Simona De Silvestro debiutuje za sterami bolidu F1

Młoda Szwajcarka, Simona De Silvestro, która od tego sezonu jest częścią zespołu Saubera, miała okazję jako kierowca rozwojowy przez dwa dni (26-27 kwietnia) prowadzić bolid. Pojazd szwajcarskiej ekipy (model C31) został wyposażony w specjalną mieszankę opon Pirelli; nie miał natomiast systemu KERS.

Celem 25-letniej zawodniczki jest znalezienie zespołu Formuły 1 na sezon 2015. Obecnie Szwajcarka musi uzyskać superlicencję, która jest przepustką do wielkiego świata Formuły 1.

Więcej o Simonie de Silvestro dowiesz się klikając tu.

– Pomimo tego, że wiedziałam od dawna, że będę prowadzić bolid F1, nie byłam zbytnio zdenerwowana. Dopiero po „kółku” instalacyjnym zdałam sobie sprawę z faktu, że właśnie wykonałam pierwsze okrążenie bolidem Formuły 1! Co do samych odczuć, to przeciążenia są znacznie większe niż te, których doświadczałam w IndyCar. Największe wrażenie zrobił na mnie docisk oraz hamowanie. Jednak jestem zadowolona z mojego debiutu – powiedziała Simona de Slivestro.

Zadowolony z jazd był również Paul Russell, inżynier wyścigowy ekipy Sauber.

– Simona wykonała świetną robotę i od początku było wiadome, że jest ona świetnym kierowcą. To był świetny start i nie można prosić o więcej – zakończył Russell.

Simona przejechała w sumie 112 okrążeń w Sauberze C31 sprrzed dwóch lat. Testy odbyły się na torze Ferrari Fiorano w pólnocnych Włoszech.

Najnowsze

Żelki Speedy w kształcie Porsche od Marii Sharapovej

Do linii produkcyjnej Sugarpova -  firmy produkującej słodycze, której właścicielką jest ambasadorka Porsche, tenisistka Maria Sharapova - dołączył cukierek o nazwie Speedy kształtem nawiązujący do… Porsche 911.

Żelki Sugarpova Speedy
fot. Sugarpova
Żelki Sugarpova i ich wynalazczyni Maria Sharapova.
fot. Sugarpova

Nikomu chyba nie trzeba przedstawiać Marii Sharapovej. Znakomita tenisistka, oficjalna ambasadorka marki Porsche, właścicielka zindywidualizowanego modelu Panamery (o czym pisałyśmy wcześniej tu) oraz założycielka  firmy Sugarpova produkującej słodycze. W dzisiejszym artykule właśnie o tę ostatnią firmę nam chodzi. Możecie zapytać dlaczego na portalu motoryzacyjnym pojawia się temat słodyczy? Spieszymy z odpowiedzią.

O legendarnym Porsche Janis Joplin przeczytasz tu.

Sugarpova jest na rynku od 2012 roku. Linia słodkości (głównie żelków i gum do żucia) sygnowana tą marką, staje się coraz bardziej popularna i rozpoznawalna na świecie. Należy się spodziewać, że zyski firmy wzrosną w niedługim czasie, albowiem do 14-stu dotychczasowych rodzajów żelków i gum do żucia, (które już sprzedają się świetnie) Maria Sharapova ”dodała” żelki  o nazwie Speedy. Ich kształt inspirowany jest samochodami Porsche, a konkretnie modelem 911. Te kolorowe żelki kryją w sobie śmietankowo-jogurtowe nadzienie.

Sharapova przyznała ostatnio, że kształt 911 to dla niej coś perfekcyjnego i że jest to jej ulubiony model Porsche.

Promocja żelków rozpoczęła się od eventu w Stuttgarcie, gdzie sama Maria zaprezentowała nowy, 15-sty smak w ramach swojej słodkiej kolekcji. Wydarzenie zostało zorganizowane przy pomocy marki Porsche.

Maria Sharapova i jej nowe żelki Speedy
fot. Sugarpova

Można dyskutować o gustach, na przekór opinii, że nie powinno się tego robić. Będąc więc trochę pod prąd, osobiście muszę przyznać, że z całej serii żelków, (wśród których znaleźć można między innymi kształty: damskich torebek i butów, ust, misiów, ślimaków i tęczy) najbardziej ”mniam” wydają mi się te, które właśnie wchodzą na rynek. Przypadek? Nie sądzę.

Motoryzacja górą! Zawsze.

A Wy jakiego jesteście zdania?

Historia Porsche 911 Turbokliknij tu.

 

Maria Sharapova twierdzi, że 911-tka to najpięniejsze auto Porsche.
fot. Porsche

Najnowsze

Gosia Rdest 10. po I rundzie Volkswagen Castrol Cup

W mijający weekend na węgierskim Hungaroringu odbyła się pierwsza runda Volkswagen Catrol Cup 2014. Jedyna kobieta w stawce, Gosia Rdest ukończyła sobotni wyścig na dziesiątym, a niedzielny na dwunastym miejscu. W klasyfikacji generalnej cyklu zajmuje wysokie, dziesiąte miejsce.

Do rywalizacji w tegorocznym Volkswagen Castrol Cup zgłosiło się 22 zawodników z 8 krajów. Wśród nich jest jedna kobieta. Gosia Rdest, po dwóch latach rywalizacji w singleseater’ach zdecydowała się na przesiadkę do przednionapędowego Golfa GTI. Do obu weekendowych wyścigów startowała z czternastego pola startowego próbując przebić się na wyższe pozycje.

Gosia Rdest w Volkswagen Castrol Cup 2014 – I runda – Hungaroring
fot. materiały prasowe Gosi Rdest

– Na torze przez cały czas była walka, poziom rywalizacji w Pucharze VW CC jest bardzo wysoki. Od początku dzisiejszego wyścigu jechaliśmy bardzo blisko z Adamem Rzepeckim, zajmowałam pozycję z przodu, więc moja jazda musiała być bardziej defensywna. Duże znaczenie miało rozegranie sytuacji z użyciem Push-to-Passów, co się udało i Adam nie zdołał mnie wyprzedzić. Sam start na pewno nie był taki jak wczoraj. Na drugim okrążeniu starałam się uniknąć kolizji i przez to sporo straciłam, a jeśli po starcie zrobi się luka, to ciężko potem ją nadrobić. Cały czas budowałam tempo wyścigowe.  Warunki na torze bardzo się zmieniły. Auto znacznie szybciej się dogrzało, opony dużo szybciej złapały przyczepność. Starałam się dać z siebie, jak zawsze 110%. Jak wiadomo, stan fizyczny zawodnika jest bardzo ważny, potrzebny do odpowiedniej koncentracji. Cieszę się, że przed sezonem włożyłam dużo pracy w przygotowanie fizyczne, dzięki temu było mi łatwiej walczyć z chorobą podczas jazdy. Oczywiście na pewno czułabym się dużo pewniej podczas jazdy czy analizy danych bez bólu gardła czy zatok. Jak na możliwości, które miałam było dobrze. Już powoli myślami jestem na kolejnej rundzie w Lausitz. Jest to nowy tor, więc będzie na pewno sporym wyzwaniem. Miałam okazję poznać go na symulatorze, więc myślę, że podczas kolejnych wyścigów będzie coraz lepiej – podsumowała swój start Gosia Rdest.

Volkswagen Castrol Cup 2014 – I runda – Hungaroring
fot. materiały prasowe Gosi Rdest

Gosia Rdest urodziła się w 1993 roku w Żyrardowie. Swoją przygodę ze sporem motorowym rozpoczynała od kartingu. W sezonie 2011 wywalczyła tytuł Mistrza Polski w klasie KF2. Swoich sił próbowała też we włoskiej lidze kartingowej, gdzie wywalczyła m.in. pierwsze miejsce w 21 Trofeo d’Autunno w kategorii KF2 oraz trzecie miejsce w czwartej rundzie Mistrzostw Włoch, również w kategorii KF2. W sezonie 2012 Gosia rywalizowała w BRDC Formula 4 – brytyjskich mistrzostwach Formuły 4, gdzie była jedyną kobietą w stawce, a sezon ukończyła z nagrodą Who Zooms Award za największą ilość wyprzedzeń w sezonie. Na swoim koncie odnotowała aż siedemdziesiąt dwa udane ataki na rywali. Jako jedna z 12 kobiet została zaproszona przez VW Motorsport i Komisję Kobiet w Motosporcie FIA na eliminację Pucharu Scirocco R-Cup. Jej autorytetem jest Aryton Senna, a wielkim sportowym celem – zostać pierwszą Polką startującą w wyścigach Formuły 1.

Volkswagen Castrol Cup to międzynarodowy cykl wyścigowy organizowany przez Volkswagen Racing Polska i Volkswagen Group Polska. Zawodnicy rywalizują w Volkswagenach Golfach GTI przygotowanych w identycznej specyfikacji. W sezonie 2014 wyścigi VWCC zostaną rozegrane na Hungaroringu (Węgry, 25-27 kwietnia), Lausitzringu (Niemcy, 23-25 maj), Torze Poznań (13-15 czerwca), Autodromie Most (Czechy, 8-10 sierpnia), Slovakiaringu (Słowacja, 22-24 sierpnia), Autodromie Brno (Czechy, 12-14 września). Finałowa runda odbędzie się w Poznaniu w dniach 26-28 września.

Gosię Rdest w sezonie 2014 wspierają: Castrol Polska, firmy  EMKA S.A. i  EMKA TRANS oraz Chrono Online – dystrybutor zegarków Epos.

Najnowsze

Pierwsze podium Zuzanny Ścibior na quadzie w tym sezonie!

Niedawno odbyła się pierwsza eliminacja Amatorskich Mistrzostw Czech i Moraw, w których startująca na quadzie Zuzia Ścibior zajęła swoje pierwsze miejsce na podium tego sezonu.

Zuzanna Ścibior to młodziutka zawodniczka starująca w kilku dyscyplinach na quadzie – przede wszystkim w Quadcrossie, ale także w Cross Country i Quad Speedway. Swoją przygodę z quadami zaczęła w 2005 roku od zawodów w Romanówce. W tym sezonie zamierza uczestniczyć na swojej Yamaha YFZ 450 w dwóch klasach: Quad Junior w Mistrzostwach Polski oraz Quad Hobby w Mistrzostwach Czech i Moraw.

Zuzanna Ścibior na pierwszej eliminacji Amatorskich Mistrzostw Czech i Moraw.
fot. materiały prasowe Zuzanny Ścibior

Zuzia rozpoczęła sezon 2014 od startu w pierwszej eliminacji Amatorskich Mistrzostw Czech i Moraw. W ubiegłorocznych zawodach zdobyła na nich drugie miejsce w klasyfikacji indywidualnej oraz Wicemistrzostwo Czech w klasie Ladies klasyfikacji generalnej. Było to nie lada oisiągnięcie, ponieważ Zuzia wystartowała wówczas ze startą 40 punktów, co było spowodowane nie obecnością na pierwszej rundzie CRC. Tym razem jednak I rundy nie odpuściła i odrazu stanęła na podium.

Zuzanna Ścibior (w środku) na pierwszej eliminacji Amatorskich Mistrzostw Czech i Moraw.
fot. materiały prasowe Zuzanny Ścibior

– W tym roku podjęłam decyzję, że muszę podnieść sobie „poprzeczkę” i pójść do klasy o poziom wyżej, aby ścigać się z facetami. Wystartowałam w klasie Quad Hobby jako jedyna kobieta. I opłacało się. Dzień nie zaczął się dobrze, ponieważ przywitał nas deszcz i szare chmury. Nie było ulewy, ale żaden zawodnik bagna na torze nie lubi. Na szczęście nie trwało to długo. Słońce pojawiło się na niebie chwilę przed naszym pierwszym startem. Atrakcje towarzyszyły mi od samego początku. Podczas treningów miałam problemy z quadem i tak naprawdę cudem udało mi się wykonać 5 wymaganych okrążeń, aby zakwalifikować się do wyścigu. Co również spowodowało, że na treningu czasowym nie wykonałam najszybszego okrążenia i nie uzyskałam dobrego miejsca na linii startowej.

Zuzanna Ścibior na pierwszej eliminacji Amatorskich Mistrzostw Czech i Moraw.
fot. materiały prasowe Zuzanny Ścibior

Stres był ogromny, bo złe miejsce na starcie powoduje, że zawodnik zazwyczaj wychodzi źle ze startu. potem jest bardzo trudno przebijać się przez zawodników. Jeszcze bardziej stresujące było to , że nie znałam umiejętności swoich przeciwników i nie wiedziałam czy będzie mi łatwo kogoś wyprzedzić czy też nie. Pokłony należą się mechanikowi, który w dość krótkim czasie zlikwidował usterkę i maszyna w wyścigach pokazała na co ją stać  W obu wyścigach wyszłam ze startu w pierwszej trójce. Pierwszy bieg ukończyłam na 4 pozycji, natomiast drugi na 3 pozycji. Po zsumowaniu punktów z obu biegów uzyskałam 3 lokatę w klasyfikacji generalnej. Jestem bardzo zadowolona z siebie i mam nadzieję ze utrzymam tą pozycje do końca sezonu albo ją polepszę. Pogoda dopisywała do końca dnia.

Zuzanna Ścibior na pierwszej eliminacji Amatorskich Mistrzostw Czech i Moraw.
fot. materiały prasowe Zuzanny Ścibior

Było piękne słońce i cieplutko. Zawody zostały bardzo dobrze zorganizowane. Tor był pięknie przygotowany, nawet jak spadł deszcze. Trzymajcie kciuki, bo za dwa tygodnie kolejna runda!

Jak się Zuzi wiodło w sezonie 2013? Oto filmowa kompilacja.

Najnowsze

Co grozi kierowcy za brak prawa jazdy?

Co grozi za brak dokumentów samochodu lub potwierdzających posiadanie prawa jazdy, czy ubezpieczenia auta? Oto wypowiedź prawniczki z kancelarii Koksztys.

Co grozi za brak prawa jazdy za kierownicą auta?
fot. Motocaina.pl

Każdy kierowca ma obowiązek posiadania, a także okazania, na żądanie uprawnionego organu, dokumentów wymaganych w związku z kierowaniem pojazdem i jego użytkowaniem (prawo jazdy, dowód rejestracyjny), a także dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (art. 38 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym). W praktyce częstym wykroczeniem popełnianym przez polskich kierowców jest nieposiadanie wymaganych dokumentów. Jakie mogą być konsekwencje niezastosowania się do obowiązku?

Nieposiadanie odpowiednich dokumentów przez kierującego pojazdem
Prowadzenie pojazdu na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu bez wymaganych dokumentów stanowi wykroczenie z art. 95 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. Kodeks Wykroczeń, zagrożone karą grzywny do 250 zł albo karą nagany. W załączniku do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 listopada 2003 r. w sprawie wysokości grzywien nakładanych w drodze mandatów karnych za wybrane rodzaje wykroczeń (zwanego dalej: rozporządzaniem w sprawie wysokości grzywien) określono stawkę grzywny na kwotę 50 zł za brak każdego z wymaganych dokumentów, jednak łącznie nie więcej niż 250 zł. W załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie postępowania z kierowcami naruszającymi przepisy ruchu drogowego wskazano, iż w razie popełnienia przez kierowcę wykroczenia polegającego na nieposiadaniu prawa jazdy, kierującemu nie nalicza się żadnych punktów karnych.

Brak uprawnień do prowadzenia pojazdu
Nieco poważniejsze konsekwencje finansowe wiążą się z prowadzeniem pojazdu w przypadku braku odpowiednich uprawnień. Przewidziane zostało, iż podlega karze grzywny ten, kto na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu prowadzi pojazd, nie mając do tego uprawnienia. W załączniku do rozporządzenia w sprawie wysokości grzywien przewidziano karę pieniężną w wysokości 500 zł dla kierowcy pojazdu silnikowego (np. samochodu osobowego) lub tramwaju, który nie legitymuje się prawem jazdy. W przypadku kierowania bez uprawnień rowerem lub pojazdem zaprzęgowym, przewidziana została grzywna w kwocie 100 zł. Kierowcy, który popełnił wykroczenie polegające na braku uprawnień do prowadzenia pojazdy, nie zostaną naliczone punkty karne.

Brak uprawnień do kierowania pojazdem danej kategorii
Wyróżniono prawne konsekwencje nieposiadania przez kierującego pojazdem silnikowym lub tramwajem dokumentu prawa jazdy, upoważniającego do prowadzenia pojazdu danej kategorii. Przykładowo, w sytuacji, gdy kierujący samochodem osobowym posiada jedynie prawo jazdy kategorii A, zobowiązany będzie do zapłaty grzywny w wysokości 300 zł.

Autor: Agnieszka Przybylska, Prawnik, Kancelaria Koksztys

Najnowsze