Spotkanie Ladies of Harley – relacja

5 kwietnia dziewczyny z grupy Ladies of Harley wyszły późnym wieczorem z warszawskiego salonu LIBERATOR z ogromną dawką wiedzy na temat zasad działania motocykli.

W najstarszym w Polsce salonie Harley-Davidson odbyło się spotkanie dla harleyowych dam, podczas którego Marcin „Rasta” Brewiński opowiadał o cechach charakterystycznych poszczególnych modeli H-D, natomiast Nina Gruszka tłumaczyła zasady działania motocykla. Przy dobrym winie dziewczyny słuchały o tym jak działają tłoki, zawory, wał korbowy, rozrząd, do czego służą pierścienie, jakie są rodzaje silników motocyklowych… Wydaje się sporo? To nie wszystko! Nina wyjaśniła również jak działa sprzęgło wielotarczowe, skrzynia biegów oraz hamulce bębnowe i tarczowe. Przed wykładem o mechanice Rasta opowiadał o historii rodzin motocykli Harley-Davidson, specyfice jazdy i prowadzenia poszczególnych modeli oraz ich głównych zaletach, a także o tym, jak dobrać motocykl dla siebie.

Najbardziej dociekliwe pytania nie pozostały bez odpowiedzi. Dziewczyny były bardzo zadowolone ze spotkania, dlatego śledźcie co dzieje się w Liberatorze… zapowiada się kontynuacja tego typu imprez!

Najnowsze

Jedyne prawdziwe Bugatti w Polsce

Poznajcie Macieja Pedę i jego przedwojenne Bugatti T40. Samochody od zawsze zajmowały specjalne miejsce w sercach jego rodziny. W 1968 roku ojciec Macieja zakupił pierwsze auto zabytkowe – Studebakera, w którym zakochał się od pierwszego wejrzenia. Miłość trwa do dzisiaj, a Studebaker wciąż pozostaje częścią rodzinnej kolekcji, która przez lata znacznie się rozrosła.

W dużym garażu stoją obok siebie między innymi Maserati 3500GT, BMW 315/1 Sport z 1934 czy Lorraine-Dietrich SMHI 1913. Perełką kolekcji i obiektem zazdrości kolekcjonerów jest jednak prezentowane w pierwszym odcinku #sliwinskiSTORIES Bugatti T40. Maciej nie trzyma go pod kocem czy na czerwonym dywanie w pięknie oświetlonej sali. Auto używane jest do tego, do czego zostało stworzone – do jeżdżenia. Dla mieszkańców Gostynia, rodzinnego miasta państwa Pedów, widok Bugatti na drodze nie jest już niczym wyjątkowym. Dawno zdążyli przyzwyczaić się do niecodziennej formy samochodu i lekko ekscentrycznego właściciela. Mimo to, każdy przejazd przez miasteczko oznacza dla Macieja dziesiątki zdjęć i więcej niż żywe reakcje przechodniów oraz innych uczestników ruchu.

Auto prezentowane jest również na zlotach pojazdów zabytkowych w Polsce i za granicą. Liczne nagrody, wyróżnienia i ciepłe reakcje publiczności wynagradzają czas oraz trud włożony w skomplikowaną restaurację auta. Bugatti, kupione w 2004 roku w Niemczech, dotarło do nowych właścicieli w postaci zestawu „zrób to sam”, zawierającego dziesiątki skrzynek, woreczków, pudełek. Jednych części było zbyt wiele, innych nie było wcale. Choć proces wskrzeszenia do życia ponad 80-letniego zabytku wymagał wielu wyrzeczeń, to właśnie godziny spędzone w garażu sprawiają, że więź łącząca właściciela i jego samochód wykracza daleko poza umowę kupna-sprzedaży. Może dlatego Maciej zapytany o plany związane ze sprzedażą samochodu odpowiada krótko: „Auto odziedziczy mój syn, a potem wnuk”.

Oto premierowy odcinek cyklu filmów #sliwinskiSTORIES w reżyserii Michała Śliwińskiego

Michał Śliwiński to fotograf i filmowiec młodego pokolenia. Fotografia towarzyszyła mu od kiedy pamięta. Kiedy w wieku zaledwie kilku lat bakcyla do fotografii zaszczepił w nim wujek, znany warszawki fotograf, stała się jego największą pasją…. obok motoryzacji. Synergia tych zamiłowań zrodziła niewyczerpaną po dziś dzień motywację do uchwycenia najpiękniejszych motoryzacyjnych kadrów. Początkowo były to amatorskie projekty, wykonywane (w wieku 14 lat) dla zaprzyjaźnionego teamu motocyklowego.

Dziś, 10 lat później, może pochwalić się współpracą w zakresie fotografii i video z takimi markami jak: Toyota Motor Europe, Porsche Club Deutschland, BMW Inchcape czy Lexus Wrocław. Jest autorem zdjęć promocyjnych dla Racetaxi99 i European Race Events.

Projekt #sliwinskiSTORIES zrodził się w odpowiedzi na dynamicznie rozwijającą się widownię fanatyków motoryzacji. Na polskiej scenie YouTube, podobnie jak w innych mediach, nie istniał jednak kanał wykraczający poza stereotypowe i powielane od lat „techniczne” podejście do samochodów. Przedstawiany cykl video umożliwi widzom poznanie wyjątkowych historii ludzi pasji i ich samochodów.

– „Skupiam się na szczegółach. Odbiorcy mają niemal poczuć na własnej skórze, jakie uczucie daje prowadzenie przedwojennego Bugatti z niezsynchronizowaną skrzynią biegów, wydającą charakterystyczny mechaniczny dźwięk” – mówi Michał Śliwiński – „Podczas nagrań moim celem jest, by właściciele pojazdów zapomnieli, że są nagrywani. Daje to możliwość wejścia na inny, zdecydowanie bardziej intymny poziom rozmowy”.

Jeśli pierwszy odcinek zostanie pozytywnie odebrany przez publiczność, kolejny zrealizowany będzie w ciągu trzech tygodni. Już na tym etapie, możemy pochwalić się listą chętnych do uczestnictwa w projekcie.

Zobacz też: www.facebook.com/michalsliwinskiphotography i instagram.com/sliwinskiautomotive

Najnowsze

To SUV-y są przyszłością segmentu aut luksusowych

SUV-y coraz pewniej czują się na światowym rynku motoryzacyjnym. Zawłaszczając kolejne nisze weszły również do segmentu pojazdów luksusowych. Czy auta te mają jakiekolwiek szanse w starciu z najbardziej prestiżowymi limuzynami? Wyniki sprzedaży pierwszych modeli Bentleya i Maserati są nad wyraz optymistyczne.

Producenci najbardziej luksusowych pojazdów świata nie bez przyczyny zdecydowali się wejść do segmentu SUV-ów. Po pierwsze zauważyli trwającą od kilkunastu lat tendencję wzrostową na rynku. Auta ze zwiększonym prześwitem zajmują kolejne nisze i cieszą się rosnącą popularnością. Jak podaje JATO Dynamics, w zeszłym roku SUV-y były najlepiej sprzedającymi się pojazdami w Europie. Po raz pierwszy od wielu lat udało im się odebrać palmę pierwszeństwa modelom segmentu B! Samochody ze zwiększonym prześwitem mogły się pochwalić sprzedażą na poziomie 3,2 miliona egzemplarzy. To wzrost o 24 procent w stosunku do roku ubiegłego.

Po drugie, nawet takie firmy jak Bentley czy Maserati muszą myśleć o zwiększeniu gamy modelowej. W końcu szerszy wybór oznacza większą sprzedaż.

Trzecim i niezwykle kluczowym czynnikiem rozbudowy oferty o SUV-y są analizy, które wskazują na rozpoczynający się okres hossy na rynku pojazdów luksusowych. Według raportu przygotowanego przez IHS Automotive sprzedaż aut egzotycznych do roku 2017 powinna wzrosnąć aż o 60 procent! Wynika z tego, że liczba tego typu samochodów w Europie powinna się zwiększyć z 13 tysięcy (2013 rok) do 21 tysięcy (2017 rok).

60 procent więcej pojazdów luksusowych!
Jeszcze bardziej optymistycznie wyglądają prognozy skrojone dla rynku luksusowych SUV-ów. IHS Automotive jest zdania, że w latach 2008 – 2018 wskaźnik sprzedaży najdroższych SUV-ów podskoczy aż o 40 procent. Ostatecznie pod koniec okresu analitycznego zbyt tego typu pojazdów może wynieść nawet 1,4 miliona sztuk rocznie. Wzrost sprzedaży o 60 procent wśród aut luksusowych i 40 procent wśród najdroższych SUV-ów sprawia, że tort czekający na firmy motoryzacyjne powiększa się. Tylko od kreatywności producentów zależy, jak dodatkowy potencjał rynku zostanie podzielony.

Segment naprawdę luksusowych SUV-ów otworzyła zeszłoroczna prezentacja Bentleya Bentaygi podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Klienci brytyjskiej marki bardzo chętnie zamawiają SUV-a, przez co przedstawiciele firmy mogą snuć optymistyczne plany na przyszłość. Przewidują, że każdego roku salony sprzedaży na całym świecie opuści od 3 do 4 tysięcy Bentayga. To znaczący wynik mając na uwadze fakt, że w roku 2015 Bentley przez 12 miesięcy sprzedał nieco ponad 10 tysięcy samochodów.

Analizy mówiące o hossie w segmencie pojazdów luksusowych i sukces Bentleya Bentaygi zachęcają również innych producentów do działania. Największą szansę ma w obecnej chwili Maserati. Włoska firma podczas targów motoryzacyjnych w Genewie zaprezentowała SUV-a o nazwie Levante. Auto de facto trafiło już na rynek i spotkało się z niezwykle ciepłym przyjęciem. Tylko w Polsce Maserati udało się zebrać w dniu premiery zamówienia na kilka egzemplarzy. Przekładając ten fakt na realia rynku ogólnoeuropejskiego i ogólnoświatowego, nietrudno przewidzieć, iż sukces sprzedażowy jest zaledwie kwestią czasu.

Kolejne do segmentu luksusowych SUV-ów prawdopodobnie wkroczy Lamborghini z modelem Urus. Koncepty prezentowane przez włoską firmę pozwalają przewidzieć przyszły wygląd modelu. Niestety na razie nadal nie jest znana jego rynkowa premiera. Z czasem być może Aston Martin zacznie produkować auto inspirowane konceptem o oznaczeniu DBX oraz prawdziwe okażą się plotki mówiące o modelu Rolls Royce`a ze zwiększonym prześwitem.

Sukces luksusowych SUV-ów jest raczej przesądzony. Na to przynajmniej wskazują wszystkie rynkowe analizy. Jak jednak będzie wyglądała przyszła struktura sprzedaży? Aby pospekulować na ten temat, wystarczy przyjrzeć się wynikom osiąganym przez poszczególne modele wśród tzw. pojazdów egzotycznych. Według danych dotyczących roku 2014 i 2015 opublikowanych przez JATO Dynamics, najczęściej kupowanym pojazdem luksusowym w Europie jest Bentley Continental GT/GTC. Druga pozycja przypadła Ferrari 458 Italii, a trzecia Maserati Quattroporte.

Maserati Levante ma większe szanse na wolumenowy sukces
Dwie z trzech firm wymienionych przez instytut JATO mają już w ofercie SUV-a. Co ciekawe, większe szanse na sukces ma Maserati. W roku 2014 sprzedaż czterodrzwiowej limuzyny włoskiej marki wzrosła prawie o 80 procent. W zeszłym roku tendencja wzrostowa utrzymała się. Takimi słupkami sprzedaży nie mogą pochwalić się przedstawiciele Bentleya. W roku 2014 ich coupe zaliczyło spadek zainteresowania, a w roku ubiegłym zanotowano jedynie marginalny wzrost. Dodatkowym czynnikiem, który może uwarunkować większe zainteresowanie Levante, jest oczywiście niższa cena.

Analiza segmentu aut luksusowych zaprezentowana przez JATO Dynamics pokazuje drobny kryzys. Tym samym pozostaje nieco w sprzeczności z prognozami IHS Automotive. Czy to oznacza że 60-procentowy wzrost sprzedaży jest wyłącznie mrzonką? Nie do końca. W zeszłym roku aż sześć na dziesięć topowych modeli zaliczyło spadek zbytu. Wynika to jednak z działania kilku czynników. Przede wszystkim większość aut jest już wyprowadzanych z rynku, a to do czasu premiery następcy ogranicza ilość zamówień. Poza tym klienci czekają na luksusowe SUV-y i to pewnie tam ulokują sporą część wzrostowego wolumenu.

Najdroższe SUV-y świata czeka świetlana przyszłość. Nietrudno przewidzieć, że wzrost rynku pojazdów luksusowych na poziomie 60 procent ulokuje się w dużej mierze właśnie w tym segmencie. Optymistyczna wizja z pewnością motywuje producentów do pracy, a w efekcie oferta aut powinna dynamicznie zwiększać się z roku na rok. Już wkrótce Bentley Bentayga i Maserati Levante powinny przestać być samotnymi wojownikami.

Najnowsze

Rusza cykl jazd motocyklowych na torze Speed Day 2016 – terminy

Właśnie rusza cykl spotkań Speed Day 2016. Jak co roku odbędą się one w Poznaniu, na jedynym w Polsce homologowanym przez europejską federację motocyklową FIM Europe obiekcie do jazdy sportowej na motocyklach. Wyróżnikiem imprezy, której partnerem po raz kolejny została marka Bridgestone, jest opieka wykwalifikowanych instruktorów.

Impreza już na stałe wrosła w świadomość miłośników sportów motorowych, którzy chętnie sprawdzają swoje umiejętności na torze w Poznaniu. W kontrolowanych warunkach mogą oni bezpiecznie przećwiczyć pokonywanie zakrętów, wypróbować przyczepność pojazdu przy różnych czasami bardzo wysokich prędkościach czy zmierzyć czas na szybkiej prostej, czyli krótko mówiąc bezpiecznie doświadczyć wielkich emocji.

Każdy z instruktorów może pochwalić się imponującym doświadczeniem w prowadzeniu motocykli. Speed Day to nie tylko rwące R1, GSX-R czy RR-ki, to także klasyczne GS-y, Gold-Wing-i czy 125-tki. By wziąć udział w wydarzeniu, nie trzeba być posiadaczem sportowej maszyny. Każdy motocyklista znajdzie tu coś co wniesie wiele do jego motocyklowego doświadczenia, a instruktorzy zwrócą uwagę na ważne kwestie oraz wyeliminują błędy i złe nawyki.

Kolejne spotkania w ramach imprezy Speed Day 2016 odbędą się w dniach:

  • 11-12 oraz 18-19 kwietnia,
  • 9-10 i 19-20 maja,
  • 13-14 i 27-28 czerwca,
  • 11-12, 18-19 oraz 25-26 lipca,
  • 4-5, 11-12, 18-19 i 25-26 sierpnia,
  • 5-6 i 15-16 września,
  • oraz 3-4 i 13-14 października br.

Najnowsze

Gigi Hadid i BMW M2

Zarówno piękna supermodelka jak i superszybkie BMW wzbudzają sporo emocji. Bawarski producent postanowił zaprosić Gigi Hadid do współpracy przy promowaniu najnowszego modelu bawarskiej marki. Ten klip z pewnością przyciągnie przed ekrany wielu widzów.

BMW przygotowało film, w którym można sprawdzić spostrzegawczość. Gigi Hadid ubrana w czerwoną sukienkę wsiada do jednego z egzemplarzy BMW M2 w kolorze Laguna Blue.

Widzowie mogą zobaczyć w sieci dwie wersje nagrania. Jedną podstawową, a drugą przy użyciu technologii nagrywania w 360 stopniach. Samochody ruszają, po czym zamieniają się miejscami, a Gigi Hadid nadal pozostaje w jednym z nich. 

Po zakończeniu przejazdu można odgadywać, w którym samochodzie znajduje się gwiazda modelingu.

Dla szybkiego przypomnienia – BMW M2 to najnowsze dziecko z niemieckiej stajni. Auto kosztujące na rynku amerykańskim od 51700 dolarów jest wyposażone w silnik rzędowy, sześciocylindrowy, o pojemności trzech litrów. Jednostka rozwija moc 370 KM i 465 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint do setki zajmuje 4,3 sekundy przy skrzyni dwusprzęgłowej.

https://www.youtube.com/watch?v=OwDtPixqJLc

Najnowsze