
Simona de Silvestro kierowcą testowym i rozwojowym Porsche w Formule E
Fabryczna ekipa Porsche, która wejdzie do Formuły E od nadchodzącego sezonu 2019/2020, poinformowała o zaangażowaniu Simony de Silvestro oraz Thomasa Preininga jako kierowców testowych i rozwojowych.
Dla Szwajcarki nie jest to pierwsze zetknięcie z elektryczną serią wyścigową. 31-letnia de Silvestro wystartowała w latach 2015-2016 w 12 wyścigach wraz z zespołem Andretti Autosport, a w ostatnim sezonie była kierowcą rozwojowym ekipy Venturi i otrzymała szansę poprowadzenia samochodu drugiej generacji podczas testu w Arabii Saudyjskiej, zorganizowanego specjalnie dla kobiet.
Simona de Silvestro jest jedną z najwyżej cenionych kobiet w wyścigach samochodowych. Ukończyła zmagania Formuły BMW USA na czwartym miejscu, potem brała udział w wyścigach Atlantic Championship oraz ścigała się w IndyCar, gdzie raz stanęła na podium oraz była debiutantką roku wyścigu Indianapolis 500.
Jej menedżer nie postarał się o to, by pozostała w padoku amerykańskiej serii na dłużej i po przygodzie w Formule E przyjęła zaproszenie australijskiej serii Supercars, by wspólnie z Renee Gracie utworzyć kobiecą załogę w wyścigu Bathurst 1000. De Silvestro została następnie fabrycznym kierowcą Nissana, lecz po wycofaniu się japońskiej marki zaczęła starać się przypomnieć o sobie szerszej wyścigowej społeczności. Jak dotąd przyniosło jej to występ w 24-godzinnym wyścigu Daytona wraz z zespołem Heinricher Racing/MSR.
Szwajcarka jest pierwsza kobietą, w wyścigowej rodzinie Porsche.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: