Sobotni wieczór w Singapurze pod dyktando Vettela
Alonso czy Webber? Ferrari czy Red Bull? Kwalifikacje na torze Marina Bay będą miały kapitalne znaczenie dla wyniku wyścigu, a częściowo wilgotny tor bardzo utrudnia zawodnikom życie.
| Sebastian Vettel |
![]() |
|
fot. Red Bull
|
Częściowo suchy, częściowo wilgotny tor, 23 zakręty, numer 10 bardzo trudny z wysokimi krawężnikami, stosunkowo krótka prosta startowa. Tak jak przewidywaliśmy, ze względu na dużą wilgotnośc powietrza, szczególnie fragmenty nowej nawierzchni nie mają szans wyschnąć. To wszystko powoduje, że tor w Singapurze jest naprawdę bardzo wymagający. Trzecią sesję treningową niektórzy kierowcy rozpoczęli więc na oponach przejściowych, inni na twardej mieszance slick. Nawet Lewis Hamilton, który wygrał tutaj wyścig w 2009 roku miał trudności z prowadzeniem bolidu. Na skutek minimalnych błędów tor opuszczali tacy zawodnicy jak Mark Webber czy Michael Schumacher.
W ostatnich minutach treningu kierowcy wyjechali na supermiękkich oponach, czyli takim ogumieniu jakie używane będzie w kwalfikacjach. Ostatnie szybkie okrążenia niestety zrujnował innym zawodnikom Bruno Senna, który źle ocenił wejście w zakręt numer 18, nie miał wystarczająco miejsca, aby obrócić bolid i zatrzymał się poza linią toru. Najlepszy czas utrzymał Sebastian Vettel, który był szybszy od Fernando Alonso o 0,622 sekundy!
Robert Kubica, który wczoraj na skutek awarii wykonał w 2. treningu mniej okrążeń niż inni, wyjechał dziś na tor równo z rozpoczęciem sesji. W miarę upływu czasu poprawiał swoje wyniki i zakończył 3. sesję na 8. pozycji z czasem o 1,492 sekundy słabszym od wyniku Vettela.
|
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba |
|
1 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1’48.028 |
– |
15 |
|
2 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1’48.650 |
0.622 |
16 |
|
3 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1’49.000 |
0.972 |
12 |
|
4 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1’49.023 |
0.995 |
18 |
|
5 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1’49.056 |
1.028 |
17 |
|
6 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1’49.212 |
1.184 |
13 |
|
7 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
1’49.304 |
1.276 |
17 |
|
8 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1’49.520 |
1.492 |
16 |
|
9 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1’49.916 |
1.888 |
15 |
|
10 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1’49.949 |
1.921 |
16 |
|
11 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1’50.040 |
2.012 |
15 |
|
12 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1’50.053 |
2.025 |
16 |
|
13 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1’50.060 |
2.032 |
12 |
|
14 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1’50.067 |
2.039 |
16 |
|
15 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1’50.067 |
2.039 |
14 |
|
16 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1’50.868 |
2.840 |
16 |
|
17 |
22 |
Nick Heidfeld |
Sauber-Ferrari |
1’51.016 |
2.988 |
15 |
|
18 |
23 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1’51.027 |
2.999 |
17 |
|
19 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1’52.340 |
4.312 |
14 |
|
20 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1’53.146 |
5.118 |
15 |
|
21 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1’53.297 |
5.269 |
15 |
|
22 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1’53.681 |
5.653 |
17 |
|
23 |
20 |
Christian Klien |
HRT-Cosworth |
1’54.826 |
6.798 |
16 |
|
24 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1’55.367 |
7.339 |
16 |
Najnowsze
-
Zabudowa VW T5 – jak przekształcić busa w funkcjonalnego kampera?
Przekształcenie Volkswagena T5 w kampera to marzenie wielu miłośników turystyki na czterech kółkach. Ten model samochodu cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej niezawodności oraz idealnym proporcjom, które ułatwiają taką adaptację. Przestrzeń ładunkowa T5 daje fantastyczne możliwości aranżacyjne. Pozwala to na stworzenie prawdziwie funkcjonalnego i wygodnego mobilnego domu! -
Pomóżmy motocykliście, którego pasją jest motoryzacja! Gerard walczy z rakiem – chce odzyskać twarz i… oddech
-
7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce
-
Volkswagen Polo – idealne auto miejskie? Poznaj jego zalety
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?

Zostaw komentarz: