Sposób na własny radiowóz

Jeśli szukasz samochodu z historią, który dostarczy Ci tematów do anegdot, mamy dla Ciebie nietypowy pomysł! Weź udział w poniedziałkowym przetargu Policji i kup.... eks radiowóz za niewielkie pieniądze.

Takich na przetargu nie będzie, ale na pewno inne ciekawe…
fot. Motocaina

Przetarg odbędzie się już w najbliższy czwartek o godzinie 11.00 w stacji obsługi Komendy Wojewódzkiej Polski w Białymstoku (ulica Hajnowska 8/10). Na odejście na zasłużoną policyjną emeryturę oczekuje 67 aut: poczciwe Polonezy, sprawdzone Fiaty i Fordy i charakterystyczne granatowe Volkswageny. Każdy z nich ma za sobą długą historię, a czasem i duży przebieg – rekordzista przejechał w służbie 600 tysięcy kilometrów, ten najmniej eksploatowany 34 tysiące km.

Ceny wywoławcze od 500 złotych do 2450… Ciekawe, ile wart jest samochód po służbie z tajemniczą historią w tle?!

Do czwartku między godziną 10 a 14 samochody można oglądać w stacji obsługi przy ulicy Hajnowskiej w Białymstoku.

Najnowsze

McLaren przewodzi stawce

Piątek w Abu Dhabi należał do kierowców McLarena Mercedesa. W drugiej sesji treningowej najlepszy czas uzyskał Heikki Kovalainen, tymczasem jednostka w bolidzie Roberta Kubicy odmówiła współpracy.

Kierowcy McLarena byli najszybsi podczas wieczornej sesji treningowej przed GP Abu Dhabi
fot. Daimler

Większa część 2. sesji treningowej odbywała się
na torze w Abu Dhabi przy sztucznym oświetleniu. Już po godzinie 17-tej na obiekcie zaczął zapadać zmierzch. 

Na lepsze czasy, jakie uzyskiwali kierowcy po południu wpływ miało z pewnością nagumowanie nawierzchni, ale także, w miarę pokonywanych okrążeń, coraz lepsza znajomość toru.

Najwięcej problemów sprawiały zawodnikom zakręty 17 – 18, gdzie trudno było większości utrzymać właściwą linię jazdy. Lewis Hamilton poprawił  swój czas o ponad 1 sekundę w stosunku do pierwszej sesji. Szybszy okazał się jednak jego kolega z zespołu, Heikki Kovalainen.

Na 50 minut przed końcem sesji odmówił współpracy samochód Roberta Kubicy. Dym i ogień wydobywający się z bolidu wskazywały na awarię silnika. Jak potwierdził zespół, był to silnik o przebiegu około 2000 km. Robert jest w trudnej sytuacji, ponieważ wykorzystał już wszystkie 8, regulaminowo przydzielonych silników w tym sezonie.  Jutro okaże się, czy zespół będzie zmuszony zamontować nową, czy będzie mógł użyć jednej z poprzednio montowanych jednostek.

Poz.

Nr.

Kierowca

Zespół

Czas

Strata

Liczba
okrążeń

1

2

Heikki Kovalainen

McLaren-Mercedes

1:41.307

35

2

1

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

1:41.504

0.197

34

3

22

Jenson Button

Brawn GP

1:41.541

0.234

39

4

15

Sebastian Vettel

Red Bull

1:41.591

0.284

37

5

10

Kamui Kobayashi

Toyota

1:41.636

0.329

34

6

12

Sebastien Buemi

Toro Rosso

1:41.683

0.376

37

7

14

Mark Webber

Red Bull

1:41.684

0.377

34

8

23

Rubens Barrichello

BrawnGP

1:41.831

0.524

38

9

16

Nico Rosberg

Williams

1:41.931

0.624

39

10

4

Kimi Räikkönen

Ferrari

1:41.987

0.680

39

11

20

Adrian Sutil

Force India

1:42.180

0.873

28

12

17

Kazuki Nakajima

Williams

1:42.245

0.938

36

13

6

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:42.278

0.971

36

14

9

Jarno Trulli

Toyota

1:42.409

1.102

30

15

21

Vitantonio Liuzzi

Force India

1:42.530

1.223

33

16

7

Fernando Alonso

Renault

1:42.782

1.475

29

17

3

Giancarlo Fisichella

Ferrari

1:42.932

1.625

37

18

8

Romain Grosjean

Renault

1:43.021

1.714

37

19

11

Jaime Alguersuari

Toro Rosso

1:43.022

1.715

39

20

5

Robert Kubica

BMW Sauber

1:43.708

2.401

13

Najnowsze

Pasy bezpieczeństwa dla wygodnych

Nie wszyscy lubią jeździć w pasach, ale wszyscy muszą i nie chodzi tu o policję, mandaty i punkty karne, a one nasze bezpieczeństwo - najcenniejsze! Może Ci, którzy nie lubią pasów polubią ich nastawiacz? Na rynku pojawił się Seatbelt Adjuster.

Prosty w obsłudze gadzet może okazać się bardzo przydatny.
fot. Amazon

Seatbelt Adjuster to urządzenie zwiększające komfort jazdy w pasach – jego podczepienie zapewnia możliwość przesunięcia pasów od szyi, rozszerzenie ich, odsunięcie z brzucha, czy ochronę ubrań przed nadmiernym gnieceniem – wszystko zgodnie z indywidualnymi oczekiwaniami i preferencjami.

Seatbelt to gadżet o prostej instrukcji obsługi. Nie ma wpływu na bezpieczeństwo jazdy w pasach. Może być używany zarówno przez dorosłych jak i dzieci.

No i miła niespodzianka… cena. Koszt nastawiacza nie przekracza 50 złotych.

Nastawiacz kupisz tutaj.

Najnowsze

Ostatnie treningi F1 w sezonie

Wyspa Yas przywitała dziś po raz pierwszy zespoły Formuły 1 na przepięknym torze zaprojektowanym w pracowni Hermana Tilke. Treningi nie przyniosły żadnych niespodziewanych roztrzygnięć.

Jaime Alguersuari, młody kierowca Toro Rosso wyprowadził na tor Yas Marina stawkę zawodników F1
fot. Toro Rosso

Nieśmiało, od okrążenia Jaime Alguersuariego podczas pierwszej sesji treningowej rozpoczął się weekend w Abu Dhabi. Czas kierowcy Toro Rosso odbiegał oczywiście od tych, jakie spodziewane są na tym obiekcie, ale jest to pierwszy, a więc historyczny wynik, jaki uzyskał kierowca F1 na tym obiekcie.

Nieźle spisywały się bolidy BMW Sauber. Robert Kubica przez długi czas plasował się na czele stawki. Jego bolid dobrze zachowywał się w trzecim, krętym sektorze, gdzie potrzebny jest duży docisk. 

W końcówce sesji szybszym kierowcą zespołu okazał się Nick Heidfeld, kończąc pierwszy trening na 5. miejscu. Najlepszy czas podczas porannego treningu uzyskał Lewis Hamilton, poprawiając wynik Alguersariego o ponad 1,5 sekundy. Brytyjczyk ustawił poprzeczkę poniżej 1 minuty 44 sekund. Zaraz za nim, z drugim czasem w tabelę wyników wpisał się panujący od dwóch tygo dni Mistrz – Jenson Button.

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Czas

Strata

Okrążenia

1

1

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

1:43.939

18

2

22

Jenson Button

Brawn

1:44.035

0.096

20

3

15

Sebastian Vettel

Red Bull

1:44.153

0.214

28

4

23

Rubens Barrichello

Brawn

1:44.207

0.268

23

5

6

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:44.667

0.728

23

6

12

Sebastien Buemi

Toro Rosso

1:44.687

0.748

32

7

20

Adrian Sutil

Force India

1:44.688

0.749

14

8

14

Mark Webber

Red Bull

1:44.805

0.866

25

9

11

Jaime Alguersuari

Toro Rosso

1:44.955

1.016

33

10

9

Jarno Trulli

Toyota

1:44.958

1.019

25

11

5

Robert Kubica

BMW Sauber

1:44.988

1.049

22

12

2

Heikki Kovalainen

McLaren-Mercedes

1:45.123

1.184

20

13

16

Nico Rosberg

Williams

1:45.649

1.710

27

14

17

Kazuki Nakajima

Williams

1:45.679

1.740

25

15

4

Kimi Räikkönen

Ferrari

1:45.704

1.765

27

16

7

Fernando Alonso

Renault

1:45.865

1.926

23

17

21

Vitantonio Liuzzi

Force India

1:46.239

2.300

22

18

3

Giancarlo Fisichella

Ferrari

1:46.267

2.328

26

19

10

Kamui Kobayashi

Toyota

1:46.364

2.425

28

20

8

Romain Grosjean

Renault

1:46.411

2.472

27

Najnowsze

Prowadzenie mamy w… genach!

To, czy jesteś dobrym czy złym kierowcą, nie zależy od wieku, czy płci. Około 30 proc. z nas nosi w sobie odmianę pewnego genu, który sprawia, że nie jesteśmy takimi mistrzami kierownicy, za jakich się uważamy.

Driftować tak jak Karolina Pilarczyk chciałaby każda kobieta z benzyną we krwi. Tylko, jeśli nie ma odpowiedniego genu, może nigdy nie potrafić…
fot. Frendl

Jakość naszego prowadzenia zależy od genów dobrego, lub  złego kierowcy? Na nasze umiejętności wpływa gen sterujący poziomem białka BDNF, które ma istotne znaczenie dla komunikacji między komórkami nerwowymi. Testy na symulatorach jazdy pokazały, że osoby z wadliwą wersją genu osiągały wyniki przeciętnie o 20 proc. gorsze niż inni.

Testy objęły na razie tylko 30 osób. Jeśli potwierdzą się na większej grupie, mogą mieć poważne konsekwencje. Po pierwsze, specjaliści będą potrafili uświadomić kierowcom ich mniejsze możliwości i może skłonią ich do bardziej ostrożnej jazdy. Po drugie, być może błędne działanie genu da się jakoś skompensować i wtedy na drogach wszyscy będziemy bezpieczniejsi.

Źródło: RMF, Interia

Najnowsze