Sobotni trening na Silverstone
W Formule 1 wszystko zmienia się jak w kalejdoskopie. Podobno Bernie Ecclestone nie był wczoraj przekonany, czy w przyszłym sezonie wyścig o GP Wielkiej Brytanii odbędzie się w Donington Park. Być może więc dzisiejszy trening nie jest wcale ostatnim treningiem na historycznym Silverstone.
Nico Rosberg ponownie był najlepszy na treningu |
fot. Williams
|
W porannym, sobotnim treningu najszybszy był Nico Rosberg, który uzyskał czas poniżej 1 minuty 19 sekund. Drugi wynik należy także
do kierowcy Williamsa – Kazuki Nakajimy. Prawdopodobnie jednak ilość paliwa w ich samochodach nie była zbyt duża. Niezłe wyniki uzyskali kierowcy Ferrari. Czy to zasługa KERS? Trudno powiedzieć, czy system w ogóle spełnia pokładane w nim nadzieje. Z dwudziestu startujących kierowców na Silverstone używa ich tylko trzech. Oczywiście, nie na wszystkich torach ma sens jego zastosowanie, ale wydaje się, że wielki szum jaki robiono na temat możliwości tego rozwiązania nieco przycicha.
Niestety, niezbyt dobre wiadomości dotyczą sytuacji w BMW Sauber. Silnik w samochodzie Roberta Kubicy podczas wczorajszego, drugiego treningu uległ awarii. Robert stracił ponad 40 minut sesji.
Po wymianie, pod koniec regulaminowego czasu pojawiły się problemy z elektroniką. Sytuacja jest o tyle trudna, że przydział ośmiu silników dla bolidu Polaka może nie wystarczyć w tym sezonie. Trzy z nich nie nadają się już do użycia. Ósmy silnik, to ten, który został zamontowany właśnie wczoraj. Jeśli nie uda się naprawić założonego wczoraj silnika, to montaż nowej jednostki spowoduje oczywiście karę przesunięcia o 10 miejsc do tyłu na starcie. Robert ma jeszcze do dyspozycji 5 silników używanych, ale jaki mają one przebieg i na ile będą niezawodne, trudno powiedzieć. Do tego w trakcie dzisiejszego porannego treningu pod koniec regulaminowego czasu Robert bardzo zwolnił i ewidentnie z przyczyn technicznych musiał zjechać do garażu.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Różnica |
Liczba |
1 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:18,899 |
– |
20 |
2 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:19,102 |
0,203 |
19 |
3 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:19,125 |
0,226 |
15 |
4 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:19,371 |
0,472 |
15 |
5 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:19,596 |
0,697 |
19 |
6 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:19,855 |
0,956 |
13 |
7 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:19,868 |
0,969 |
19 |
8 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:19,917 |
1,018 |
14 |
9 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:19,946 |
1,047 |
15 |
10 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:20,028 |
1,129 |
14 |
11 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
1:20,048 |
1,149 |
16 |
12 |
22 |
Jenson Button |
BrawnGP |
1:20,157 |
1,258 |
17 |
13 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:20,232 |
1,333 |
18 |
14 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:20,459 |
1,560 |
17 |
15 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:20,548 |
1,649 |
15 |
16 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:20,572 |
1,673 |
17 |
17 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
1:20,638 |
1,739 |
18 |
18 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:20,696 |
1,797 |
20 |
19 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:21,024 |
2,125 |
11 |
20 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:21,039 |
2,140 |
13 |
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: