Spotkaj się z nami na zlocie motocyklowym Amazons!

Już dziś zaczyna się zlot wszystkich motocyklistek organizowany po raz szósty przez Amazons WMC Chapter Poland. Imprezie patronuje Motocaina.pl. Spotkajmy się tam!

Jeśli jesteś z Warszawy lub okolic stolicy dołącz do nas na stacji Lukoil, pierwszej za Magdalenką jadąc w stronę Grójca. Wyjeżdżamy stamtąd o godzinie 18. Jeśli wolisz wyjechać z Piaseczna skontaktuj się z Anią Godlewską pod numerem telefonu 724 247 234.

fot. Motocaina

Impreza odbędzie się w dniach od 21 do 23 maja w ośrodku Agrostawy w Błędowie (powiat grójecki, woj. mazowieckie). W programie poza tradycyjnymi konkurencjami związanymi z motocyklami, znalazły się takie atrakcje jak: rowery wodne, jazda konna, możliwość korzystania z boiska do siatkówki, rycerze na koniach, przejażdzki bryczką, a do wygrania w konkursie jest przelot helikopterem.

Dziś wieczorem atmosferę zlotową uprzyjemni zespół Bike Lovers, a w sobotę zespoły Recycler i Titty Twister. W programie m.in. znana z „Mam talent” artystka-parodystka Żaklina, magiczny oraz… męski urok czyli Models FX.

Wjazd plus pakiet zlotowy, w którego skład wchodzą: pamiątkowa blacha, koszulka, posiłek, miejsce kempingowe i strzeżony parking, kosztować będzie 60 zł. Pasażer zapłaci 40 zł, a oczywiście motocyklistki wjeżdżają gratis. Piesi wejdą na teren zlotu za 20 zł. 

Najnowsze

Jazda w deszczu niebezpieczna?

Jazda podczas intensywnych opadów deszczu wymaga od kierowców zachowania szczególnej  ostrożności. Mokra i śliska nawierzchnia jezdni oraz znacznie ograniczona widoczność stwarzają zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu.

 

fot. Motocaina

Podstawową zasadą, o której powinni pamiętać kierowcy, to zmniejszenie prędkości, zachowanie dłuższego niż zazwyczaj odstępu od innych pojazdów oraz unikanie nagłego hamowania, które
w takich warunkach może prowadzić do utraty kontroli nad pojazdem. Na mokrej nawierzchni gwałtowne manewry stwarzają szczególne zagrożenie nie tylko dla samych kierowców, ale także dla innych uczestników ruchu, np. jadących obok rowerzystów czy motocyklistów, których o tej porze roku jest znacznie więcej na drogach. Duża ilość wody na jezdni powoduje też ryzyko aquaplaningu, czyli utraty przyczepności wskutek powstania utrzymującej się warstwy wody między oponą a nawierzchnią – dodaje.

 

 

O zjawisku aquaplaning przeczytasz tu.

 

Szczególnie niebezpieczna w deszczowych warunkach jest jazda nocą. Światła innych samochodów wyostrzone poprzez krople deszczu na szybie mogą spowodować chwilowe utraty widoczności, przyczyniając się jednocześnie do szybszego zmęczenia wzroku kierowcy. Dlatego tak ważne jest, aby podczas jazdy w deszczu zapewnić sobie jak najlepszą widoczność umożliwiającą uważne obserwowanie innych uczestników drogi, np. hamujące samochody czy pieszych idących poboczem.
– Czterosekundowy odstęp od innych to minimum, jakie muszą zachować kierowcy podczas jazdy
w deszczu. Nie należy podjeżdżać zwłaszcza zbyt blisko autobusów i samochodów ciężarowych, ponieważ zwiększona ilość wody wydobywającej się spod dużych opon może istotnie utrudnić bezpieczną jazdę – mówią trenerzy Szkoły Jazdy Renault. – Warto też pamiętać o ogromnej roli, jaką podczas jazdy w deszczu odgrywają wycieraczki – spełnią one swoją rolę tylko wówczas, jeśli są dobrze oczyszczone. Należy regularnie sprawdzać ich stan i wymieniać pióra przynajmniej raz w roku.

 

fot. Anna Dziedzic

Osobne zagrożenie stanowią kałuże. Przy ich pokonywaniu zawsze należy zmniejszyć prędkość
i zachować szczególną ostrożność. Najlepiej pokonywać kałuże, jadąc ze stałą prędkością, unikając zatrzymania samochodu. Jeśli poziom wody zaczyna sięgać linii podwozia auta, najlepiej się wycofać. Woda może uszkodzić systemy elektroniczne samochodu i w najgorszym wypadku całkowicie unieruchomić auto. Bezwzględnie nie należy przejeżdżać przez wodę płynącą na całej szerokości jezdni. W takim przypadku istnieje ogromne ryzyko, że nurt wody może zepchnąć samochód z drogi.

 

Najnowsze

Kobiecy team w Mistrzostwach Polski Endurance!

Zespół Katrex Karolina Autosport wystawi kobiecą załogę w pierwszej rundzie Mistrzostw Polski Endurance na Torze Poznań (28-29 maja). Podczas dwugodzinnego wyścigu, w Renault Megane Trophy wystawionym w klasie 3, zmieniać się będą Karolina Lampel-Czapka i Michaela Peskova.

Karolina broni mistrzowskiego tytułu w klasie 3. W ubiegłym roku została również II wicemistrzynią Polski w klasyfikacji generalnej DSMP, a także zdobyła rozgrywany po raz pierwszy, Wyścigowy Super Puchar.  W swoim najbardziej udanym sezonie, sięgnęła po wicemistrzostwo w sprintach Dywizji 4 oraz po mistrzowski tytuł w klasie D4-3500.

Michaela Peskova, 22-latka z miejscowości Pezinok – Senkvice, posiada w dorobku dwa tytuły wicemistrzyni Słowacji w kartingu. Od 2006 roku startowała w Skoda Octavia Cup. W 2008 została mistrzynią Słowacji w D4-2000. W tym sezonie ściga się Ferrari 430 GT2 praskiego zespołu Menx w międzynarodowych mistrzostwach Czech.

fot. Karolina Autosport

 

Najnowsze

Kobieca Ramoneska na motocykl

Ramoneski wracają! I to w wydaniu motocyklowym dla kobiet. Ładny krój i możliwość skompletowania z kurtką Twojego partnera wróżą powodzenie wśród pań jeżdżących cruiserami. Motocyklistki wreszcie mają w czym wybierać.

Lady Ramones to kurtka, którą Motorway – jej producent – zaprojektował wspólnie z kobietami. Udało się połączyć tradycyjny, klasyczny design ramoneski z szeregiem funkcjonalności. Kurtka została uszyta ze skóry bydlęcej o grubości 1,3 mm i wyposażona w otwierane na zamek panele wentylacyjne, zamki pozwalające na regulację szerokości kurtki w biodrach, komplet protektorów (łokcie, ramiona, plecy), siateczkową podszewkę, wypinaną podpinkę ocieplającą, zamek do podpięcia spodni, trzy kieszenie zewnętrzne (dwie zapinane na zamek, jedna na tradycyjny zatrzask), cztery kieszenie wewnętrzne (w tym dwie na podpince, oraz metalowe zamki zakończone obrandowanymi pullerami.

Zastosowana w kurtce podwójna regulacja talli (za pomocą paska oraz wiązanych rzemieniami boków) pozwala na idealne dopasowanie kurtki do damskiej talii. Lady Ramones kupisz za 699 zł.

fot. Motorway

Najnowsze

Bezpieczna jazda ze światłami dziennymi

Piękny słoneczny dzień i korzystne warunki atmosferyczne nie dają gwarancji bezpiecznego podróżowania. Korzystanie ze świateł do jazdy dziennej zmniejsza ryzyko wypadków, podnosi poziom widoczności samochodu zarówno dla innych kierowców, jak i dla pieszych.

Nadchodzące lato dla wielu z nas stanie się powodem do coraz częstszego podróżowania. Przemierzając kilometry należy zadbać o bezpieczeństwo własne oraz innych uczestników ruchu drogowego. Oprócz warunków pogodowych na percepcję kierowców wpływa również prędkość jazdy, prawidłowe oznakowanie innych samochodów, które zwiększa ich widoczność oraz zmęczenie wzroku kierowcy. W Polsce od 2007 roku obowiązuje całoroczny nakaz używania świateł do jazdy dziennej, co pozwala na bardziej precyzyjne określenie odległości i prędkość zbliżającego się samochodu. 

Z danych opublikowanych przez Komisję Europejską w sierpniu 2006 r. wynika, że stosowanie świateł do jazdy dziennej zwiększa potencjał ratowania życia w wypadkach drogowych. Na terenie Unii Europejskiej odnotowuje się tę zależność na poziomie 3-5% w skali roku. W przełożeniu na liczbę wypadków oznacza to, że stosowanie świateł pozwala uniknąć 1200-2000 wypadków rocznie. 

fot. Philips

– Prowadzenie samochodu wymaga skupienia, często nadmiernego wytężania wzroku. Powoduje to, że po długim czasie podróżowania wzrok kierowcy męczy się i słabnie jego percepcja – mówi Tomasz Supady, ekspert Philips Automotive Lighting. Niestety duży wpływ na wzrok ma również wiek kierowców. Im jesteśmy starsi, tym źrenice stają się mniej przezroczyste i odczuwamy większe zapotrzebowanie na światło – dodaje. Prawidłowo oświetlony pojazd zyskuje wielokrotne powiększenie kontrastu w stosunku do pojazdów z wyłączonymi światłami, co zmniejsza ryzyko wypadków. 

Philips stworzył proste w montażu światła do jazdy dziennej. Do ich produkcji wykorzystane zostały specjalne diody tzw. LEDy. Emitują najsilniejsze – jasne białe światło o wysokiej temperaturze barwowej 6000K. Dla porównania lampy ksenonowe emitują światło w granicach 4100 – 4800 stopni Kelvina. Natężenie oraz barwa światła wyposażonego w LEDy zapewnia lepszą widoczność pojazdu na drodze. Jeden moduł pobiera 6,8W energii, czyli cały zestaw 14W. Dla porównania 1 żarówka halogenowa pobiera 55-60W. Dzięki systemowi clip-on pasują do większości samochodów, a ich montaż jest prosty i nie zajmuje wiele czasu. Produkt działa przez 10 000 godzin, co odpowiada 500 000 km przejechanym z prędkością 50 km/h.

Najnowsze