Karolina Chojnacka

Silniki diesla odchodzą do lamusa. Nadchodzi czas hybryd plug-in

Coraz mniej chętnie klienci kupują samochody z silnikiem diesla. Za to coraz bardziej przychylnym okiem patrzą na hybrydy plug-in, których sprzedaż cały czas rośnie.

Tak przynajmniej jest w Wielkiej Brytanii. I tak wynika z raportu Carwow.

Carwow to brytyjska platforma do kupowania nowych i używanych samochodów od franczyzobiorców. Wykorzystuje model odwrotnego rynku, aby wyeliminować potrzebę negocjacji przez kupujących ze sprzedawcami samochodów

Przeczytaj też: Jak dbać o silnik Diesla?

Szef działu OEM w Carwow, Sepi Arani, komentuje:

Wrześniowa zmiana blach przynosi kilka niespodzianek, a także kontynuację niektórych trendów w sprzedaży. Przede wszystkim może to być ciągły i dramatyczny spadek sprzedaży samochodów z silnikiem diesla, o 52% rok do roku we wrześniu. W związku z wewnętrznymi powiązaniami obserwujemy stały i ciągły wzrost sprzedaży  aut z alternatywnym napędem.

Sprzedaż w pełni elektrycznych pojazdów (EV), które nie są uzależnione od innego źródła energii, wzrosła o 20%, podczas gdy tradycyjnych hybryd wzrosła o 24%. Jednak najlepiej sprzedają się hybrydy typu plug-in. Ich sprzedaż wzrosła aż o 140%.

Przeczytaj też: Czym się różni pełny napęd hybrydowy od mild hybrid

Jakie modele samochodów najlepiej sprzedawały się we wrześniu tego roku?

Pomijając silniki i układy napędowe, Volvo XC40 zajmuje pierwsze miejsce na liście jako najczęściej sprzedawany samochód we wrześniu, pokonując Volkswagena Polo i Mercedesa klasy A, które również zajmują czołowe miejsca. Sukces Volvo XC40 niewątpliwie wynika z tego, że jest to doskonały SUV z szeroką gamą układów napędowych, w tym bardzo popularną hybrydę.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze