Słownik motocyklowy Motocainy: czym jest widelec
Prezentujemy wam słownik motocyklowy Motocainy. Codziennie przedstawimy nowe hasło, które pozwoli rozszerzyć wiedzę – nie tylko nowicjuszkom.
Popularnie przednie zawieszenie motocykla nazywane jest widelcem. Ma on za zadanie (razem z tylnym amortyzatorem) odizolować motocykl od nierówności na drodze. Utrzymuje również kontakt przedniego koła z nawierzchnią i przenosi na koło ruchy kierownicy. Najczęściej spotykanymi widelcami są teleskopowy i USD. Różnią się one między sobą konstrukcją. Wewnątrz oczywiście jest sprężyna oraz amortyzator, a na zewnątrz rura stała i ślizgowa (golenie), jednak już na pierwszy rzut oka widać, że w teleskopie goleń o większej średnicy umieszczona jest na dole. W modelach Up Side Down – na górze. To drugie rozwiązanie jest często stosowane w motocyklach sportowych. Zapewnia ono bowiem większą sztywność przedniego zawieszenia, dzięki czemu łatwiej jest walczyć o cenne sekundy na torze.
Zawieszenie teleskopowe |
![]() |
fot. materiały prasowe
|
Zawieszenie USD |
![]() |
fot. Yamaha |
Oprócz widelców teleskopowych oraz USD można też spotkać inne rozwiązania, takie jak wahacz pchany czy Tele lub Duolever w niektórych maszynach BMW.
Najnowsze
-
Płatne parkowanie a wzrost wypadków motocyklowych – to szokujące dane! Jak jeździć bezpieczniej?
Wydaje się, że przesiadka na jednoślad w mieście to same korzyści - dowiedz się, czy ma to sens i czy jesteś na to gotowy. -
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Zostaw komentarz: