Skandaliczne potrącenie pieszego na pasach przez skuterzystę

Wyjątkowym lekceważeniem przepisów i zdrowego rozsądku wykazał się pewien kierujący skuterem.

Na nagraniu z miejskiego monitoringu widzimy jak, prawdopodobnie młody chłopak, zsiada z roweru i przeprowadza go przez przejście dla pieszych. Rzadki widok wśród cyklistów. Nie wchodzi też na ulicę bez zastanowienia, dopiero kiedy upewnił się, że kierowca samochodu zatrzymał się i ustępuje mu pierwszeństwa.

Tylko kto mógł przewidzieć, że samochód ten ominie kierujący skuterem i to ominie po prawej stronie. Mogło to się skończyć bardzo groźnie, ale ucierpiał najwyżej tylko rower.

Najnowsze

Dlaczego kamera przydaje się również na postoju

Kamery używane przez kierowców pomogły w ustaleniu sprawcy niejednego wykroczenia i wypadku. Okazują się też przydatne podczas postoju.

Mało który sprawca kolizji decyduje się na ucieczkę. Decyduje o tym uczciwość, ale też przekonanie, że próba uniknięcia odpowiedzialności nic nie da. Co innego kiedy dojdzie do szkody parkingowej. Wtedy o wiele łatwiej o kogoś, kto spiesznie odjedzie z miejsca zdarzenia.

Tak jak ten kierowca srebrnego Lexusa.  Wyjeżdżając z miejsca postojowego uderzył w inne auto, ale nawet nie wysiadł i nie sprawdził jakie szkody wyrządził. Nie wiedział, że auto, które uszkodził, miało włączone aż dwie kamery.

Najnowsze

Popękane tarcze, brak klocków, a to nie koniec problemów kierowcy tej ciężarówki!

Popękane tarcze hamulcowe, które w każdej chwili mogły się rozpaść i zablokować koło. Ciężarówkę w fatalnym stanie technicznym, którą przewożono 22 tony ładunku, zatrzymała lubelska ITD.

Kontrola odbyła się na drodze krajowej numer 17. Lubelscy inspektorzy ITD sprawdzili m.in. ciężarówkę, którą przewożono ładunek z Ukrainy na Łotwę. Kontrola obnażyła bardzo zły stan techniczny pojazdu.

Tarcze hamulcowe na dwóch osiach naczepy były mocno popękane. W każdej chwili mogły się rozpaść. Na jednej osi brakowało także klocków hamulcowych. Nieprawidłowości nie były wynikiem awarii w trasie, lecz efektem zaniedbania. Przewoźnik stworzył realne zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Po kontroli inspektorzy zakwestionowali zezwolenie okazane przez kierowcę. Prowadzący miał przy sobie dokument CEMT/EKMT, który jest ważny tylko wtedy, gdy pojazd spełnia rygorystyczne normy określające stan techniczny. Ta ciężarówka zdecydowanie odbiegała od standardów.

Inspektorzy wszczęli wobec przedsiębiorcy postępowanie administracyjne zagrożone karami: 12 000 złotych (brak właściwego zezwolenia) i 2000 złotych (zły stan techniczny). Do czasu wykonania naprawy naczepy i przedstawienia nowego zezwolenia, pojazd został skierowany na wyznaczony parking.

Najnowsze

Dlaczego formowanie wtryskowe jest rewolucyjną technologią?

Z formowania wtryskowego korzysta wiele firm z sektora przemysłowego. Dzięki tej metoda można szybko produkować wytrzymałe i względnie niedrogie podzespoły.

Jakie możliwości oferuje metoda formowania wtryskowego?
Jest to metoda, z której korzystają niemal wszystkie firmy zajmujące się przetwórstwem tworzyw sztucznych. Dużą popularnością cieszy się formowanie wtryskowe w branży automotive. Swoją popularność zawdzięcza temu, iż oferuje możliwości, które do momentu jego wynalezienia nie były jeszcze dostępne. Dzięki tego typu formowaniu powstają elementy o różnych, często nietypowych, kształtach. Oprócz firm ze wspomnianej branży automotive używają go także producenci zabawek, sprzętu medycznego i części do samolotów. Technologia formowania wtryskowego z roku na rok staje się coraz bardziej zaawansowana, co wynika z dostępu do coraz większej ilości tworzyw sztucznych i coraz większego zapotrzebowania na nie w różnych branżach.

Jedną z głównych zalet formowania wtryskowego jest możliwość wytwarzania przy jej użyciu produktów o różnych kształtach, korzystając przy tym wyłącznie z jednej technologii. Zadaniem firm korzystających z omawianej metody jest wyłącznie przygotowanie form, do których wystarczy wlać materiał plastyczny. Ponadto, taką produkcję można w pełni zautomatyzować, choć niezbędne jest też wsparcie wysoko wykwalifikowanych pracowników.

Na czym polega formowanie wtryskowe?
Najpierw materiał plastyczny trafia do jednostki wtryskowej. W jej cylindrze, pod wpływem wysokiej temperatury i tarcia, tworzywo zaczyna się topić. Następnie ślimak wtryskarki zbiera stopiony materiał i następują wtrysk tworzywa. Podczas tego etapu wspomniany ślimak nie obraca się, lecz jest przesuwany do przodu. W efekcie stopiona masa trafia do formy. Gdy już znajdzie się w formie, rolą ślimaka jest uzupełnianie naczynia, aby nie zabrakło w nim materiału plastycznego. Po zastygnięciu tworzywa można otworzyć formę i wyjąć z niej gotową część. Co ciekawe, od razu będzie już gotowa do dalszej pracy — jest to jedna z głównych zalet urządzenia. Formowanie wtryskowe, dzięki swojej wysokiej wydajności, zrewolucjonizowało wiele branż. Dużą popularnością cieszą się również produkowane przy jego użyciu opakowania transportowe z tworzyw sztucznych.

Dzięki niemu powstają także m.in.: wytrzymałe zderzaki, nadkola, listwy progowe czy kolumny kierownicy. Z formowania wtryskowego korzysta wiele firm z branży motoryzacyjnej.

Najnowsze

Luksusowy Mercedes – jak często serwisować pojazd?

Z pewnością dbasz o swojego Mercedesa najlepiej jak potrafisz. Zastanawiałeś się kiedyś czy serwisujesz go wystarczająco często? Zapewne zabierasz go na coroczny przegląd, ale czy to wystarczy? Sprawdź w jakich jeszcze sytuacjach dobrze jest pojechać ze swoim pojazdem do autoryzowanego serwisu.

Utrzymanie auta w dobrym stanie – podstawy
Nawet najlepsze i najdroższe modele samochodów, w trakcie codziennej eksploatacji stopniowo zużywają się. Aby samochód służył nam jak najdłużej, a jazda nim sprawiała wciąż taką samą przyjemność, warto regularnie kontrolować stan tych części, które są narażone na najszybsze zepsucie. W Autoreducie doskonale zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego podpowiemy Ci, jak często odwiedzać autoryzowany serwis Mercedesa w Warszawie, żeby utrzymać pojazd w nieustannie sprawnej kondycji? Przedstawiamy podstawową ściągawkę, na której znajdziesz najszybciej zużywające się elementy auta.

Samochód w warsztacie – nie czekaj aż coś się zepsuje
Jeżeli zagłębimy się w specyfikę działania poszczególnych części pojazdu, dojdziemy do wniosku, że nie ma ustalonej odgórnie ilości serwisów auta w ciągu roku. Najlepiej by było jechać z Mercedesem do ASO tak często jak to jest potrzebne, czyli za każdym razem, kiedy zauważymy że coś jest nie tak. Nie warto bagatelizować drobnych usterek, ponieważ ignorowane przez dłuższy czas mogą doprowadzić do poważniejszych uszkodzeń. Są jednak elementy wyposażenia, których żywotność wynosi około roku i warto regularnie monitorować ich stan.

Najczęściej wymieniane elementy pojazdu
To co najszybciej zużywa się w aucie: filtry, olej silnikowy i wycieraczki, warto zastępować nowymi raz do roku. Wycieraczki warto wymieniać na wiosnę – guma zbierająca wodę, może być nieco nadwyrężona po zimowych mrozach, dlatego aby nasz sprzęt działał niezawodnie podczas wiosennych i letnich deszczy – warto zaopatrzyć się w nowy. Również filtr kabinowy układu klimatyzacji dobrze wymieniać w tym okresie – regularnie wymieniany, zmniejszy ryzyko nieprzyjemnego zapachu napływającego do kabiny auta wraz z klimatyzacją. Zwróć uwagę na regularny serwis całej klimatyzacji. Odgrzybianie i dbanie o jej czystość to ważna sprawa, zwłaszcza jeżeli mamy wśród użytkowników auta alergików.

Elementy, które zużywają się wolniej, takie jak płyn hamulcowy czy filtry paliwa możemy wymieniać rzadziej, nie znaczy to jednak, że nie powinniśmy monitorować ich stanu podczas standardowych wizyt serwisowych w autoryzowanym serwisie Mercedesa w Warszawie. Warto zwracać uwagę również na poziom płynu chłodniczego, gdyż jego brak może prowadzić do poważnych konsekwencji.

Lepiej zapobiegać niż leczyć
Biorąc pod uwagę te czynniki można dojść do wniosku, że auto najlepiej jest serwisować dwa razy do roku: przed sezonem zimowym i na wiosnę – czyli wraz z wymienianymi oponami. Regularne wizyty w autoryzowanym serwisie Mercedesa w Warszawie, sprawią, że Twoje ukochane auto będzie sprawne przez długi czas, a Ty będziesz mógł z przyjemnością podróżować

Najnowsze