Agnieszka Serafinowicz

Silniki EA 211 nie będą już Volkswagena. Czesi przejmują ich rozwój

Silniki EA 211 pracują już pod maskami aut z grupy Volkswagena w milionach sztuk. Teraz ich rozwojem nie będzie się już zajmować marka Volkswagen.

Spis treści

Czeska marka stała się podmiotem odpowiedzialnym za rozwój całej gamy silników spalinowych z serii EA 211. Oznacza to, że czescy inżynierowie będą budować i rozwijać przyszłe silniki spalinowe dla olbrzymiej rzeszy blisko 50 modeli siedmiu marek w grupie Volkswagena.

Silniki EA 211
Silniki EA 211 (fot. materiały prasowe)

Silniki EA 211 – dołączą do już produkowanych w Mladej Boleslavi

Już wcześniej marka Škoda była odpowiedzialna za produkcję wolnossących silników benzynowych z pośrednim wtryskiem wielopunktowym (MPI) także typoszeregu EA 211 (np. 1.0 MPI produkowany od 2012 roku) wykorzystywanych w różnych modelach w całej grupie Volkswagena. Škoda opracowała również we własnym zakresie silnik 1.2 HTP z serii EA 111. Teraz jednak kompetencje czeskich inżynierów zostały docenione przez centralę z Wolsfburga i to właśnie Czesi zajmą się również produkcją i rozwijaniem silników EA 211, nie tylko wolnossących, ale też turbodoładowanych benzyniaków z oznaczeniem TSI.

Silniki EA 211 – o jakich jednostkach mowa?

Oznaczenie EA 211 nosi dziś w grupie Volkswagena bardzo wiele silników. Są to zarówno jednostki trzycylindrowe, jak i czterocylindrowe. Zakres pojemności skokowej od 1,0 do 1,6 litra, a widełki mocy generowanej przez te jednostki zawierają się od 48 do 115 kW (od 65 do 156 KM). Silniki te powszechnie kojarzymy jako benzyniaki, ale warto mieć na uwadze, że jednostki EA 211 występują również w odmianach spalających CNG (gaz ziemny, nie mylić z LPG) lub etanol. Praktycznie wszystkie hybrydy plug-in grupy Volkswagena (może poza najnowszym Lamborghini Revuelto…) korzystają z turbodoładowanych jednostek 1.4 TSI EA 211. Poniżej lista silników z serii EA 211 i modele do jakich m.in. trafiały:

  • 1.0 MPI (m.in. w: Škoda Citigo, Seat Mii, VW Polo V, VW up!, Seat Ibiza 6F)
  • 1.0 TSI (m.in. w: VW Polo VI, Seat Ibiza 6F, VW T-Cross, VW Golf VIII, Škoda Karoq, VW T-Roc)
  • 1.2 TSI (m.in. w: VW Golf VII, Škoda Fabia III, Seat Toledo IV)
  • 1.4 TSI (m.in. w: Audi A5 F5, Škoda Octavia IV iV, VW Golf VIII)
Silniki EA 211
Silniki EA 211 (fot. materiały prasowe)

Silniki EA 211 – do jakich modeli trafią?

Silniki rozwijane przez inżynierów Škoda Auto trafią nie tylko do samochodów spalinowych marki Škoda. Zobaczymy je również w przyszłych Volkswagenach, Seatach, Cuprach, czy Audi. Wybór czeskiej marki jako centrali rozwoju silników EA 211 nie dziwi, to właśnie w Mladej Boleslawi od 2012 roku zbudowano ok. 4 mln tych silników.

Z okazji tematu silnikowego przypominamy wideo o silnikach TSI:

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze