Specjalny parking dla kobiet – takie rzeczy tylko w Chinach

Władze chińskiego miasta Shenyang stworzyły specjalne miejsca parkingowe dla kobiet, które w ich mniemaniu potrzebują więcej przestrzeni żeby zaparkować.

Włodarze Shenyang twierdzą, że kobiety potrzebują większej przestrzeni żeby zaparkować samochód. Miejsca parkingowe w Państwie Środka są zwykle bardzo ciasne lub po prostu zbyt małe, przez co często dochodziło do szkód parkingowych.

Dlatego w najbliższym czasie powstaną specjalne strefy parkingowe przeznaczone wyłącznie dla kobiet, gdzie miejsca parkingowe zostaną powiększone. Koperty o rozmiarach 6×2,5 m zostaną powiększone do 7,2x,3,5 m, a na dodatek będą pomalowane różową farbą i oznaczone symbolem, który w języku chińskim oznacza „królową”. 

W tej chwili w chińskim mieście znajduje się 10 miejsc parkingowych powstałych z myślą o kobietach. Są one monitorowane przez kamery oraz pracowników, żeby nie korzystali z nich mężczyźni. 

Co sądzicie o takich pomysłach. To zwykły seksizm czy rzeczywista troska o komfort kobiet kierujących samochodem?

 

Najnowsze

Honda stworzyła samopoziomujący motocykl

To może być jedno z rozwiązań, które zrewolucjonizują rynek motocykli. Inżynierowie Hondy opracowali system, który potrafi automatycznie poziomować motocykl.

Zespół japońskich inżynierów pracujących do tej pory nad robotem ASIMO i skuterem Uni-Cub wdrożył nowatorską technologię pozwalającą automatycznie balansować motocykl. System Riding Assist zaimplementowano do platformy Honda NC. Co ciekawe, urządzenie nie wykorzystuje żyroskopu tylko sytemu elektro-geometryczne.

Największy problem z balansem w motocyklach występuje przy niskich prędkościach. Inżynierowie Hondy stworzyli rozwiązanie, które pozwala utrzymać jednoślad w ryzach przy prędkości poniżej 5 km/h poprzez zmianę kąta przedniego widelca oraz kilku innych mechanizmów. W razie potrzeby silnik elektryczny może zmieniać skręt przedniego koła, dzięki czemu motocykl może „spacerować” bez kierowcy.

Zobaczcie, jak działa system Riding Assist opracowany przez Hondę.

Najnowsze

Auta 3 – znamy kolejnych bohaterów filmu

Do premierzy trzeciej części kultowej produkcji pozostało jeszcze kilka miesięcy. Producent ujawnił kolejnych motoryzacyjnych bohaterów. Poznajcie największego konkurenta Zygzaka McQueena i jego trenerkę.

Producent filmu zaprezentował w listopadzie zeszłego roku trailer trzeciej części filmu, a teraz przyszedł czas na odsłonięcie kolejnych wątków i nowych bohaterów. Pierwszym z nich jest Jackson Storm, który jest przedstawiany przez reżysera (Brian Fee) jako główny konkurent Zygzaka McQueena.
 
Niebieski samochód będzie startował w tych zawodach, ale jest samochodem nowej generacji zbudowanym z włókna węglowego i metalowych kompozytów. Pod jego maską drzemie silnik V8 o mocy 850 KM. Do setki rozpędza się w 3,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 344 km/h. Storm pojawił się w listopadowym trailerze filmu, gdy wyprzedza Zygzaka. Reżyser przedstawia go jako szczęściarza, któremu wszystko wychodzi szybciej, więc McQueen poczuje się przy nim staro. W amerykańskiej wersji jego głos podłoży Armie Hammer

Drugi bohater to Cruz Ramirez, któremu głos podłoży Cristela Alonzo. Będzie to żółte CRS Sports Coupe z aluminiowym nadwoziem i silnikiem DOHC V6.  Jest wolniejsza od Jacksona Storma – do setki rozpędzi się w 3,8 sekundy i pojedzie z prędkością maksymalną 337 km/h. Reżyser opisuje Cruz jako trenerkę McQueena, która jest optymistyczna, promienna, a do tego trochę nieobliczalna. 

Premiera animowanego filmu Auta 3 (Cars 3) odbędzie się 16 czerwca. Nie wiemy jeszcze, kiedy film trafi do Polski, ale podczas targów NAIAS pojawi się stoisko na którym zostanie zaprezentowany jeden z samochodów.

Najnowsze

Mitsubishi Lancer – w tym roku koniec produkcji

Jeszcze w tym roku pożegnamy się z Mitsubishi Lancerem. Producent, przynajmniej na chwile obecną, nie planuje następcy dla coraz mniej popularnego modelu.

Najnowsza strategia japońskiego producenta zakłada wprowadzenie do gamy modelowej kilku crossoverów. Dlatego można się spodziewać, że przyszła wersja modelu przyjmie waśnie taką formę. Kilka dni temu jeden z szefów amerykańskiego oddziału marki poinformował o zakończeniu produkcji modelu. Ostatni egzemplarz kompaktowego sedana zjedzie z taśmy pod koniec września. 

Powodem takiej decyzji jest słabnąca sprzedaż Lancera na przestrzeni ostatnich lat. Jeszcze w 2002 roku auto trafiało do 69 tys. klientów a w 2016 roku zainteresowanie spadło do 14 304 egzemplarzy. 

Zaskakująco dobrze sprzedaje się za to najmniejszy model Mirage, mimo dość słabych recenzji. Japoński producent uważa ten model za udany i przymierza się do wprowadzenia kolejnej wersji jeszcze przed końcem dekady.

Najnowsze

Johammer J1 – elektryczny motocykl przyszłości

Najwięksi producenci motocykli nie są jeszcze do końca przekonani o słuszności napędu elektrycznego, ale na rynku coraz częściej pojawiają się pierwsze projekty tworzone przez małe zakładu. Johammer J1 to ambitny projekt z Austrii oferujący zasięg 200 km.

Twórcą motocykla Johammer J1 jest austriacki inżynier Johann Hammerschmidt. Jest to pierwszy jednoślad produkowany seryjnie z napędem elektrycznym o zasięgu 200 km. Maszyna powstałą na aluminiowej ramie, a elementy nadwozia są wykonane głównie z plastiku. Producent oferuje dodatkowo wersję z mniejszym akumulatorem, który pozwala przejechać 150 km, ale oba warianty rozpędzają się do 120 km/h.

Akumulator umieszczono pod kierowcą, a silnik elektryczny  i sterownik znajdują się przy tylnym kole, które zawieszono na aluminiowym wahaczu. Przednie koło trzyma się na dwóch wahaczach połączonych amortyzatorem schowanym pod nadwoziem.

Wersja o zasięgu 150 km waży 159 kg, a masa pojemniejszego wariantu 200 to 177 kg. Rozstaw osi to 1455 mm, wysokość siedziska 650 mm, a kąt odchylenia wynosi 43 stopnie. Motocykl jest wyposażony w bieg wsteczny, który ułatwi parkowanie. Wyposażono go również w system odzyskiwania energii z hamowania oraz tarcze hamulcowe wykorzystywane przy niskich prędkościach.

Johammer nie posiada klasycznej deski rozdzielczej z wyświetlaczem. Zamiast tego informacje są wyświetlane w  lusterkach wstecznych. Środek ciężkości znajduje się 350 mm nad ziemią, co sprawia, że motocykl prowadzi się bardzo komfortowo. 

Znamy już cenę elektrycznego motocykla z Austrii. Tańsza wersja 150 kosztuje od 22 900 euro, a wariant 200 jest dostępny od 24 900 euro.

Najnowsze