Skoda Octavia Scout. Jeszcze bardziej off-roadowa sylwetka i po raz pierwszy napęd na przód

Czwarta generacja Skody Octavii zostanie uzupełniona o jeszcze bardziej uterenowioną wersję Scout. Czeski producent zapowiedział, że pod maską będą mocne jednostki napędowe i po raz pierwszy napęd na przednią oś.

Wersja Scout jest o 16 mm dłuższa i 15 mm szersza od podstawowej wersji i mierzy odpowiednio 4703 mm i 1829 mm, dzięki czemu zachwyca przestronnością. Największa w segmencie pojemność bagażnika wzrosła o kolejne 30 l, osiągając tym samym aż 640 l.

Skoda Octavia Scout. Jeszcze bardziej off-roadowa sylwetka i po raz pierwszy napęd na przód

Nowa Skoda Octavia Scout będzie dostępna po raz pierwszy z najmocniejszą jednostką napędową w historii modelu – silnikiem 2.0 TDI Evo o mocy 200 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Co więcej, oprócz napędu 4×4, po raz pierwszy klienci będą mogli zdecydować się na opcję z napędem na przednią oś. Będzie to wersja z silnikiem benzynowym 1,5 TSI o mocy 150 KM uzupełnionym o manualną 6-biegową skrzynię. Ponadto dla wersji Scout dostępne będą jednostki napędowe: 2.0 TSI o mocy 190 KM i 2.0 TDI o mocy 200 KM lub 2.0 TDI o mocy 150 KM, wszystkie w standardzie z napędem na obie osie i z 7-biegową skrzynią DSG.

Czytaj: Test Skoda Octavia Scout 4×4 – rodzinny ideał?

Octavia Scout charakteryzuje się wzmocnionymi przednimi i tylnymi zderzakami, każdy z aluminiową osłoną podwozia oraz czarnymi elementami wykończenia nadwozia dodającymi terenowego charakteru. Całości dopełniają 18-calowe srebrne obręcze kół ze stopów lekkich Braga dostępne w standardzie lub opcjonalne 19-calowe obręcze kół Manaslu oraz antracytowe obręcze Braga. Relingi dachowe, listwy wokół szyb oraz obudowy elektrycznie sterowanych i podgrzewanych lusterek z funkcją automatycznego przyciemnienia są chromowane. Octavia Scout jest standardowo wyposażona w światła przeciwmgielne LED oraz innowacyjną technologię Full LED Matrix dla przednich reflektorów.

Skoda Octavia Scout. Jeszcze bardziej off-roadowa sylwetka i po raz pierwszy napęd na przód

Przeprojektowana deska rozdzielcza jest modułowa i rozmieszczona na różnych poziomach, z dużym, wolnostojącym wyświetlaczem centralnym o wymiarach do 10 cali. Konsola środkowa, listwy drzwiowe oraz uchwyty są wykończone chromowanymi detalami. Aluminiowe pedały i kontrastowe przeszycia na tapicerce, kierownicy i podłokietnikach w kolorze Tabor Brown.

Najnowsze

Opel Zafira Life jako kompaktowy kamper. Wielofunkcyjny jak szwajcarski scyzoryk?

Zafira Life jest idealna na wakacyjne wycieczki z rodziną i z przyjaciółmi a jako kamper sprawdzi się na dłuższy wypad "pod chmurką". Co znajdziemy w wyposażeniu?

Przestronny van jest dostępny w trzech długościach i ma bardzo zróżnicowane wnętrze. Opcjonalnie drzwi przesuwne otwierają się i zamykają elektrycznie, a wąski promień skrętu, widoczność dookoła i łatwość prowadzenia sprawiają, że Zafira Life jest idealna na wakacyjne wycieczki z rodziną i z przyjaciółmi. Ponadto dzięki specjalistycznym zabudowom Zafira Life może stać się również kamperem, oferującym jeszcze większą swobodę i komfort wypoczynku.

Dla początkujących: Kamperem na wakacje – ile to kosztuje. Poradnik dla początkujących

Oferowana na niemieckim rynku Zafira Life z zabudową firmy Crosscamp ma długość 4,95 m i jest to w pełni wyposażony kamper z miejscem do spania dla czterech osób. Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. takie elementy jak podnoszony dach, łóżko, wyposażone szafki i aneks kuchenny. Wiele dodatkowych opcji można zamówić indywidualnie.

Opel Zafira Life jako kompaktowy kamper. Wielofunkcyjny jak szwajcarski scyzoryk?

Opel Zafira Life z zabudową firmy Crosscamp jest oferowany z pełną gamą silników diesla i przekładni w czterech wersjach mocy. Wyposażone w technologię oczyszczania spalin SCR, wszystkie silniki spełniają normę Euro 6d-TEMP dla nieograniczonej mobilności.

Opel Zafira Life jako kompaktowy kamper. Wielofunkcyjny jak szwajcarski scyzoryk?

Jazdę Oplem Zafirą Life po nieutwardzonych drogach ułatwia opcjonalny system kontroli trakcji IntelliGrip, który zapewnia przyczepność wymaganą na każdym rodzaju nawierzchni.

Więcej: Kampery i przyczepy – kto jest kim w świecie caravaningu?

Opel Zafira Life jako kompaktowy kamper. Wielofunkcyjny jak szwajcarski scyzoryk?

Szeroka gama opcjonalnych systemów wspomagania obejmuje wspomaganie świateł drogowych, ostrzeganie przed sennością, wspomaganie utrzymania pasa ruchu i rozpoznawanie znaków drogowych z tempomatem pół-adaptacyjnym, a także ostrzeganie o kolizji czołowej z asystentem hamowania awaryjnego.

Najnowsze

Rajd Dakar 2021 nabiera rozpędu. Co już o nim wiemy?

Po pierwszej edycji, która odbyła się na Bliskim Wschodzie na początku tego roku, zawodnicy powrócą do Arabii Saudyjskiej, by znów odkrywać niezmierzone przestrzenie tego kraju. Trasa na rok 2021 to pętla ze startem i metą w Dżuddzie - co wiemy o rajdzie do tej pory?

Trasa na rok 2021 to pętla ze startem i metą w Dżuddzie, a dzień przerwy zaplanowano tym razem w mieście Ha’il, które jest centrum off roadu w Arabii Saudyjskiej i co roku gości lokalne imprezy. Niektóre biwaki zostaną zaplanowane w tych samych miejscach, co w tym roku, ale odcinki specjalne będą miały w 100% nową trasę.

Na nowych, nieznanych terenach, nawigacja będzie odgrywać jeszcze większą rolę, niż w roku 2020. Książka drogowa będzie wręczana uczestnikom dopiero rano przed startem etapu. W niektórych kategoriach pojazdów wprowadzona zostanie książka drogowa w postaci elektronicznej. Nowe zapisy regulaminu mają spowolnić uczestników na trasie i zwiększyć ich bezpieczeństwo. Między innymi wprowadzony zostanie system ostrzegania sygnałem dźwiękowym przed niebezpiecznymi miejscami na trasie oraz definicja „slow zones” czyli stref jazdy ze zredukowaną szybkością. Motocykliści będą mieli do dyspozycji mniejszą liczbę opon.  Wprowadzono obowiązek używania kamizelki wyposażonej w poduszkę powietrzną w tej kategorii. 

W przyszłorocznej edycji, dla podkreślenia wieloletniej legendy rajdu powstanie nowa kategoria Dakar Classic. Dopuszczone będą w niej pojazdy, które startowały w Dakarze lub w innych rajdach terenowych przed rokiem 2000. W ten sposób w Rozdziale trzecim powrócą samochody i ciężarówki, które budowały legendę Dakaru!

Najnowsze

Oferta samochodów elektrycznych jest ciągle za mała?

Często słyszy się argument, że "nie kupię elektryka, bo nie ma takiego modelu, który by mi odpowiadał", tymczasem autem o napędzie elektrycznym można wyjechać z salonu niemal każdego liczącego się producenta. Sprawdzamy, czy faktycznie tak jest!

W Europie kierowcy mogą zamówić jeden z 54 modeli 22 producentów. Najwięcej – aż 9 – ma w ofercie grupa PSA, po 5 Renault, Mercedes czy Tesla. Proekologiczni klienci mogą wybrać nawet Jaguara czy Porsche. Niemniej istotne od liczby dostępnych modeli jest to, że wybierać możemy spośród przedstawicieli wszystkich segmentów. Małe auto miejskie – proszę bardzo: Volkswagen eUp!, Smart ForTwo, Skoda CityGo czy nieco większe Renault Zoe to tylko początek listy.

Czytaj także: Samochody elektryczne – jak często ładują je ich właściciele?

Szukając komfortu dla całej rodziny można wybrać Hyundaia Konę, Kię e-Niro lub nieco większe Audi e-Tron. Dla niektórych zaskoczeniem może być też fakt, że elektryki zadomowiły się na dobre także w segmencie aut dostawczych (Citroen Berlingo, Renault Kangoo ZE, Mercedes e-Vito, VW Crafter) i coraz śmielej rozpychają się wśród sportowych – w 2020 roku na drogach będzie można już spotkać Porsche Taycan i Tesla Roadster, a w planach na 2021 jest Maserati GT.

Nie ma wątpliwości, że wybór będzie coraz większy. W ciągu najbliższych dwóch lat liczba modeli z napędem w pełni elektrycznym zwiększy się do ponad 100. To oznacza pięciokrotny wzrost w porównaniu z 2018 r. Jeśli weźmiemy pod uwagę także auta z napędem hybrydowym z możliwością doładowania z gniazdka (plug-in hybrid) oraz pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi, to już w przyszłym roku będziemy mieć do wyboru ponad 200 różnych modeli.
Coraz większa oferta w połączeniu z szybkim rozwojem infrastruktury i coraz lepszymi parametrami samochodów elektrycznych, przekładają się na ich popularność. Zdaniem analityków z firmy doradczej McKinsey, w 2020 roku segment pojazdów elektrycznych może stanowić już 5-7 proc. europejskiego rynku, a w 2021 roku osiągnąć poziom dwucyfrowy, co oznaczałoby sprzedaż przekraczającą milion sztuk rocznie. 

Słuchaj podcastu o elektrykach: Zasięg samochodów elektrycznych: 50 km na co dzień i 550 km na wakacje. „Elektrycznie tematyczni” #03

Osoby, które nie są na bieżąco z nowinkami ze świata motoryzacji mogą być zaskoczone tym, jak wiele pojazdów trafiło już do sprzedaży lub wkrótce będzie dostępnych w salonach. Wzrost zainteresowania elektrykami i wzrost liczby dostępnych modeli wzajemnie się napędzają.

Żródło: Arval

 

Najnowsze

Porsche Cayenne GTS znów z silnikiem V8 – znamy ceny w Polsce!

Porsche uzupełnia ofertę swoich SUV-ów o dwa nowe warianty Cayenne GTS oraz Cayenne GTS Coupé. Ile będą kosztować i co znajdziemy w wyposażeniu?

Typowo dla rodziny GTS szczególnie ważną rolę odgrywa tu układ napędowy: zamiast poprzednio stosowanego 3,6-litrowego silnika biturbo V6 pod maską Cayenne GTS znów bije serce V8. Czterolitrowa jednostka biturbo o mocy 338 kW (460 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm oferuje znacznie lepszą wydajność we wszystkich dyscyplinach. Z pakietem Sport Chrono obie odmiany GTS rozpędzają się od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy i uzyskują prędkość maksymalną 270 km/h. 

Standardowo sprint od 0 do 100 km/h trwa teraz o 0,6 sekundy krócej niż wcześniej z pakietem Sport Chrono. Prędkość maksymalna wzrosła o 8 km/h. Nowością jest sportowy układ wydechowy dostrojony pod kątem wysokich częstotliwości. Wyróżniają go dwie centralnie umieszczone owalne końcówki, które są oferowane wyłącznie w Cayenne GTS Coupé, a w przyszłości będą dostępne także w Cayenne Turbo Coupé.

Porsche Cayenne GTS znów z silnikiem V8 - znamy ceny w Polsce!

Seryjnie montowany jest również układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). W połączeniu ze standardowymi 21-calowymi obręczami RS Spyder Design oraz dużymi, żeliwnymi hamulcami (tarcze 390 x 38 mm z przodu, 358 x 28 mm z tyłu) z czerwonymi zaciskami.

Nowe warianty Cayenne GTS są standardowo wyposażone w czarne 21-calowe obręcze RS Spyder Design z satynowym wykończeniem. Kolor czarny mają też przednie wloty powietrza, listwy wokół bocznych szyb, końcówki sportowego układu wydechowego oraz oznaczenie modelu i napis „PORSCHE” z tyłu. Reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS) oraz diodowe tylne lampy zostały przyciemnione.

Porsche Cayenne GTS znów z silnikiem V8 - znamy ceny w Polsce!

Do licznych opcji personalizacji należy pakiet wykończenia wnętrza GTS z dodatkowymi akcentami w kolorze Carmine Red lub Crayon w przypadku elementów takich jak ozdobne przeszycia.

Nowe warianty Porsche Cayenne GTS można już zamawiać; pierwsze samochody będą dostępne u dealerów od początku lipca 2020 r. Ceny Cayenne GTS startują od 560 tys. zł, a Cayenne GTS Coupé – od 590 tys. zł.

Najnowsze