Spadek liczby rejestracji jednośladów
Według informacji Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w pierwszej połowie roku 2012 zmniejszyła się liczba rejestracji motocykli i motorowerów. Spadek ten wyniósł 15,8 procent w stosunku do ubiegłego roku, czyli bardzo dużo. Czyżby rynek już się nasycił?
![]() |
|
fot. Suzuki
|
W pierwszej połowie 2012 roku zarejestrowano w Polsce 28 156 nowych i używanych motocykli, a to mniej o 10,6% w stosunku do zeszłego roku. Wśród najchętniej kupowanych marek nowych motocykli znalazły się: Romet, Honda oraz Yamaha. W konkursie najbardziej popularnych pojemności bezkonkurencyjne okazały się silniki 125 cm3 – w pierwszej połowie roku stanowiły one prawie 1/3 rynku (32%). W tej kategorii również na szczycie znalazł się Romet. To tendencja powtarzająca się z roku na rok: Polacy wybierają małolitrażowe skutery i motocykle: są zwykle niewielkich rozmiarów, poręczne, takie w zakupie i ekonomiczne w późniejszej eksploatacji.
Jeśli chodzi o rodzaj motocykli, najwięcej zarejestrowano maszyn przeznaczonych do jazdy ulicznej. Tuż za nimi znalazły się jednoślady typu chopper i cruiser. Mimo tego, największy wzrost popularności w pierwszej połowie roku uzyskały duże skutery.
Analizując rejestrację używanych motocykli, można dostrzec, że najchętniej kupowanymi są marki japońskie. Polacy w pierwszej połowie roku najchętniej nabywali motocykle marek: Honda, Yamaha i Suzuki.
Od początku roku zarejestrowano 44 718 nowych i używanych motorowerów. Liczba rejestracji w porównaniu z rokiem poprzednim spadła tym samym o 18,8%. To wynik prawie trzy razy słabszy w stosunku do rekordowego roku 2008, kiedy zarejestrowano 135 994 motorowery. Najwięcej nowych motorowerów zarejestrowały marki: Romet Motors, Zipp i Torros. Jeśli chodzi zaś o używane maszyny, to dominowały firmy takie jak Peugeot, Piaggio i Yamaha.
Czy producenci i importerzy jednośladów rwą już włosy z głów? Nie koniecznie: niezła sprzedaż przed sezonem zapowiadała pewną stagnację w trakcie jego trwania, a wyników sprzed trzech lat i tak raczej w najbliższym czasie nie da się powtórzyć. Częściej zmienia się ubiór i akcesoria motocyklowe niż sam pojazd. Zwłaszcza, że część z fanów dwóch kółek nadal ma do spłacenia kredyty zaciagnięte na zakup ukochanej maszyny. Naszym zdaniem trzeba jeszcze kilku lat, aby nasz rynek powoli piął się w górę – zgodnie z trendem na posiadanie skutera, czy motocykla we własnym garażu – lecz do tej pory musimy się przyzwyczajać do takich zmian w liczbie rejestracji.
Najnowsze
-
Zabudowa VW T5 – jak przekształcić busa w funkcjonalnego kampera?
Przekształcenie Volkswagena T5 w kampera to marzenie wielu miłośników turystyki na czterech kółkach. Ten model samochodu cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej niezawodności oraz idealnym proporcjom, które ułatwiają taką adaptację. Przestrzeń ładunkowa T5 daje fantastyczne możliwości aranżacyjne. Pozwala to na stworzenie prawdziwie funkcjonalnego i wygodnego mobilnego domu! -
Pomóżmy motocykliście, którego pasją jest motoryzacja! Gerard walczy z rakiem – chce odzyskać twarz i… oddech
-
7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce
-
Volkswagen Polo – idealne auto miejskie? Poznaj jego zalety
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?

Zostaw komentarz: