
Silnik spalinowy w samochodzie elektrycznym? Wiedza o elektrykach jest zaskakująco niska
Jeden z producentów samochodów przeprowadził ankietę, w której wypytał kierowców o samochody elektryczne. Okazuje się, że wiedzą oni o nich tyle, co nic.
Jeszcze dwadzieścia lat temu nikt nie śmiałby myśleć, że m.in. na polskie ulice, wyjadą samochody zaopatrzone w silniki elektryczne. Wielu kierowców, zwłaszcza tych motoryzacyjnie zaangażowanych twierdzi, że pojazd zasilany benzyną ma najlepsze właściwości jezdne, jest bardziej zrywny i dostarcza większej frajdy w użytkowaniu. Ale ta opinia już się powoli zmienia. Niestety, wiedza kierowców na temat zelektryfikowanych samochodów nie jest zbyt imponująca.
Toyota zadała, wydawałoby się, banalne pytanie: czy samochód elektryczny ma silnik spalinowy? 66% ankietowanych odpowiedziało, że tak. To oczywiście błędna odpowiedź. Strach myśleć, jak na to wpadli. Tylko czekać, aż ktoś będzie próbował zatankować swojego elektryka.
Przy kolejny pytaniu było jeszcze gorzej. Toyota zapytała ankietowanych o to, czy hybrydy plug-in trzeba ładować. Aż 75% stwierdziło, że tak, a poprawną odpowiedź wybrał tylko co czwarty uczestnik badania. Hybrydy plug-in można, ale nie trzeba ładować. Można przejechać mnóstwo kilometrów, nie podłączając hybrydy do gniazdka.
33% badanych było również przekonanych, że wszystkie rodzaje hybryd można ładować z gniazdka. 70% ankietowanych nie potrafiło prawidłowo wskazać, którym typem hybrydy można przejechać w trybie elektrycznym 50 kilometrów.
Zaskoczeni?
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Zostaw komentarz: