Słownik motocyklowy Motocainy: czym jest suche sprzęgło
Prezentujemy wam słownik motocyklowy Motocainy. Codziennie przedstawimy nowe hasło, które pozwoli rozszerzyć wiedzę – nie tylko nowicjuszkom.
Większość motocykli obecnych na rynku posiada tak zwane mokre sprzęgło. W tym wypadku tarcze sprzęgłowe pracują w oleju. W wypadku suchego sprzęgła, jak sama nazwa wskazuje, tarcze sprzęgłowe podczas pracy nie są zanurzone w cieczy.
Suche sprzęgło |
![]() |
fot.BMW
|
Główną zaletą takiego rozwiązania jest lżejsza praca sprzęgła oraz zmniejszenie możliwości poślizgu, a w konsekwencji efektywniejsze przenoszenie mocy. Wadą natomiast jest nieco szybsze zużywanie się sprzęgła w stosunku do jego „mokrego” odpowiednika. Poza tym „suchar” pracuje głośniej wydając z siebie charakterystyczny terkoczący dźwięk kojarzący się niektórym z odgłosem przesypujących się szybko w silniku luźnych śrubek.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: