
Skoda Octavia RS zadebiutuje po raz pierwszy z napędem hybrydowym typu plug-in
W marcu 2020 roku czwarta generacja Skody Octavia RS będzie miała premierę podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Nowy model z emblematem RS będzie dostępny z silnikami TSI oraz TDI, a także po raz pierwszy z napędem hybrydowym typu plug-in.
Historia emblematu RS sięga 1974 roku, kiedy producent po raz pierwszy wykorzystał go jako skrót od „Rally Sport” w prototypowych pojazdach rajdowych ŠKODA 180 RS i 200 RS. Pierwsza Skoda Octavia RS została wyposażona w 1,8-litrowy silnik turbo o mocy 180 KM. Drugą generację Skodz Octavia RS można było zamówić z silnikiem benzynowym 2.0 TFSI o mocy 200 KM oraz po raz pierwszy z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI o mocy 170 KM. W tryeciej generacji samochód był dostępny w wersjach 2.0 TSI o mocy 220 KM i TDI o mocy 184 KM oraz po raz pierwszy z napędem na cztery koła.
Skoda Octavia RS iV będzie pierwszym usportowionym modelem produkcyjnym w portfolio marki, pod którego maską kryją się dwa silniki. Znajdujący się w aucie akumulator można będzie też wygodnie ładować przy wykorzystaniu zewnętrznego źródła energii elektrycznej. Również tu po raz pierwszy zastosowano technologię „shift by wire” do sterowania skrzynią biegów DSG. Dźwignia zmiany biegów nie jest już połączona mechanicznie ze skrzynią biegów, za to przekazuje informację o wybranym biegu elektronicznie.
Premiera nowej generacji modelu OCTAVIA RS odbędzie się podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, który odbędzie się w dniach 3-15 marca 2020 roku.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: