Słynne zawodniczki światowego enduro w Polsce

Enduro Expert School wspólnie z jednym z polskich magazynów, organizują pokazowy przejazd słynnych zawodniczek offroadowych z okazji Mistrzostw Polski Enduro. Impreza odbędzie się już w sierpniu.

O pokazach zawodniczek enduro, które odbędą się we Francji w marcu 2013 pisałyśmy wcześniej tutaj.

Mówią, że przysłowiowe „krew, pot i łzy” to coś, z czym mają do czynienia jedynie mężczyźni. To bardzo mylne stwierdzenie. Wszyscy pasjonaci jazdy off-roadowej doskonale wiedzą, że nie rzadko kobiety związane z tą dyscypliną, stają wobec często bohaterskich wyzwań,co wzbudza w obserwatorach uczucia: podziwu i adoracji. Wiedzą o tym doskonale pracownicy Enduro Expert School, którzy przy pełnej akceptacji Polskiego Związku Motorowego postanowili zorganizować pokazowy przejazd motocyklistek w miejscowości Malechów. Mistrzostwa Polski Enduro będą odbywać się tam w dniach 3-4 sierpnia.

fot. materiały prasowe

Co ważniejsze, dzięki decyzji FIM w ramach SuperEnduro World Championship, podczas pokazowego przejazdu widzowie będą mogli po raz pierwszy zobaczyć klasę kobiet. 

Zobaczymy m.in. takie zawodniczki jak: Laia Sanz, Jane Daniels, Blandine Dufrene i Juliette Berrez. Wśród nich – mamy nadzieję – nie zabraknie też motocyklistek offroadowych z Polski.

Z niecierpliwością czekamy na to sierpniowe wydarzenie!

Najnowsze

Jadę z wiatrem poprzez świat

Uderzenie w samochód gałęzi, groźne rozproszenie uwagi, a nawet zepchnięcie samochodu z toru jazdy – to wszystko może spowodować wiatr. W 2011 roku podczas silnego wiatru na drogach wydarzyło się 329 wypadków, podczas których zginęło 61 osób, a  411 zostało rannych.

Silne wiatry mogą być bezpośrednią przyczyną wielu wypadków drogowych. W zimie silny wiatr, czyli wiatr o prędkości co najmniej 11 m/s, występuje w ciągu 15 – 30% dni.  Należy pamiętać, żeby podczas takiej pogody nie zostawiać samochodu pod drzewem czy słupem energetycznym. Jeśli w dzień silnych porywistych wiatrów planujemy podróż, to lepiej ją przełożyć do czasu poprawy warunków. Jeżeli musimy wyruszyć, to dbajmy o to, żeby zarezerwować sobie na podróż znacznie więcej czasu niż zwykle, ponieważ w takich warunkach należy przemieszczać się na tyle wolno, żeby móc reagować adekwatnie do sytuacji na drodze. Im większa prędkość samochodu, tym dalej silny podmuch może przesunąć pojazd, zanim odzyskamy nad nim kontrolę.

fot. Renault

Podczas porywistych wiatrów należy mieć na uwadze ryzyko zmniejszenia przyczepności, które zwiększa się, gdy wykonujemy manewr skręcania lub hamujemy. Istnieje wówczas prawdopodobieństwo, że nasz samochód zostanie przesunięty z prawidłowego toru jazdy, co może doprowadzić do wypadku.

Porywiste wiatry są najbardziej odczuwalne na otwartych odcinkach dróg i mostach. Podczas silnych podmuchów kierowca musi odpowiednio reagować, dostosowując ustawienie kół do kierunku wiatru, aby zrównoważyć jego siłę.

 

Źródło: Szkoła Jazdy Renault

 

Najnowsze

Kobiecie łatwiej o zniżkę przy zakupie auta

Badanie przeprowadzone z udziałem „tajemniczego klienta” dowiodło, że kobiecie dużo łatwiej uzyskać zniżkę przy kupnie samochodu. Niestety, ma to swoje wady.

Brytyjski magazyn Auto Express oddelegował dwoje „tajemniczych klientów” – kobietę i mężczyznę – do tych samych dziesięciu placówek. Okazało się, że kobiecie udało się uzyskać zniżkę w sześciu przypadkach, a mężczyźnie w dwóch. Ich wrażenia z negocjacji były jednak odmienne.

fot. materiały prasowe

Szczególnie w jednym przypadku – ten sam sprzedawca, który traktował kobietę z niezwykłą atencją, niemal na granicy natrętnej kokieterii, potraktował mężczyznę nieuprzejmie i chłodno. W pozostałych punktach sprzedawcy wykazali się lepszym wychowaniem, ale kobieta, chcąc wynegocjować upust, musiała liczyć się z protekcjonalnymi przemowami i niechcianym flirtem.

Jak to mówią – coś za coś…

Najnowsze

Światowa premiera Alfa Romeo 4C

Na 83. Międzynarodowym Salonie w Genewie debiutuje ostateczna wersja dwuosobowej Alfy Romeo 4C coupé z napędem na tylne koła i centralnie umieszczonym silnikiem.

Zaprojektowany przez inżynierów Alfy Romeo i wyprodukowany w zakładzie Maserati w Modenie, nowy kompaktowy supersamochód zostanie wprowadzony na rynek w 2013 roku i zaakcentuje powrót włoskiej marki do Stanów Zjednoczonych.

Nazwa “4C” odwołuje się do sportowej tradycji Alfy Romeo – w latach trzydziestych i czterdziestych nazwy 8C i 6C wyróżniały samochody wyścigowe.

fot. Alfa Romeo

Alfa Romeo 4C wykorzystuje technologie i materiały stosowane w sportowych samochodach (wśród których jest już Alfa Romeo 8C Competizione) takie jak włókno węglowe, aluminium, napęd na tylne koła oraz unowocześnione technologie własne z ostatnich modeli seryjnych Alfy Romeo.

Istota designu i użytych materiałów widoczna jest również wewnątrz pojazdu. Na pierwszy plan wysuwa się włókno węglowe zastosowane do realizacji przestrzeni wokół kierowcy i pasażera.

fot. Alfa Romeo

Samochód ma długość poniżej 4 metrów, szerokość 200 cm, wysokość 118 cm i rozstaw osi mniejszy niż 2,4 metra. Nowy czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem wykorzystuje blok silnika wykonany z aluminium oraz udoskonalone układy ssące i wydechowe. Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania techniczne jak bezpośredni wtrysk paliwa, podwójny, ciągły rozdzielacz faz rozrządu, turbosprężarkę oraz system kontroli „Scavenging”, który redukuje efekt tzw. „turbo dziury”.

Silnik współpracuje z automatyczną skrzynią biegów „Alfa TCT” z podwójnym suchym sprzęgłem. Skrzynia może być również sterowana w trybie sekwencyjnym przez kierowcę za pomocą łopatek umieszczonych pod kierownicą.

fot. Alfa Romeo

Debiutujący w Alfie Romeo 4C nowy selektor kontroli dynamicznej Alfa D.N.A., do trzech dostępnych do tej pory ustawień – „Dynamic”, „Natural” i „All Weather” – dodaje czwarty tryb: „Race”.

Najnowsze

Błażusiak znów triumfuje w Superenduro!

Tadek Błażusiak, startujący od zeszłego roku w barwach ORLEN Team, wygrał drugą z rzędu rundę Mistrzostw Świata Superenduro 2013. Po zwycięstwie odniesionym w grudniu w Łodzi, Błażusiak ponownie dowiódł, że nie ma sobie równych, tym razem podczas zawodów rozegranych w Barcelonie (Enduro Indoor De Barcelona).

Odnosząc kolejne zwycięstwo w drugiej spośród trzech składających się na sezon eliminacji, Taddy skompletował 29 punktów przewagi nad kolejnym w stawce Davidem Knightem.

Prowadząc od samego startu do mety Tadek wygrał pierwszy finał wieczoru, wypracowując 2 sekundy przewagi na każdym kolejnym okrążeniu. Ostatecznie wyścig zakończył 24 sekundy przed drugim w stawce Ivanem Cervantesem.

fot. orlenteam.pl

Kolejność startu do drugiego wyścigu została odwrócona. Nie było to korzystne dla motocyklisty ORLEN Team. Zaraz za startem drogę zajechał mu wolniejszy zawodnik i Taddy uległ niegroźnemu wypadkowi. Goniąc rywali odnotował trzeci czas.

Finał wieczoru ponownie należał do Błażusiaka, który goniony przez węgierskiego ridera – Kornela Nemetha nie podejmował zbędnego ryzyka. Na mecie Polak okazał się 4 sekundy szybszy.

fot. orlenteam.pl

– Czuję się znacznie lepiej niż podczas ostatnich zawodów rozegranych w Polsce, gdzie startowałem bezpośrednio po kontuzji. Wypracowałem dobrą przewagę. Wiem, że nie mogę być w 100% pewny zwycięstwa w cyklu, ale pewniejszy siebie przystąpię do kolejnej eliminacji. Dzisiaj prawie wszystko poszło dobrze. Odniosłem dwa z trzech zwycięstw. Nie lubię odwróconego startu – jest to bardzo niebezpieczne, gdyż szybsi startują po wolniejszych – w konsekwencji do wypadku doszło zaraz po starcie. Ale mimo wszystko cieszy mnie mój dobry wynik. Mój motocykl sprawuje się rewelacyjnie. Trakcja jest ustawiona perfekcyjnie do tego stopnia, że w pierwszym zakręcie byłem wcześniej, niż bym się tego spodziewał. Prowadząc z prawie 30-punktową przewagą czuje trochę presji, ale postaram się dać z siebie wszystko, wypaść tak jak w Polsce i Hiszpanii i zwyciężyć w cyklu – powiedział Tadeusz Błażusiak.

fot. orlenteam.pl

Finałowa runda Mistrzostw Świata Superenduro 2013 odbędzie się 9 marca w Tours we Francji.

 

2013 FIM Superenduro World Championship – 2. eliminacja

1. Taddy Blazusiak (KTM) 54, 2. David Knight (Honda) 41, 3. Alfredo Gomez (Husaberg) 36, 4. Kornel Nemeth (KTM) 34, 5. Ivan Cervantes (KTM) 33, 6. Jonny Walker (KTM) 30, 7. Thomas Oldrati (Husaberg) 24, 8. Rodrig Thain (Gas Gas) 19…

 

2013 FIM Superenduro World Championship – klasyfikacja generalna

1. Taddy Blazusiak (KTM) 111, 2. David Knight (Honda) 82, 3. Jonny Walker (KTM) 81, 4. Alfredo Gomez (Husaberg) 67; 5. Kornel Nemeth (KTM) 63; 6. Thomas Oldrati (Husaberg) 52.

 

Najnowsze