najbardziej wydajnych seryjnych V-ósemek na świecie. Z mocą 430 kW (585 KM) i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego reprezentuje najwyższe standardy. To samo dotyczy osiągów: S 63 4MATIC Cabriolet przyspiesza do „setki” w 3,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie).

Światowa premiera w 2015, rynkowy debiut w 2016 – S 63 Cabriolet będzie świętował swoją premierę podczas salonu samochodowego we Frankfurcie (15-27 września br.). Sprzedaż modelu ruszy w grudniu, a jego rynkowy debiut nastąpi wiosną 2016 roku.

Układ wydechowy z automatycznymi klapami
Układ wydechowy S 63 Cabriolet dostosowuje się do życzeń kierowcy – jego brzmienie może być emocjonujące, typowo sportowe, lub powściągliwe, odpowiednie na dalsze podróże. Oba tłumiki zaopatrzono w automatyczne, sterowane elektronicznie klapy, które w trybie C (Controlled Efficiency) przeważnie pozostają zamknięte. Gang widlastego silnika jest wtedy bardziej subtelny. W programach S (Sport) i M (Manual) klapy otwierają się wcześniej i bardziej spontanicznie, zwłaszcza gdy kierowca preferuje dynamiczny styl jazdy. Efekt – przeszywający, typowy dla maszyn AMG dźwięk silnika.

„Jeden człowiek, jeden silnik”: tradycja ręcznego montażu
8-cylindrowa jednostka AMG biturbo jest montowana ręcznie w specjalnej sekcji zakładów AMG w Affalterbach. Wykwalifikowani technicy składają silniki zgodnie z najwyższymi standardami jakości, bazując na filozofii „jeden człowiek, jeden silnik”. Każdy z nich zdobi plakietka z podpisem odpowiedzialnego za montaż technika, która poza potwierdzeniem wyjątkowej precyzji i jakości produkcji nawiązuje do niepowtarzalnego DNA sportowej marki Mercedes-Benz.

Indywidualność: 7-stopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT
7-biegowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT – używana wyłącznie przez AMG – perfekcyjnie współpracuje z silnikiem V8 biturbo. Jej dwa najważniejsze atuty to maksymalna sprawność i ekscytująca dynamika. Kierowca może dopasować pracę przekładni do swojego stylu jazdy i wybrać jeden z trzech programów: C (Controlled Efficiency), S (Sport) oraz M (Manual). Montowana standardowo funkcja ECO start/stop pozostaje aktywna w trybie C.

Sportowy napęd na obie osie AMG 4MATIC
S 63 Cabriolet występuje w dwóch wersjach: tylnonapędowej (tylko z kierownicą po prawej stronie) oraz ze sportowym napędem na cztery koła 4MATIC (z kierownicą po lewej stronie). Połączenie Klasy S Cabriolet z napędem 4MATIC zarezerwowano wyłącznie dla wariantu AMG. Przekazuje on 33% siły napędowej na koła przednie, a 67% – na tylne. Taka konfiguracja zapewnia typową dla AMG dynamikę i przyjemność z jazdy, a przy tym usprawnia przyspieszanie we wszystkich sytuacjach – włącznie z agresywnym ruszaniem z miejsca. Równocześnie napęd na obie poprawia bezpieczeństwo na mokrych lub zaśnieżonych drogach.

Zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC
Mercedes-AMG S 63 Cabriolet oferowany jest z pneumatycznym zawieszeniem AIRMATIC z adaptacyjnym systemem tłumienia ADS PLUS, który pracuje w dwóch trybach: komfortowym lub sportowym. Kierowca za naciśnięciem przycisku wybiera między niezrównaną zwinnością i dynamiką czy niezachwianym poziomem komfortu na długich trasach.

Specyficzna kinematyka przedniej osi (w tym większe pochylenie kół i grubszy stabilizator) oraz sztywniejsze mocowania tylnej ramy pomocniczej także opracowano pod kątem S 63 Cabriolet. W celu ograniczenia przechyłów inżynierowie Mercedes-AMG zmodyfikowali także elastokinematykę i parametry systemu aktywnego tłumienia, a także zmniejszyli ilość powietrza w układzie pneumatyczny i progresję geometrii tłoka.

Na nawierzchniach o słabej jakości kierowca może zwiększyć prześwit samochodu o 30 mm. Funkcja ta wyłącza się automatycznie w trybie Sport lub po przekroczeniu 120 km/h w trybie Conrolled Efficiency.

Systematyczna lekka konstrukcja: kute obręcze AMG w standardzie
S 63 Cabriolet jest standardowo wyposażony w kute obręcze AMG – wyjątkowo wytrzymałe i lekkie. Niższa masa nieresorowana przekłada się na precyzyjniejsze prowadzenie oraz lepszą reakcję amortyzatorów i sprężyn. Seryjnie model dysponuje obręczami w kolorze tytanowym z lśniącym wykończeniem, w rozmiarze 8,5 x 19″ z przodu i 9,5 x 19″ z tyłu. Zaopatrzono je w ogumienie, odpowiednio, 255/45 R 19 oraz 285/40 R 19. Na życzenie dostępne są też kute felgi z AMG Performance Studio o średnicy 20 cali (rozmiar: 8,5 x 20″ z przodu i 9,5 x 20″ z tyłu, opony: 255/40 R 20 z przodu oraz 285/35 R 20 z tyłu).

Opcjonalne hamulce ceramiczno-kompozytowe AMG
Za skuteczne wytracanie prędkości w S 63 Cabriolet odpowiada zoptymalizowany pod kątem masy, odporny na przegrzanie układ hamulcowy z elementami z kompozytów. W opcji oferowane są również hamulce ceramiczno-kompozytowe, o 20% lżejsze od standardowych. Ograniczona w ten sposób masa nieresorowana pozytywnie wpływa zarówno na dynamikę jazdy, jak i na komfort tłumienia nierówności.

Design: ucieleśnienie osiągów i przyjemności z jazdy pod gołym niebem
Fascynująca powierzchowność S 63 AMG Cabriolet podkreśla jego sportowe walory i fascynującą technologię. W przednim pasie dominuje osłona chłodnicy przedzielona „podwójnym ostrzem” oraz zderzak z przetłoczeniami w kształcie litery „A”, znakiem rozpoznawczym marki Mercedes-AMG. Szerokie wloty powietrza otaczają duże, czarne prowadnice powietrza, a niżej biegnie chromowany splitter, optymalizujący przepływ powietrza w kierunku modułów układu chłodzenia. Podobnie jak listwy progowe, zbliża on optycznie sylwetkę kabrioletu do nawierzchni. Z tyłu uwagę zwraca czarny dyfuzor z lśniącym wykończeniem, z którym kontrastują nawiązujące do przedniego zderzaka chromowane akcenty. Z dyfuzorem zintegrowano dwie podwójne końcówki układu wydechowego z aktywnymi klapami.

Wnętrze: czarujący luksus i sportowy indywidualizm
W kabinie S 63 Cabriolet wysokiej klasy materiały i pierwszorzędne wykonanie spotykają się ze sportowym charakterem. Deska rozdzielcza płynnie przechodzi tu w panele drzwi, „otulając” podróżujących. Nowo opracowane sportowe fotele AMG z elektryczną regulacją, funkcją pamięci i podgrzewaniem zapewniają kierowcy i pasażerowi z przodu optymalne podparcie w zakrętach, a trójramienna sportowa kierownica z perforowanym chwytem i aluminiowymi łopatkami zmiany biegów daje pełną kontrolę nad pojazdem. Kolejną wizytówką AMG jest kolorowy wyświetlacz TFT o wysokiej rozdzielczości pełniący funkcję zegarów. Poza charakterystycznymi oznaczeniami i czerwonymi wskazówkami wyróżnia się on prędkościomierzem wyskalowanym do 330 km/h.

Dane techniczne Mercedes-AMG S 63 4MATIC Cabriolet

Pojemność skok.

5461 ccm

Moc maks.

430 kW (585 KM)
przy 5500 obr./min

Maks. moment

900 Nm

przy 2250-3750 obr./min

Średnie zużycie paliwa (NEDC)

10,4 l/100 km

Emisja CO2

244 g/km

Klasa efektywności

F

Masa własna
(DIN/EC)

2110 kg

2185 kg

Stosunek mocy do masy

3,61 kg/KM

Przyspieszenie

0-100 km/h

3,9 s

Prędkość maks.

250 km/h

 

Najnowsze

Gosia Rdest ponownie wystartuje na Oschersleben

23 kierowców spotka się w najbliższy weekend na torze w Oschesleben aby stanąć do rywalizacji podczas czwartej rundy Audi Sport TT Cup. Będzie to już drugi w tym sezonie występ Gosi Rdest na niemieckim torze zlokalizowanym pod Magdeburgiem.

Debiutujący monomarkowy puchar Audi TT wkroczył za półmetek rywalizacji. Po wakacyjnej przerwie od ścigania zawodnicy spotkają się jeszcze trzy razy. Dotąd rywalizacja w pucharze przebiegała niezwykle ekscytująco. Spośród 18 stałych kierowców aż 1/3 stała na najwyższym stopniu podium, a w każdym z sześciu już rozegranych wyścigów triumfował inny zawodnik. W pucharowej TT-ce coraz pewniej czuje się też Gosia Rdest – jedna z dwóch kobiet w stawce. Z wyścigu na wyścig jest to coraz bardziej widoczne w międzyczasach oraz zajmowanych miejscach. Polka już drugi raz w tym roku zawita na Motorsport Arenę Oschersleben, na niemieckim torze startowała się już podczas kwietniowej rundy Volkswagen Golf Cup.

Gosia Rdest: To ogromny plus, że będę ścigać się na znanym mi już obiekcie. Inaugurowaliśmy tutaj tegoroczny Volkswagen Golf Cup, jeździłam na nim również w ubiegłym roku, ale mimo wszystko innym samochodem o odmiennej charakterystyce i mniejszej mocy. Od czwartku będziemy intensywnie pracować z inżynierem na torze. Oschersleben to specyficzny obiekt. Nie jest może długi, ale ma kilka ciekawych punktów. Na pierwszym zakręcie na przykład można sporo zyskać, można też sporo stracić. Jest też kilka newralgicznych miejsc na których można przeprowadzać ataki. Powrót za kierownicę pucharowej TT-tki po prawie miesięcznej przerwie na pewno przyniesie sporo radości.

Mazda wprowadza części zamienne do renowacji roadstera MX-5

Organizatorzy Audi Sport TT Cup przykładają szczególną wagę do oprawy zawodów. Zawody towarzyszą niemieckiej serii DTM, która jest gwarantem wielotysięcznej publiki na torze. Wszystkie zawody można oglądać na żywo za pośrednictwem internetu. Weekend w wykonaniu zawodników Audi Sport TT Cup rozpocznie się w piątek o 12:50 sesją treningową. Kwalifikacje zaplanowano na sobotę na 10:15. Wyścigi będzie można śledzić na żywo i w internecie w sobotę o 16:55 i niedzielę o 12:20.

W sezonie 2015 zostaną rozegrane następujące rundy Audi Sport TT Cup:

12–13 września: Oschersleben

26–27 września: Nürburgring

17–18 października : Hockenheim

Najnowsze

Jak w przyszłości znajdziemy idealne miejsce parkingowe?

Znalezienie wolnego i dopasowanego do wielkości pojazdu miejsca parkingowego to wyzwanie dla wielu kierowców. Dla przykładu w Niemczech średni czas poszukiwania odpowiedniego wolnego miejsca parkingowego wynosi dziesięć minut.

Według sondażu przeprowadzonego przez europejskiego lidera w dziedzinie zarządzania parkingami, aby znaleźć odpowiednie miejsce parkingowe trzeba przejechać średnio 4,5 kilometra, co kosztuje 1,35 euro. Dzięki opracowanemu przez Boscha systemowi aktywnego zarządzania parkingiem, kierowcy mogą znaleźć idealne miejsce parkingowe bez straty czasu i skorzystać z aplikacji w smartfonie, aby poprowadzić auto do miejsca postojowego, co pozwala zaoszczędzić czas, pieniądze i jest korzystne dla środowiska.

Kluczem do aktywnego zarządzania parkingiem jest wykrywanie dostępnych miejsc postojowych. Opracowano więc specjalny czujnik wykrywający wolne miesjce postojowe, którego średnica jest zbliżona do średnicy płyty CD, a wysokość wynosi zaledwie trzy centymetry. Czujniki montuje się na przykład na parkingach ulicznych i wielopoziomowych i są one zamieszczone w asfalcie lub bezpośrednio na nim, w zależności od potrzeb. Cechą szczególną tego rozwiązania jest to, że czujniki wykrywające to czy dane miejsce postojwe jest zajęte czy nie, działają bezprzewodowo i są zasilane z baterii, co eliminuje konieczność układania kabli. Okres żywotności baterii wynosi do siedmiu lat. Dzięki wytrzymałej obudowie z tworzywa sztucznego czujniki są odporne na zróżnicowane warunki atmosferyczne, a ponadto wytrzymują zwiększone obciążenie pod naporem samochodów ciężarowych lub pługów śnieżnych. We wnętrzu obudowy Bosch instaluje dwa różne czujniki, które wzajemnie potwierdzają zebrane informacje. Zaletą tego rozwiązania jest odporność na zakłócenia i pewniejsze rozpoznawanie czy dane miejsce jest wolne czy nie.

Czujnik sprawdza w regularnych odstępach czasu, czy miejsce parkingowe jest wolne lub zajęte. Korzystając z bramki sieciowej (ang. gateway), podobnie jak w przypadku routera internetowego, czujnik bezpiecznie przesyła zaszyfrowane informacje do serwera, na którym zostaje utworzona w czasie rzeczywistym mapa ze wszystkimi wolnymi i zajętymi miejscami. Mapa jest dostępna w aplikacji lub online. Dla każdego miejsca są dostępne dodatkowo metainformacje, na przykład czy jest to miejsce przeznaczone dla rodzin, kobiet, lub osób niepełnosprawnych, jakie są koszty parkowania, czy jest stacja ładowania pojazdów elektrycznych. Możliwe są również inne usługi, na przykład funkcja płatności. Korzystając z aplikacji kierowcy mogą bezgotówkowo płacić za parkowanie.

Aktywne zarządzanie parkingiem jest doskonałym przykładem na to, w jaki sposób kształtuje się cyberprzestrzeń. Jednak usługa jest przeznaczona nie tylko dla kierowców, ale także dla operatorów parkingów. Kluczem do tego jest inteligentna analiza danych. Portal sieciowy zapewnia operatorom parkingu podgląd miejsc postojowych i określenie tego jak często i na jak długo były one zajmowane przez pojazdy. Inżynierowie Boscha opracowują również prognozy parkingowe na podstawie wcześniej zebranych danych. W przyszłości może to wyeliminować wyścig do miejsc postojowych, który towrzyszy imprezom masowym.

W niedalekiej przyszłości kierowcy będą po prostu zostawiać swoje pojazdy przy wjeździe na parking. Następnie za pomocą aplikacji w smartfonie przekażą informację do samochodu, aby ten sam odnalazł wolne miejsce parkingowe. W ten sam sposób samochód będzie przywoływany z powrotem (ang. Automated Valet Parking). Aby skorzystać z tej usługi, samodzielnie poruszające się pojazdy będą potrzebowały rzetelnych informacji na temat wolnych miejsc.

Najnowsze