Skoda Enyaq iV dotarła do Polski. Znamy ceny i… Nie jest tanio

Skoda postawiła na elektromobilność. Sprawdzamy, ile trzeba zapłacić w Polsce za nowy, elektryczny SUV Enyaq iV!

Enyaq iV to duży elektryczny SUV stworzony w oparciu o modułową platformę dla pojazdów elektrycznych MEB Grupy Volkswagen. To czwarty SUV w portfolio Skody, ale pierwszy z napędem elektrycznym. Wprowadzenie modelu na rynek to kolejny etap wdrażania strategii zrównoważonej mobilności przez Skodę. Elektryczny SUV produkowany jest fabryce w Mladá Boleslav, która została przebudowana specjalnie z myślą o produkcji nowoczesnych pojazdów elektrycznych.

Elektryczny SUV oferuje kierowcom w zależności od rozmiaru akumulatora zasięg samochodu do 536 kilometrów w cyklu WLTP, dzięki czemu Enyaq wydaje się być idealnym wyborem nie tylko do miasta, ale także na dalsze, rodzinne podróże.

Skoda Enyaq iV dotarła do Polski. Znamy ceny i... Nie jest tanio

Skoda oferuje aż trzy wygodne sposoby ładowania. Jeden z nich to konwencjonalne domowe gniazdo elektryczne 230 V. Drugi to ładowarka ścienna o mocy do 11 kW, która naładuje akumulator w ciągu sześciu lub ośmiu godzin, w zależności od jego pojemności. Trzecia opcja to stacje szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 125 kW, dzięki którym akumulator zostanie naładowany do 80% w zaledwie 38 minut.

Skoda Enyaq iV dotarła do Polski. Znamy ceny i... Nie jest tanio

W pierwszym elektrycznym SUV-ie marki debiutuje nowa struktura wyposażenia wnętrza. Design Selections to zróżnicowane opcje designu inspirowane wystrojem typowym dla współczesnych domów i mieszkań. We wszystkich wariantach wykorzystano materiały pochodzące z recyklingu lub wytworzone w zrównoważony sposób, np.: wełnę, skórę garbowaną ekstraktami roślinnymi czy poliester pochodzący z butelek PET. Poszczególne warianty Design Selections różnią się między sobą m.in. tapicerką, elementami ozdobnymi, deską rozdzielczą, użytymi materiałami oraz wyglądem konsoli środkowej i oświetlenia wnętrza. Odmiana Loft jest zainspirowana nowoczesnymi mieszkaniami młodych rodzin. Lodge reprezentuje zrównoważony charakter i innowację, Lounge to jakość i ekskluzywność, a Suite i ecoSuite oferują luksusowe detale.

Skoda Enyaq iV dotarła do Polski. Znamy ceny i... Nie jest tanio

Model można wyposażyć również w wyświetlacz typu head-up z rozszerzoną rzeczywistością oraz matrycowe światła FULL LED Matrix. Bezpieczeństwo jest jednym z priorytetów Skody, dlatego elektryczny EnyaqiV jest wyposażony nie tylko w liczne systemy wspomagające kierowcę, ale także w aż do dziewięciu poduszek powietrznych. Elektryczny model marki otrzymał również nowoczesne funkcje ułatwiające parkowanie.

Ceny startują od 182 300 zł (dla wersji z akumulatorem 62 kWh i zasięgiem 412 km). W wersji z akumulatorem 82 kWh i zasięgiem ww. czyli 536 km musimy zapłacić 211 700 zł. 

Najnowsze

Moto Guzzi V9 w nowej odsłonie. Producent nie zwalnia tempa

Kolejną nowością na rok 2021 będą odświeżone modele z gamy V9, wśród których znajduje się V9 Roamer oraz V9 Bobber.

V9 Roamer to uniwersalny, prosty i intuicyjny custom, który uwielbia się popisywać i dawać wielką przyjemność z jazdy. Wzbogacony jest w wiele unikalnych dodatków oraz został znakomicie wykończony. Jego mroczniejszą wersją jest V9 Bobber z szerokimi oponami i minimalistycznym wyglądem. Obie wersje ewoluowały znacząco, aby zwiększyć komfort i przyjemność z jazdy.

Moto Guzzi V9 w nowej odsłonie. Producent nie zwalnia tempa

Najbardziej widoczną zmianą jest wprowadzenie nowego silnika 850cm3 o mocy 65 KM i momencie obrotowym na poziomie 73 Nm, który z powodzeniem montowany jest w modelu V85 TT. Dobrze znana jednostka potrafi zagwarantować dynamiczne osiągi i płyną jazdę, dzięki wzmocnionej ramie. Nowością są również podnóżki zamontowane na gumowych podkładkach, które redukują wibracje i poprawiają komfort jazdy. Oprócz ABS w standardzie znajdziemy również regulowany system kontroli trakcji MGCT (z możliwością ręcznego wyłączenia).

V9 Bobber ma nowe siodełko o minimalistycznym wyglądzie, zgodnie z filozofią całej konstrukcji. Nowe są również panele boczne i krótki przedni błotnik. Oprócz tego zmodernizowano również zestaw wskaźników, który jest teraz w pełni cyfrowy, a także dołożono pełne oświetlenie LED. Na przedniej lampie wyróżnia się dobrze już znany „Orzeł z Mandello”, zastosowany jako DRL.

Moto Guzzi V9 w nowej odsłonie. Producent nie zwalnia tempa

Jak każde Guzzi, również V9 posiada szeroką gamę oryginalnych dedykowanych akcesoriów, które podkreślają osobliwy charakter tego modelu. Wśród nich znajduje się również platforma Moto Guzzi MIA, która umożliwia podłączenie smartfonu do motocykla, dzięki czemu istnieje możliwość rozszerzenia wielu funkcji takich jak komunikacja czy szczegółowy odczyt danych.

Zarówno V9 Roamer, jak i V9 Bobber są dostępne w wersji o zmniejszonej mocy, zgodnie z ograniczeniami prawa jazdy A2 i są idealne dla nowych Guzzisti. Moto Guzzi V9 Roamer jest dostępny w wyjątkowej kolorystyce Grigio Lunare, z błyszczącymi akcentami na błotnikach, zbiorniku paliwa i panelach bocznych, aby podkreślić elegancję tego modelu. Moto Guzzi V9 Bobber jest dostępny w dwóch wersjach, obu z całkowicie matowym wykończeniem. Kolorystyka Nero Essenziale podkreśla jego mroczny i zadziorny charakter.

Moto Guzzi V9 w nowej odsłonie. Producent nie zwalnia tempa

Najnowsze

Dziennikarzu – testujesz Volkswagena? Wybierz miejsce zasadzenia 70 drzew!

To dobra inicjatywa marki Volkswagen, która aby redukować i kompensować ślad węglowy samochodów testowych dostępnych w parku dziennikarskim, wraz z początkiem 2021 roku, po każdym zakończonym teście auta napędzanego silnikiem spalinowym, zasadzi 70 drzew w wybranym przez dziennikarza miejscu.

Grupa Volkswagen zobowiązała się do realizacji celów zawartych w paryskim porozumieniu klimatycznym i zamierza do 2050 roku stać się przedsiębiorstwem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla. Zgodnie ze swoją strategią „Way to Zero” marka konsekwentnie zmniejsza emisję CO2, przechodzi na wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych i równoważy emisję dwutlenku węgla, której nie da się uniknąć. Manifestacją tych starań są ID.3 i ID.4, pierwsze modele marki produkowane w sposób neutralny pod względem emisji CO2 w fabryce w niemieckim Zwickau. W ofercie marki pojawia się coraz więcej samochodów elektrycznych czy hybrydowych typu plug-in.

Jako marka jesteśmy na drodze do neutralności węglowej i wiemy, że nie uda się osiągnąć tego celu z dnia na dzień. Zależało nam aby pokazać, że także na lokalnym poziomie, w Polsce dokładamy starań, aby zmniejszać nasz ślad węglowy (nie tylko na etapie produkcji samochodów czy komponentów). Planując ten projekt, przyjęliśmy proste założenie: po każdym teście jednego z naszych samochodów z silnikiem spalinowym z parku dziennikarskiego, do Polskiego Związku Zrzeszeń Leśnych trafią środki pozwalające na nasadzenie 70 drzew. To ujednolicona wartość, niezależna od testowanego modelu samochodu. Co ważne, dziennikarz po zakończonym teście będzie mógł dokonać wyboru obszaru, w którym wykonane zostaną nasadzenia – mówi Hubert Niedzielski, kierownik PR marki Volkswagen.

Także w parku dziennikarskim Volkswagena pojawia się większa liczba w pełni elektrycznych modeli: do kompaktowego Volkswagena ID.3 w 2021 roku dołączą także egzemplarze SUV-a ID.4. Oba modele produkowane są bez naruszania ogólnego bilansu dwutlenku węgla. Przy ładowaniu akumulatora energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych, ID.3 i ID.4 pozostają pojazdami neutralnymi pod kątem emisji CO2 również w trakcie eksploatacji. Obecnie co drugi samochód w parku prasowym Volkswagena ma możliwość ładowania z gniazdka (dzięki napędowi w pełni elektrycznemu lub hybrydowemu typu plug-in). 

 

Projekt kompensacji śladu węglowego samochodów testowych z parku dziennikarskiego Volkswagena ruszył wraz z początkiem 2021 roku. Marka przewiduje, że w skali roku ta inicjatywa może przyczynić się do nasadzenia ponad 8 hektarów drzew (około 50.000 sadzonek) na terenie Polski, w miejscach wyselekcjonowanych przy wsparciu Polskiego Związku Zrzeszeń Leśnych. Są to obszary dotknięte klęskami żywiołowymi: las w Czarnowie, który uległ całkowitemu zniszczeniu podczas nawałnicy w 2017 roku; poklęskowy teren we wsi Ryboły, w okolicach Puszczy Knyszyńskiej i Puszczy Białowieskiej, powstały w wyniku huraganu z 2016 roku oraz las górski w rejonie Babiej Góry, położony w miejscowości Zawoja w bezpośrednim sąsiedztwie Babiogórskiego Parku Narodowego.

Najnowsze

Rowerzysta zgrywus? Nie, jego po prostu przepisy nie obowiązują

Są wśród nas rowerzyści, którzy uważają, że drogi publiczne to ich własny plac zabaw i tak też po nich jeżdżą. Oto przykład kolejnego takiego osobnika.

Kierowcy autobusu udało się nagrać rowerzystę, który jak wielu jemu podobnych, ma przepisy w głębokim poważaniu. Ignoruje obecność drogi dla rowerów, nie trzyma się prawej krawędzi pasa ruchu i robi temu podobne rzeczy.

Rowerzysta przepisów znać nie musi?

Autor filmu nazywa ironicznie tego rowerzystę zgrywusem, ale w jego zachowaniu nie widzimy niczego nadzwyczajnego. Czasami jedzie ulicą, jakby poruszał się przynajmniej motocyklem, czasami czuje się pieszym i wjeżdża na chodnik. Typowe dla niektórych rowerzystów przeświadczenie, że żadne przepisy ich nie dotyczą.

Najnowsze

Wyprzedzał przed wzniesieniem, nagle z naprzeciwka nadjechało inne auto

Czy czuliście kiedyś, że potrzeba wyprzedzenia auta przed wami jest tak silna, że musicie zrobić to nawet ryzykując własnym życiem? Ten kierowca poczuł dokładnie to.

Kierowca auto z kamerą podążał jednopasmową drogą za innym samochodem, kiedy nagle zauważył, że wyprzedza go inne auto. Pomimo ciągłej linii i zbliżania się do wzniesienia, kierujący Dacią Duster koniecznie musiał wyprzedzić pojazdy jadące przed nim.

Wyprzedzanie na czołówkę zakończone dachowaniem

Tymczasem zza wzniesienia wjechał inny kierowca i nagle zrobiło się bardzo niebezpiecznie. Na szczęście błyskawicznie zareagował i zjechał na pobocze, umożliwiając dokończenie manewru kierowcy Dacii.

Najnowsze