Edyta Wrucha

Spełniają marzenia we dwoje!

Deborah i Daryl pochodzą z Malty i stamtąd też wyruszyli w motocyklową podróż swoich marzeń do… Australii.

{{ tn(17131) left }}To nie była miłość od pierwszego wejrzenia, a wiele spotkań i godziny rozmów, podczas ciepłych wieczorów na Malcie. Połączyła ich pasja do podróżowania. Deborah zgodziła się wziąć udział w spełnianiu marzenia Daryl’a, który już jako mały chłopiec wiedział, że chce podróżować po świecie. Wyruszyli na Suzuki V-Strom DL650 we wrześniu 2017 roku, a ich plan to 16 państw z Malty, aż po Australię:

{{ tn(17130) left }}Ta podróż wzmocniła ich związek, dała i wciąż daje wspólne szczęście. W podróży para także stara się pracować, Daryl jest profesjonalnym fotografem, a Deborah specjalistką ds. marketingu. Ona też zajmuje się pisaniem i montażem filmików z podróży.

Jednocześnie para zbiera fundusze dla Right2Smile – lokalnej organizacji pozarządowej, która pomaga dzieciom w krajach, takich jak Kambodża, Indie i Kenia, szczególnie w szerzeniu dostępu do edukacji szkolnej.

Strona podróżników: https://www.wildfeathersblog.com

Najnowsze

Audi e-tron – pierwszy, w pełni elektryczny, model

E-tron to pierwszy w pełni elektrycznie napędzany, seryjny model Audi. Ten SUV klasy wyższej ma kilka wyróżników, z których najciekawszym są kamery zastępujące lusterka.

Jasnoszara, pełna osłona chłodnicy singleframe jest najbardziej widoczną oznaką obecności napędu elektrycznego. Audi E-tron napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 408 KM i generującymi maksymalny moment obrotowy 660 Nm. Nowa generacja napędu na cztery koła quattro, zapewnia doskonałą trakcję i pozwala na rozpędzenie tego SUV-a do 100 km/h w 5,7 s.

Kluczowym czynnikiem wpływającym na sportowy charakter i dynamikę poprzeczną auta, jest niskie położenie i centralna pozycja montażowa systemu akumulatorów o łącznej pojemności 95 kWh. System ten pozwala na pokonywanie przez samochód około 400 km na jednym ładowaniu. Audi e-tron odzyskuje energię wyłącznie za pomocą swych silników elektrycznych – dzieje się tak w ponad dziewięćdziesięciu procentach operacji hamowania. Elektryczny SUV wykorzystuje swój maksymalny potencjał rekuperacji w połączeniu ze zintegrowanym systemem sterowania hamulcem elektrohydraulicznym. Audi jest pierwszym na świecie producentem samochodów stosującym tego typu system w produkowanym seryjnie pojeździe elektrycznym.

Przemyślanie zaprojektowana aerodynamika wpływa znacząco na wydajność auta. Jednym z najważniejszych elementów tej koncepcji są opcjonalne, wirtualne lusterka zewnętrzne. Nie tylko zmniejszają one opór aerodynamiczny, ale również wynoszą na zupełnie nowy poziom cyfryzację pojazdu.

Audi e-tron ma 4,9 m długości, 1,93 m szerokości i 1,66 m wysokości, a rozstaw osi to 2,92 m, co pozwoliło na wygospodarowanie dużej ilości miejsca w kabinie oraz w bagażniku (660 l).

Na pokładzie znalazła się między innymi nawigacja z planerem wyświetlającym najbardziej właściwy przebieg trasy z zaznaczonymi punktami ładowania oraz automatyczne naliczanie należności za ładowanie. Samochód wyposażono w najnowszą stację multimedialną MMI navigation plus, w skład której standardowo wchodzą hotspot Wi-Fi oraz moduł transmisji danych w standardzie LTE Advanced. Liczne systemy wspomagające kierowcę odciążają go w drodze. Dla przykładu: standardowy system asystenta wydajności promuje ekonomiczny styl jazdy wyświetlając prognozy i uruchamiając automatyczną rekuperację. Jeśli klient wybierze adaptacyjnego asystenta jazdy, system może też predyktywnie wyhamowywać
i przyspieszać tego elektrycznego SUV’a.

Audi e-tron zjeżdża z taśmy produkcyjnej fabryki Audi w Brukseli. Pierwsze dostawy do klientów w Polsce rozpoczną się na początku 2019 roku.

Najnowsze

Seat Tarraco – flagowy SUV

Najnowszy model w gamie Seata został zaprojektowany i opracowany w fabryce w Martorell (Barcelona), a jego produkcja będzie realizowana w niemieckim Wolfsburgu. Tarraco to trzeci SUV Seata i jest zarazem pierwszym modelem, który wprowadza nowy język stylistyczny marki.

Nowy Tarraco znajduje się na szczycie rodziny SUV-ów Seata jako większy brat modeli Ateca i Arona. Mając długość 4735 mm i wysokość 1658 mm gwarantuje zarówno dużą przestrzeń w kabinie, jak i spory bagażnik (760 l), w którym może znaleźć się trzeci rząd siedzeń.

Wygląd zewnętrzny tego SUV-a realizuje nową linię stylistyczną Seata. Wyraźnie zaznaczona maskownica nadaje charakteru przedniej części pojazdu, a towarzyszą jej wyraziste, trójkątne reflektory Full LED, mocno osadzone w sylwetce samochodu.

We wnętrzu projektanci wykorzystali poziomą linię na desce rozdzielczej, aby podkreślić szerokość Tarraco, wzmacniając poczucie przestronności w kabinie. Model korzysta z 10,25-calowego cyfrowego kokpitu, a także dużego, dotykowego ekranu o przekątnej 8″, służącego do obsługi multimediów. Tarraco będzie pierwszym Seatem wyposażonym w funkcję kontroli gestów (razem z wyposażeniem w 8-calowy system Navigation Plus).

W nowym hiszpańskim SUV-ie dostępne będą dwa warianty benzynowe. Pierwszy to czterocylindrowy 1,5-litrowy silnik TSI o mocy 150 KM, połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów z napędem na przednią oś. Drugi z nich to silnik 2.0 TSI o mocy 190 KM sprzężony z siedmiobiegową skrzynią DSG z napędem 4Drive. W ofercie pojawią się również dwa silniki 2.0 TDI o mocy 150 KM lub 190 KM. Wersja 150 KM będzie dostępna z napędem na przednią oś, sześciobiegową skrzynią manualną lub z napędem 4Drive i siedmiobiegową DSG. Wersja o wyższej mocy będzie oferowana wyłącznie w wariancie 4Drive/7-biegowa DSG. W przyszłości pojawią się także inne warianty jednostek napędowych.

Adaptacyjne zawieszenie Tarraco ma zapewniać równowagę między emocjami za kierownicą a komfortem podczas jazdy na dłuższych dystansach, niezależnie od nawierzchni. Kierowca może wybrać jeden z dostępnych trybów jazdy lub skorzystać z automatycznego doboru przez system, dostosowujący się do nawierzchni i stylu jazdy kierowcy.

Nowy Seat Tarraco posiada, poza Lane Assist i Front Assist, opcjonalnie system wykrywania martwego pola, wykrywania znaków drogowych, asystenta jazdy w korku, aktywny tempomat, asystenta świateł i Emergency Assist. Wprowadza też systemy Emergency Call, Pre-crash Assist i Rollover Detection.

Przedsprzedaż Seata Tarraco rozpocznie się już w grudniu 2018 roku.

Najnowsze

Edyta Wrucha

„Tales from South America” – książka od motocyklistki

Motocyklistka Egle Gerulaityte rozpoczęła zbiórkę, żeby wydać swoją drugą książkę o Ameryce Południowej.

{{ tn(17118) left }}Egle Gerulaityte pochodzi z Litwy i jest dziennikarką, która na motocyklu dociera do najbardziej odległych zakątków ziemi. Uwielbia poznawać lokalną kulturę oraz poznawać życie rdzennych mieszkańców. Podczas swojej podróży po Ameryce Południowej zebrała sporo zdjęć i wrażeń do wydania nowej książki pt. „Opowieści z Ameryki Południowej: Życie codzienne, Ludzie i Legendy”. To książka, która niesie przesłanie od jej mieszkańców.

Jednak, żeby książka została wydana w formie papierowej potrzebne są nakłady finansowe, dlatego motocyklistka rozpoczęła akcję zbiórki, gdzie każdy może wesprzeć jej projekt:

https://www.indiegogo.com/projects/tales-from-south-america–2#/

Pierwszą książkę motocyklistki „Testimony of a Vagabond” udało się rok temu opublikować na Litwie. Egle redaguje także magazyn dla motocyklistek „Women ADV Riders”.

{{ vimeo(289297841) }}

Osoby, które dofinansują projekt otrzymają papierową lub elektroniczną wersję książki, a 5% zysku ze sprzedaży książki trafi do rodzin, które motocyklistka spotkała po drodze w tej podróży.

Strona motocyklistki: https://newsandfables.com/

Najnowsze

Za ten manewr kierowca Mercedesa może stracić prawo jazdy

Niektórzy kierowcy nie zdają sobie najwyraźniej sprawy, że jednym manewrem ryzykują utratę prawa jazdy i rozprawę w sądzie.

Kiedy popełniamy jakieś wykroczenie, policjant karze nas zgodnie z taryfikatorem. Może jednak, zależnie od stopnia naszego lekceważenia przepisów i swojej subiektywnej oceny, odstąpić od wypisania mandatu. Zamiast tego zatrzymuje nam prawo jazdy i kieruje wniosek do sądu o wymierzenie kary. Jedną z takich sytuacji jest stworzenie poważnego zagrożenia na drodze – na przykład wyprzedzanie drugiego samochodu na przejściu dla pieszych.

Ten kierowca Mercedesa zrobił jednak swoistą kumulację. Najpierw widzimy, że wyprzedził on samochód, który zatrzymał się przed przejściem dla pieszych, aby przepuścić stojące przed nim dziecko. W dalszej części nagrania jest jeszcze zapis z kamery umieszczonej z tyłu, na którym widać, że kierujący niemieckim kombi manewr wyprzedzania rozpoczął na skrzyżowaniu, co również jest poważnym wykroczeniem.

Najnowsze