Simona de Silvestro kierowcą testowym i rozwojowym Porsche w Formule E
Fabryczna ekipa Porsche, która wejdzie do Formuły E od nadchodzącego sezonu 2019/2020, poinformowała o zaangażowaniu Simony de Silvestro oraz Thomasa Preininga jako kierowców testowych i rozwojowych.
Dla Szwajcarki nie jest to pierwsze zetknięcie z elektryczną serią wyścigową. 31-letnia de Silvestro wystartowała w latach 2015-2016 w 12 wyścigach wraz z zespołem Andretti Autosport, a w ostatnim sezonie była kierowcą rozwojowym ekipy Venturi i otrzymała szansę poprowadzenia samochodu drugiej generacji podczas testu w Arabii Saudyjskiej, zorganizowanego specjalnie dla kobiet.
Simona de Silvestro jest jedną z najwyżej cenionych kobiet w wyścigach samochodowych. Ukończyła zmagania Formuły BMW USA na czwartym miejscu, potem brała udział w wyścigach Atlantic Championship oraz ścigała się w IndyCar, gdzie raz stanęła na podium oraz była debiutantką roku wyścigu Indianapolis 500.
Jej menedżer nie postarał się o to, by pozostała w padoku amerykańskiej serii na dłużej i po przygodzie w Formule E przyjęła zaproszenie australijskiej serii Supercars, by wspólnie z Renee Gracie utworzyć kobiecą załogę w wyścigu Bathurst 1000. De Silvestro została następnie fabrycznym kierowcą Nissana, lecz po wycofaniu się japońskiej marki zaczęła starać się przypomnieć o sobie szerszej wyścigowej społeczności. Jak dotąd przyniosło jej to występ w 24-godzinnym wyścigu Daytona wraz z zespołem Heinricher Racing/MSR.
Szwajcarka jest pierwsza kobietą, w wyścigowej rodzinie Porsche.
Najnowsze
- 
                                                
                                                    
	Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. - 
                                                
                                                    
	Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
 - 
                                                
                                                    
	Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
 - 
                                                
                                                    
	Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
 - 
                                                
                                                    
	Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Zostaw komentarz: