Agnieszka Serafinowicz

Škoda Enyaq Coupé iV oficjalnie wchodzi do oferty Škoda Polska. Jakie wersje? Jakie ceny? Jaki zasięg?

Škoda Enyaq Coupé iV

Czeska marka zaprezentowała model Škoda Enyaq Coupé iV w lutym br. Po niemal 10 miesiącach od prezentacji auto wchodzi wreszcie do oficjalnej oferty marki w naszym kraju. To, co rzuca się w oczy od razu, to fakt, że wersja z pochylonym dachem będzie oferowana tylko z większym (82 kWh) z dwóch pakietów akumulatorów dostępnych ogólnie dla gamy Enyaq.

Škoda Enyaq Coupé iV — jaki zasięg?

Pojemniejszy akumulator oznacza oczywiście też większy zasięg. W przypadku modelu Enyaq Coupé iV zależnie od wersji silnikowej producent deklaruje maksymalny zasięg WLTP od 512 km do 552 km. Ponieważ akumulator jest w każdej wersji tego modelu taki sam, różnice w zasięgu wynikają po prostu z mocy elektrycznego układu napędowego.

Największy zasięg ma podstawowa wersja opisywanego modelu, czyli Škoda Enyaq Coupé iV 80. W tym wydaniu auto wyposażone jest w jednosilnikowy napęd elektryczny o mocy 150 kW (204 KM). Moc przekazywana jest wyłącznie na tylną oś. Czeska marka przygotowała pięć wariantów wyposażenia tej wersji: Enyaq, Clever, Plus, Advanced oraz topową odmianę Maxx. Ceny startują od 249 950 zł za wariant bazowy, aż do 299 500 zł za wersję Maxx.

Dwie odmiany usportowione: Sportline i RS

Oprócz tego Škoda wprowadziła do oferty w Polsce jeszcze warianty Enyaq Sportline iV 80 Coupé (taki sam układ napędowy o tej samej mocy co wariant bazowy, czyli 150 kW/204 KM z napędem na tylną oś), Enyaq Sportline iV 80x Coupé (dwa silniki elektryczne, napęd na obie osie, moc 195 kW/265 KM) oraz najszybszą wersję w gamie: Škoda Enyaq RS Coupé iV. W tym ostatnim wydaniu dwusilnikowy układ napędowy generuje 299 KM (220 kW) i 460 Nm dostępnych od startu. Moc jest przekazywana oczywiście na obie osie pojazdu. Najtańszy wariant Sportline 80 Coupé wyceniono na 283 950 zł, a za najdroższą wersję RS Maxx przyjdzie klientom zapłacić od 318 000 zł. To dużo, zważywszy, że dysponujący takim samym układem napędowym Volkswagen ID.5 GTX kosztuje od 270 290 zł.

Faktem jest, że Škoda Enyaq Coupé RS to najmocniejsze auto, jakie kiedykolwiek było seryjnie produkowane przez czeską markę. Niemal 300 elektrycznych kucyków jest w stanie rozpędzić to ciężkie, ważące ponad 2 tony auto do 100 km/h w czasie 6,5 sekundy. Oprócz ponadprzeciętnej dynamiki wersję RS wyróżniają m.in. liczne detale stylistyczne nadwozia. Dla tej odmiany dostępny jest też specjalny lakier Zieleń Mamba (na poniższym zdjęciu), który spotkamy tylko w wersji RS.

Škoda Enyaq Coupé iV RS

Każda wersja Škody Enyaq Coupé iV może być ładowana z mocą maksymalną do 135 kW. Producent deklaruje, że w idealnych warunkach (optymalna temperatura akumulatorów, ładowarka DC o odpowiednio wysokiej mocy) samochód można naładować od 5 do 80% pojemności baterii w 36 minut. Elektryczny SUV czeskiej marki to z całą pewnością auto, które może się podobać, ale patrząc na ceny przygotowane przez polski oddział… cóż, tanio to już było.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze