Skrzynia dwusprzęgłowa

Skrzynia dwusprzęgłowa z powodzeniem eliminuje wady wielu skrzyń automatycznych, dlatego najwięksi producenci mają ją w swojej ofercie.

 

Fot. Producent

Skrzynia dwusprzęgłowa jest rozwiązaniem pozwalającym na wyeliminowanie wad typowej automatycznej skrzyni biegów, czyli długiego czasu zmiany biegów oraz zwiększonego zużycia paliwa. W skrzyni koła zębate biegów parzystych oraz nieparzystych rozmieszczona na osobnych walkach pośrednich. Każdy z wałków ma osobne sprzęgło  i w danej chwili tylko jedno z nich może być włączone. Korzyść w postaci szybszej zmiany przełożeń wynika z tego, że kiedy jeden bieg jest włączony drugi jest już przygotowany do włączenia (w tym czasie drugie sprzęgło jest wyłączone), trwa to znacznie krócej niż wyrównywanie prędkości kół zębatych na tym samym wałku czyli synchronizacja biegu. Skrzynie dwusprzęgło stosuje: Audi – s-tronic; VW i Seat – DSG, BMW – DKG (SMG); Ford – Powershift; Mitsubishi – Twin Clutch-SST; Nissan – Dualtronic; Porsche – PDK

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze