Seat Tarraco – flagowy SUV

Najnowszy model w gamie Seata został zaprojektowany i opracowany w fabryce w Martorell (Barcelona), a jego produkcja będzie realizowana w niemieckim Wolfsburgu. Tarraco to trzeci SUV Seata i jest zarazem pierwszym modelem, który wprowadza nowy język stylistyczny marki.

Nowy Tarraco znajduje się na szczycie rodziny SUV-ów Seata jako większy brat modeli Ateca i Arona. Mając długość 4735 mm i wysokość 1658 mm gwarantuje zarówno dużą przestrzeń w kabinie, jak i spory bagażnik (760 l), w którym może znaleźć się trzeci rząd siedzeń.

Wygląd zewnętrzny tego SUV-a realizuje nową linię stylistyczną Seata. Wyraźnie zaznaczona maskownica nadaje charakteru przedniej części pojazdu, a towarzyszą jej wyraziste, trójkątne reflektory Full LED, mocno osadzone w sylwetce samochodu.

We wnętrzu projektanci wykorzystali poziomą linię na desce rozdzielczej, aby podkreślić szerokość Tarraco, wzmacniając poczucie przestronności w kabinie. Model korzysta z 10,25-calowego cyfrowego kokpitu, a także dużego, dotykowego ekranu o przekątnej 8″, służącego do obsługi multimediów. Tarraco będzie pierwszym Seatem wyposażonym w funkcję kontroli gestów (razem z wyposażeniem w 8-calowy system Navigation Plus).

W nowym hiszpańskim SUV-ie dostępne będą dwa warianty benzynowe. Pierwszy to czterocylindrowy 1,5-litrowy silnik TSI o mocy 150 KM, połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów z napędem na przednią oś. Drugi z nich to silnik 2.0 TSI o mocy 190 KM sprzężony z siedmiobiegową skrzynią DSG z napędem 4Drive. W ofercie pojawią się również dwa silniki 2.0 TDI o mocy 150 KM lub 190 KM. Wersja 150 KM będzie dostępna z napędem na przednią oś, sześciobiegową skrzynią manualną lub z napędem 4Drive i siedmiobiegową DSG. Wersja o wyższej mocy będzie oferowana wyłącznie w wariancie 4Drive/7-biegowa DSG. W przyszłości pojawią się także inne warianty jednostek napędowych.

Adaptacyjne zawieszenie Tarraco ma zapewniać równowagę między emocjami za kierownicą a komfortem podczas jazdy na dłuższych dystansach, niezależnie od nawierzchni. Kierowca może wybrać jeden z dostępnych trybów jazdy lub skorzystać z automatycznego doboru przez system, dostosowujący się do nawierzchni i stylu jazdy kierowcy.

Nowy Seat Tarraco posiada, poza Lane Assist i Front Assist, opcjonalnie system wykrywania martwego pola, wykrywania znaków drogowych, asystenta jazdy w korku, aktywny tempomat, asystenta świateł i Emergency Assist. Wprowadza też systemy Emergency Call, Pre-crash Assist i Rollover Detection.

Przedsprzedaż Seata Tarraco rozpocznie się już w grudniu 2018 roku.

Najnowsze

Edyta Klim

„Tales from South America” – książka od motocyklistki

Motocyklistka Egle Gerulaityte rozpoczęła zbiórkę, żeby wydać swoją drugą książkę o Ameryce Południowej.

Egle Gerulaityte pochodzi z Litwy i jest dziennikarką, która na motocyklu dociera do najbardziej odległych zakątków ziemi. Uwielbia poznawać lokalną kulturę oraz poznawać życie rdzennych mieszkańców. Podczas swojej podróży po Ameryce Południowej zebrała sporo zdjęć i wrażeń do wydania nowej książki pt. „Opowieści z Ameryki Południowej: Życie codzienne, Ludzie i Legendy”. To książka, która niesie przesłanie od jej mieszkańców.

Jednak, żeby książka została wydana w formie papierowej potrzebne są nakłady finansowe, dlatego motocyklistka rozpoczęła akcję zbiórki, gdzie każdy może wesprzeć jej projekt:

https://www.indiegogo.com/projects/tales-from-south-america–2#/

Pierwszą książkę motocyklistki „Testimony of a Vagabond” udało się rok temu opublikować na Litwie. Egle redaguje także magazyn dla motocyklistek „Women ADV Riders”.

{{ vimeo(289297841) }}

Osoby, które dofinansują projekt otrzymają papierową lub elektroniczną wersję książki, a 5% zysku ze sprzedaży książki trafi do rodzin, które motocyklistka spotkała po drodze w tej podróży.

Strona motocyklistki: https://newsandfables.com/

Najnowsze

Za ten manewr kierowca Mercedesa może stracić prawo jazdy

Niektórzy kierowcy nie zdają sobie najwyraźniej sprawy, że jednym manewrem ryzykują utratę prawa jazdy i rozprawę w sądzie.

Kiedy popełniamy jakieś wykroczenie, policjant karze nas zgodnie z taryfikatorem. Może jednak, zależnie od stopnia naszego lekceważenia przepisów i swojej subiektywnej oceny, odstąpić od wypisania mandatu. Zamiast tego zatrzymuje nam prawo jazdy i kieruje wniosek do sądu o wymierzenie kary. Jedną z takich sytuacji jest stworzenie poważnego zagrożenia na drodze – na przykład wyprzedzanie drugiego samochodu na przejściu dla pieszych.

Ten kierowca Mercedesa zrobił jednak swoistą kumulację. Najpierw widzimy, że wyprzedził on samochód, który zatrzymał się przed przejściem dla pieszych, aby przepuścić stojące przed nim dziecko. W dalszej części nagrania jest jeszcze zapis z kamery umieszczonej z tyłu, na którym widać, że kierujący niemieckim kombi manewr wyprzedzania rozpoczął na skrzyżowaniu, co również jest poważnym wykroczeniem.

Najnowsze

Wyprzedzał na czołówkę. Na oczach policji

Kierowcy wyprzedzający na czołówkę tworzą poważne zagrożenie na drogach. Bardzo rzadko niestety udaje się ich złapać na gorącym uczynku.

Większość kierowców wykonując manewr wyprzedzania robi to z dużym zapasem. Są jednak tacy, którzy nie widząc niczego złego w wyprzedzaniu „na styk”  – przecież w razie potrzeby inni zjadą im z drogi. Co zwykle się dzieje – nikt przecież nie chce uczestniczyć w wypadku.

Na tym nagraniu sytuacja nie była aż tak poważna, ale i tak kierowca Forda Focusa CC stworzył potencjalnie ryzykowną sytuację. Nic dziwnego, że parol policji natychmiast zawrócił i ruszył za nim.

Najnowsze

Kierowca dosłownie przeskoczył rondo

Film dobrze ilustrujący to, że brawura za kółkiem nie popłaca. Szczególnie, jeśli nie znamy przebiegu drogi przed nami.

Agresywna jazda samochodem nigdy nie popłaca, podobnie jak niezwracanie uwagi na przydrożne znaki. Pewien kierowca małego auta dostawczego połączył te dwa zachowania w jedną, iście odlotową mieszankę.

Wykonywał slalom między pozostałymi uczestnikami ruchu, zupełnie ignorując znaki pionowe i poziome, które dawały jasny sygnał, że zaraz dojedzie do… no właśnie – do ronda. Jedno, co trzeba temu kierowcy przyznać, to bardzo czyste „wyjście z progu”.

https://www.youtube.com/watch?v=FPKSytCK8GQ

Najnowsze