Sezon rajdowy 2015 – pierwsze regulaminy

Polski Związek Motorowy opublikował regulaminy dotyczące nowych licencji rajdowych w 2015 roku. Z niecierpliwością czekamy na kolejne, likwidujące rozgrywki Rajdowego Pucharu Polski na rzecz Rajdów Okręgowych.

W rajdach samochodowych 2015 dla licencjonowanych zawodników będą rozgrywane dwa cykle RSMP (Rajdowe samochodowe Mistrzostwa Polski) oraz RO (Rajdy Okręgowe). Pierwszym, rajdowym krokiem pozostaną starty w KJS, a do udziału w nich nie potrzebujemy licencji.

Do RO dopuszczeni będą kierowcy, którzy mają licencję RN. By ją uzyskać należy ukończyć w charakterze kierowcy sześć imprez typu KJS lub TIS (terenowych) na przestrzeni dwóch, ostatnich lat oraz odbyć szkolenie, zdać egzamin i przedstawić brak przeciwwskazań do uprawiania tej dyscypliny sportu. Co ciekawe – już zawodnicy z licencją RN będą mogli startować w GSMP (Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski).

Gdy w RO chcielibyśmy zostać pilotem, to też musimy licencję zdobyć… za kierownicą! Jest to powrót do starych rozwiązań i nie wystarczy już szkolenie, i egzamin z umiejętności obowiązujących pilota. Teraz musi ukończyć 6 imprez KJS, TIS lub zdobyć licencję kierowcy wyścigowego na torze. To spore utrudnienie dla osób, które za kierownicą nie czują się dobrze, albo nie mają własnego samochodu do (intensywnego jednak) eksploatowania podczas zawodów. Co nie znaczy przecież, że takie osoby nie byłyby bardzo dobrymi pilotami!

Kolejnym szczeblem rajdowej kariery są rajdy RSMP, gdzie kierowca jedzie z licencją R. By ją zdobyć należy ukończyć sześć imprez typu RO lub RPPST (terenowych) na przestrzeni dwóch, ostatnich lat. Pilot w RSMP może mieć taką samą licencję R bądź R-codriver, w której zalicza te same imprezy, ale w charakterze pilota. Każda licencja wymaga przedstawienia braku przeciwwskazań do uprawiania tej dyscypliny sportu.

Stephanie Travers to prawdziwa superwoman. Wiemy, co powiedziała tuż po odebraniu nagrody za zwycięstwo w Grand Prix Styrii
Zawodnicy, którzy mają stare typy licencji, będą mogli przejść na nowe, lecz przy licencjach: B, C, R2, P – warunkiem przejścia jest ukończenie 6 wymaganych imprez (na przestrzeni dwóch, ostatnich lat). Szczegóły dotyczące starych i nowych licencji są dostępne na stronie rajdowych regulaminów PZM – http://www.pzm.pl/regulaminy/rajdy .

Licencja jednorazowa także pozwala na starty w rajdach, ale jest wydawana na wniosek zainteresowanego tylko na jedne zawody i jedynie posiadaczom licencji stopnia „R”, „R co-driver”, „B,C”, „B,C Junior”, „C Junior”, maksymalnie dwa razy w sezonie. Ogranicza to obowiązkowe składki dla zawodników startujących sporadycznie. A opłaty za licencje i ubezpieczeniowe także wzrosły, szczegóły na stronie PZM http://www.pzm.pl/news/ubezpieczenia-licencji-sportowych-na-rok-2015-obowiazujace-stawki-i-oplaty .

Zatwierdzony kalendarz RSMP 2015 wygląda następująco:

LOTOS  Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski
24-26.04.2015 Rajd Świdnicki KRAUSE (Automobilklub Sudecki)              
15-17.05.2015 Rajd Karkonoski (Automobilklub Karkonowski)
19-21.06.2015 Rajd Gdańsk Baltic Cup (SSS Automobilklub Orski)
06-08.08.2015 Rajd Rzeszowski (Automobilklub Rzeszowski)
04-06.09.2015 Rajd Wisły (Automobilklub Śląski)
18-20.09.2015 Rajd Nadwiślański (Automobilklub Polski)
16-18.10.2015 Rajd Dolnośląski (Automobilklub Ziemi Kłodzkiej)
12-14.11.2015 Rajd Arłamów (Automobilklub Rzeszowski)

 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze