Specjalna edycja opon Metzeler Racetec RR Guy Martin

Z okazji 2015 Isle of Man TT producent opon motocyklowych Metzeler zaprezentował specjalny zestaw opon używanych przez słynnego brytyjskiego kierowcę w kategorii Supersport w najważniejszych wyścigach szosowych.

96. edycja Isle of Man TT ruszyła w sobotę i zakończy się po niecałych dwóch tygodniach w piątek 12 czerwca najbardziej oczekiwanym wydarzeniem – the Senior TT Race. Aby uczcić swoje zaangażowanie w wydarzenie uznawane za jeden najbardziej znanych wyścigów drogowych na świecie i oddać hołd jednemu z najbardziej rozpoznawanych i wyjątkowych zawodników w tym sporcie, Metzeler stworzył specjalną edycję swojego ostatniego produktu Racetec RR, który pojawił się na rynku, oponę o nazwie RR Martin Guy Racetec Special Edition.

RR Martin Guy Racetec Special Edition powstała by sławić odwagę i pasję prawdziwej ikony wyścigów motocyklowych poprzez specjalną edycję opon wyprodukowanych w tej samej specyfikacji, docenioną przez Guy’a Martina i przeznaczoną do użytku podczas wyścigów drogowych wymagających najwięcej odwagi. Jest dostępna w rozmiarach 120/70 ZR17 (58W) na przód i 180/55 ZR17 (73W) i 190/55 ZR17 (75W) na tył. W szczególności mieszanki tych opon są najbardziej ekstremalnie skonfigurowanymi mieszankami na wyścigi uliczne dozwolonymi wśród opon w tych rozmiarach.
 
Opona narodziła się i została utworzona dla brytyjskiego kierowcy na asfalt do najszybszych i najbardziej prestiżowych wyścigów drogowych takich, jak Tourist Trophy, North West 200, Metzeler Ulster Grand Prix i Pikes Peak International Hill Climb. W porównaniu do standardowej wersji RR Racetec ta specjalna edycja różni się również wyglądem: nazwa kierowcy z Kirmington jest obecna na ścianie bocznej opony, a legendarny symbol z czaszką i kluczami Guy’a Martin’a wygrawerowany jest i powielony we wzorze bieżnika, jasno określając w ten sposób rodowód opony, na których jeździ Guy.

Targi SEMA360: co łączy Toyotę Suprę ze sztuką? Zobaczcie ten ciekawy projekt

 
Opony Racetec RR wygrały w Isle of Man TT klasę Supersport, gdy Triumph Daytona Garego Johnsona był w nie wyposażony. Wyścigi te nie odbywają się jednak na torze, lecz na drogach, które są otwarte dla ruchu publicznego przez cały rok i na których można napotkać wszystkie sytuacje, z którymi kierowcy stykają się podczas codziennej jazdy. Opony te są przeznaczone dla kierowców z każdego poziomu i pasjonatów, którzy korzystanie z toru traktują, jak hobby: do motocykli supersport oraz motocykli naked bike.
 
Ponad 15 zawodników wybrało opony Metzeler w tym roku do wyścigu w różnych zawodach drogowych w kalendarzu. Należą do nich, Guy Martin, William Dunlop, Alistair Seeley, Martin Jessop, Hutchinson, Gary Ian Johnson, Dean Harrison, Ivan Lintin Hillier, James, Michael Rutter, Glenn i Ben Wilson Irwin.

Źródło: Pirelli

 

Najnowsze

13 czerwca transmisja 24-godzinnego wyścigu Le Mans na sopockim molo

Porsche Polska we współpracy z Eurosport organizuje transmisję 24-godzinnego wyścigu Le Mans na sopockim molo.

W ubiegłym sezonie, po 16 latach przerwy, Porsche powróciło do rywalizacji w legendarnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans (24 Heures du Mans) z Porsche 919 Hybrid (klasa LMP1). Dla marki z Zuffenhausen to wielkie wydarzenie – do dzisiaj pozostaje ona najbardziej utytułowanym producentem samochodów w historii słynnego maratonu, z rekordową liczbą 16 zwycięstw (w tym siedem z rzędu).

Na fanów wysokich obrotów i sportowej rywalizacji czeka wyjątkowa atrakcja – nocna transmisja wyścigu, przygotowana przez Porsche Polska we współpracy ze stacją telewizyjną Eurosport. Od 22 do 4 rano zmagania kierowców w Le Mans będzie można śledzić na największym w Polsce ekranie, ustawionym na sopockim molo. Każdy, kto zasiądzie w specjalnie stworzonym na tę okazję kinie, poczuje się jak na trybunach toru Circuit de la Sarthe. Transmisji będą towarzyszyć niepowtarzalne wrażenia dźwiękowe, potęgowane przez nocną ciszę oraz bliskość plaży i morza. Chętni do obejrzenia całego wyścigu mogą jednak przyjść do strefy Porsche już w chwili startu, 13 czerwca o godzinie 15 – przez całą dobę transmisja będzie odbywać się również w specjalnym ogródku Porsche przed wejściem na molo.

Transmitowany wyścig rozpocznie się o godzinie 15:00 w sobotę 13 czerwca i zakończony zostanie również o godzinie 15:00 w niedzielę 14 czerwca.

 

Najnowsze

Zlot zabytkowych Mercedesów w ten weekend w Łodzi

W tym roku to Łódź gości StarDrive Poland 2015 - 90 klasycznych Mercedesów w Manufakturze i na Piotrkowskiej.

W najbliższy weekend (4-7 czerwca) odbędzie się kolejny, 14. już  Zlot  Zabytkowych Mercedesów. Tym razem miejscem Zlotu jest gościnna Łódź, do której przyjedzie blisko 100 aut z Polski i zza granicy, w tym wyjątkowe modele z lat 30., unikalne egzemplarze Adenauera w wersji kabriolet oraz przedstawiciele kolejnych pokoleń roadsterów z rodziny SL. Już od czwartku, 4 czerwca, samochody będą się dumnie prezentować na rynku łódzkiej Manufaktury. W piątek załogi wezmą udział w lokalnym rajdzie, a w sobotę  opanują reprezentacyjną ulicę  Piotrkowską.

Tradycyjnie, na zlocie zabytkowych Mercedesów StarDrive Poland stawią się wyjątkowe egzemplarze z kolejnych epok motoryzacji, począwszy od wczesnych lat 30. do późnych 80. Łącznie do Łodzi przyjedzie około 100 załóg z Polski i innych krajów, w tym z Czech i Anglii. Auta wyselekcjonowano nie tylko pod kątem wieku (przyjmowane są modele nieprodukowane co najmniej od 25 lat) i stanu technicznego, ale również z uwzględnieniem ich „osobistej” historii.

Dla przykładu, Mercedes 170 V Cabrio A z 1938 roku należy do obecnego właściciela od 40 lat i w tym czasie zaliczył dziesiątki imprez dla aut zabytkowych, m.in. liczący 1100 km rajd alpejski „Alpenfahrt”. Z okresu międzywojennego pochodzi też luksusowy typ 290 (W 18) z otwartym nadwoziem. Ponadto na zlocie pojawią się unikalne Adenauery w wersji kabriolet, w tym pierwszy z 65 wyprodukowanych egzemplarzy modelu 300d Cabriolet D (W 189) z 1958 r., limuzyna 600 (W 100) oraz bardzo cenione coupe i kabriolety należące do typoszeregu 111/112. Nie zabraknie również roadsterów z rodziny SL: od klasycznych modeli 190 SL (W 121) i Pagoda (W 113) do youngtimerów z serii 107, a także przedstawicieli młodszych pokoleń Mercedesów, takich jak 123 czy 126. Wartość najbardziej unikalnych pojazdów biorących udział w zlocie szacuje się na ponad 4 mln zł.

fot. Piotr Kopeć "MotoFoto"

Goście StarDrive Poland 2015 przyjadą do Łodzi w czwartek, 4 czerwca, i zaprezentują swoje auta na rynku Manufaktury, która jest partnerem zlotu. W piątek klasyczne Mercedesy będzie można zobaczyć w ruchu – uczestników czeka ponad 100-kilometrowy rajd połączony ze zwiedzaniem EC1 oraz Białej Fabryki. Ukoronowaniem imprezy jest sobotni konkurs elegancji. Jego pierwsza część rozpocznie się o 11.00 na ulicy Piotrkowskiej. Na wysokości Placu Schillera każda załoga będzie musiała zaprezentować się w możliwie ciekawy sposób – specjalna komisja weźmie pod uwagę między innymi dopasowanie stroju do epoki, z której pochodzi dany samochód. Ciąg dalszy konkursu odbędzie się w godzinach od 16.30 do 19.00 na rynku Manufaktury, gdzie fani klasycznej motoryzacji będą mieli okazję zobaczyć Mercedesy z bliska i porozmawiać z ich właścicielami.

Najnowsze

Ladies Trophy – nowa kategoria w Seat Leon Eurocup

Seat Leon Eurocup wprowadza nową kategorię: Ladies Trophy. Na linii startu tych niezwykle ekscytujących wyścigów stanie aż pięć kobiet, które teraz zawalczą także o swoją własną nagrodę.

W pucharze Seat Leon Eurocup, za kierownicami mocarnych, 330-konnych Leonów Cup Racer zasiada aż pięć przedstawicielek płci pięknej. Dzięki ich talentowi, Seat Leon Eurocup jest obecnie wyścigiem z międzynarodowej serii, sankcjonowanym przez FIA, w którym bierze udział najwięcej kobiet. Trudno się dziwić – ten sport przyciąga wszystkich.

Po wyścigu w Estoril, na pierwszych miejscach klasyfikacji kobiet Seat Leon Eurocup znajdują się: Lucile Cypriano, tuż za nią Andrina Gugger, Amalia Vinyes, Marie Baus-Coppens oraz Edina Bús. Teraz będą one walczyły o swoją własną nagrodę – najszybsza kobieta w Seat Leon Eurocup otrzyma puchar Ladies Trophy. Oprócz tego, ich wyniki liczą się również do klasyfikacji generalnej.

– Konkurowanie z mężczyznami motywuje nas, by z dnia na dzień poprawiać swoje czasy, co jest wspaniałym doświadczeniem. Tuż przed wyścigiem, kiedy zakładamy kaski, nasze charaktery się zmieniają. Czuję, że bez wyścigów moje życie nie byłoby takie samo. Potrzebuję ich – mówi Lucile Cypriano, liderka klasyfikacji kobiet. – Lubię rywalizować i rozwijać umiejętności w każdym aspekcie swojego życia. Wrażeń, które czuję podczas konkurowania za kółkiem Leona Cup Racer, nie umiem ująć w słowach – dodaje Cypriano.

„Electric Feels” to nowa piosenka od... Hyundaia!

Wiele z kobiet czuje prawdziwy entuzjazm podczas wyścigów i zostawiło już na torze kawałek życia – to przykład m.in. Amalii Vinyes, której rodzina zbudowała bogatą historię w tego typu zawodach.   

– Między kobietami na torze wytwarza się trochę inna więź niż między mężczyznami. Wydaje się zupełnie naturalne, że gdy konkurujemy z większą grupą mężczyzn, to chcemy wypełnić pewną lukę. Ladies Trophy pozwala nam rywalizować także pomiędzy sobą, walczyć jak równy z równym. Mimo tego, nadal będziemy czuły się w swoim towarzystwie tak dobrze, jak na pierwszym wyścigu – komentuje Amalia Vinyes.

Kolejna runda Seat Leon Eurocup odbędzie się na torze Silverstone w Wielkiej Brytanii 6 i 7 czerwca. Ten weekend przyniesie jeszcze więcej emocji!

„Electric Feels” to nowa piosenka od... Hyundaia!

Najnowsze

Michał Hadaś zaprojektował stroje miejskie w stylu Mazda

25 maja, podczas pokazu najnowszej kolekcji paprocki&brzozowski, odbyło się uroczyste wręczenie nagród w 6. edycji konkursu Mazda Design. Nagrodę otrzymał Michał Hadaś za projekt miejskiej odzieży oraz Fryderyk Zyska za model pojazdu Mazda Soap Box.

Tegoroczne nagrody w dwóch kategoriach – samochód sportowy Mazda i miejskie stroje KODO – wręczono w Praskiej Drukarni w Warszawie, przed pokazem kolekcji jesień-zima z atelier Marcina Paprockiego i Mariusza Brzozowskiego, jurorów tegorocznej edycji konkursu.

Prototyp przełamującego konwencje modelu Mazda Soap Box, autorstwa Fryderyka Zyski, znalazł się w centralnym miejscu strefy Mazdy, zaś zwycięskie stroje miejskie KODO, zaprojektowane przez Michała Hadasia, zostały zaprezentowane na wybiegu przez Joannę Koroniewską i Macieja Dowbora, tuż przed pokazem kolekcji paprocki&brzozowski.

Oświetlaj - nie oślepiaj! Sprawdź bezpłatnie swoje światła!

Oprócz realizacji projektów zwycięzcy otrzymali nagrody pieniężne w wysokości 15 000 zł oraz wyjadą na weekend kreatywności do Barcelony.

Oprócz nagród Grand Prix, jury przyznało dwa wyróżnienia – Tomaszowi Miłoszowi (kategoria samochód) i Dawidowi Rysiowi (kategoria stroje) oraz wyróżnienia za prace z fantazją dla Martyny Sowik i Kamila Podolaka.

Nagroda Grand Prix w kategorii stroje miejskie: Michał Hadaś – Wrocławianin, od 18 roku życia pod własną marką wykonuje projekty na indywidualne zamówienia. Projektowania uczył się na kursach w Central Saint Martins w Londynie, w tym roku planuje rozpoczęcie studiów na London College of Fashion. Miłośnik sportu, interesuje się sztuką, muzyką oraz modą konceptualną.

Opis pracy: asymetryczne linie, odważne cięcia, dynamika formy – filozofia KODO nadaje pozornie statycznym przedmiotom ruch. Przy projektowaniu moich strojów miejskich chciałem ukazać precyzję i opanowanie, ale zarazem szybkość i moc. Moje projekty przybrały ostateczną trójwymiarową formę by móc odzwierciedlić siłę, lekkość i piękno samochodu Mazda6. Projekty zostały wykonane ręcznie z najwyższej jakości materiałów, czym nawiązują do jakości i precyzji wykonania samochodów Mazda.

Podwójne zwycięstwo Hyundaia w Rajdzie Estonii. Ott Tänak triumfował po raz pierwszy w sezonie 2020!

Nagroda Grand Prix w kategorii samochód sportowy Mazda: Fryderyk Zyska – absolwent Wydziału Form Przemysłowych na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, projektant produktu. Wierzy, że wzornictwo ma kluczowe znaczenie w życiu codziennym. Innowacyjność i łamanie ograniczeń materiałowych to styl najlepiej określający sposób jego pracy. Związek estetyki, formy i technologii traktuje jako najistotniejszy aspekt tworzenia. Kunszt projektanta zdobywał pod okiem dr Marka Liskiewicza. Umiejętności poszukiwania nowych rozwiązań związanych z estetyką i formą, rozwijał w pracowni prof. Piotra Bożyka, gdzie również przygotował projekt dyplomowy. Stypendysta Atelier Projektowania Środków Transportu dr Stefana Kleina VSVU w Bratysławie. Laureat konkursu TVP „Dolina Kreatywna” w dziedzinie Design, za projekt ekologicznej łodzi z napędem hybrydowym. Zdobywca Grand Prix pierwszej edycji konkursu Mazda Design, za projekt pojazdu elektrycznego inspirowanego ciałem kobiety. Realizuje się jako projektant prowadząc studio Diuk Concept Store.

Opis pracy: Mazda Soap Box to pojazd przeznaczony do uczestnictwa w programie wyścigów samochodowych dla młodzieży. Od 1934 roku w lipcu, w Derby Downs w Akron, Ohio, odbywają się cyklicznie Mistrzostwa Świata. Zgodnie ze specyfiką wyścigu, Mazda Soap Box pozbawiona jest zasilania, a napęd opiera na ciężkości przeniesień, wspomaganych lekkimi materiałami z nanorurek grafenowych oraz rozwiązaniach aerodynamicznych zmniejszających maksymalnie współczynnik oporu powietrza. Mazda Soap Box to połączenie sportowego współzawodnictwa z tworzeniem więzi z marką. Odwołuje się do sportowego ducha Mazdy w najczystszej formie. Minimum obciążeń, maksimum przyjemności z jazdy.

Najnowsze