Słownik motocyklowy Motocainy: czym jest widelec
Prezentujemy wam słownik motocyklowy Motocainy. Codziennie przedstawimy nowe hasło, które pozwoli rozszerzyć wiedzę – nie tylko nowicjuszkom.
Popularnie przednie zawieszenie motocykla nazywane jest widelcem. Ma on za zadanie (razem z tylnym amortyzatorem) odizolować motocykl od nierówności na drodze. Utrzymuje również kontakt przedniego koła z nawierzchnią i przenosi na koło ruchy kierownicy. Najczęściej spotykanymi widelcami są teleskopowy i USD. Różnią się one między sobą konstrukcją. Wewnątrz oczywiście jest sprężyna oraz amortyzator, a na zewnątrz rura stała i ślizgowa (golenie), jednak już na pierwszy rzut oka widać, że w teleskopie goleń o większej średnicy umieszczona jest na dole. W modelach Up Side Down – na górze. To drugie rozwiązanie jest często stosowane w motocyklach sportowych. Zapewnia ono bowiem większą sztywność przedniego zawieszenia, dzięki czemu łatwiej jest walczyć o cenne sekundy na torze.
Zawieszenie teleskopowe |
fot. materiały prasowe |
Zawieszenie USD |
fot. Yamaha |
Oprócz widelców teleskopowych oraz USD można też spotkać inne rozwiązania, takie jak wahacz pchany czy Tele lub Duolever w niektórych maszynach BMW.
Najnowsze
-
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
Nie powinno się jeździć na rezerwie, ani tym bardziej na oparach paliwa. Możemy jednak znaleźć się w sytuacji bez wyjścia, kiedy zatankowanie nie będzie możliwe. Pojawia się wtedy pytanie, jak daleko można przejechać na rezerwie paliwa, a ile samochód przejedzie, kiedy komputer pokaże zasięg 0 km. -
Znaki C-5 oraz D-3 wyglądają prawie identycznie, ale kierowca nie może ich pomylić
-
Będzie nowy odcinek drogi ekspresowej S10. Znamy datę otwarcia
-
Wyrzuciła papierosa z auta, napluła na zwracających jej uwagę, a potem nasłała agresora
-
Najgorsze, co możesz usłyszeć na przeglądzie auta. Gorsze niż niezaliczenie przeglądu
Zostaw komentarz: