Skrzynia dwusprzęgłowa
Skrzynia dwusprzęgłowa z powodzeniem eliminuje wady wielu skrzyń automatycznych, dlatego najwięksi producenci mają ją w swojej ofercie.
Fot. Producent |
Skrzynia dwusprzęgłowa jest rozwiązaniem pozwalającym na wyeliminowanie wad typowej automatycznej skrzyni biegów, czyli długiego czasu zmiany biegów oraz zwiększonego zużycia paliwa. W skrzyni koła zębate biegów parzystych oraz nieparzystych rozmieszczona na osobnych walkach pośrednich. Każdy z wałków ma osobne sprzęgło i w danej chwili tylko jedno z nich może być włączone. Korzyść w postaci szybszej zmiany przełożeń wynika z tego, że kiedy jeden bieg jest włączony drugi jest już przygotowany do włączenia (w tym czasie drugie sprzęgło jest wyłączone), trwa to znacznie krócej niż wyrównywanie prędkości kół zębatych na tym samym wałku czyli synchronizacja biegu. Skrzynie dwusprzęgło stosuje: Audi – s-tronic; VW i Seat – DSG, BMW – DKG (SMG); Ford – Powershift; Mitsubishi – Twin Clutch-SST; Nissan – Dualtronic; Porsche – PDK
Najnowsze
-
Droga S10 połączy Zachodnie Pomorze z Warszawą. Jest umowa na nowy odcinek
Ponad 187 mln zł będzie kosztował nowy odcinek drogi ekspresowej S10, która docelowo połączy Szczecin ze stolicą kraju. To już siódmy odcinek tej drogi, którego wykonawcę wybrano w ciągu ostatniego miesiąca. -
Tak wygląda zakaz wyprzedzania przez ciężarówki. Zepchnął kierowcę osobówki na pas zieleni
-
Zmieniłeś już opony na letnie? Lepiej je sprawdź, bo możesz dostać 3000 zł mandatu
-
Homejacking to wyjątkowo bezczelny sposób kradzieży samochodu. Złodziej odjeżdża jak swoim
-
Rusza budowa kolejnych odcinków drogi S11. Poznaliśmy szczegóły
Zostaw komentarz: