Seat Leon świętuje 20 lat istnienia na rynku!

Trasa z Moskwy do Władywostoku koleją transsyberyjską liczy ponad 9 000 kilometrów. To tyle samo, gdyby w linii prostej ustawić wszystkie sprzedane dotąd egzemplarze SEAT-a Leona – od 1999 roku swoich nabywców znalazło ponad 2 miliony egzemplarzy hiszpańskiego samochodu.

Pierwsza generacja Leona była sprzedawana na 43 rynkach, obecna wersja – już na 48. Wśród krajów, które przekonały się do tego modelu można wymienić choćby Algierię, Ukrainę i Azerbejdżan. W 2017 roku Leon ustanowił swój najdalszy punkt docelowy, gdy trafił do sprzedaży w Nowej Zelandii.

W wyniku międzynarodowego rozwoju eksport SEAT-a wzrósł i obecnie przekłada się na ponad 80% jego produkcji – co stanowi podobny odsetek do wyników Leona. Globalizację sprzedaży potwierdzają dane liczbowe z głównych rynków firmy: w przypadku pierwszej generacji sprzedaż w Hiszpanii stanowiła 38% całkowitych wyników, a dziś wynosi jedynie 20%.

Wszystkie trzy generacje kompaktowego SEAT-a zostały zaprojektowane, opracowane i wyprodukowane w zakładach SEAT-a w Martorell pod Barceloną. Projekt pierwszej wersji Leona przygotował włoski projektant Giorgetto Giugiaro, drugiej wyszedł spod ręki Walter da Silva, a za trzecią był odpowiedzialny Alejandro Mesonero-Romanos. Hiszpański projektant stworzył również czwartą generację modelu.

Dynamika od zawsze stanowi znak rozpoznawczy SEAT-a, co szczególnie jest widoczne w przypadku Leona. SEAT Leon Cupra R jest obecnie dla marki samochodem o największym silniku o mocy 310 KM. Już w momencie premiery pierwszej generacji w 1999 roku SEAT Leon stał się najmocniejszym modelem w historii firmy, z silnikiem o mocy 180 KM, 6-biegową skrzynią biegów i napędem na 4 koła. SEAT Leon zwyciężył w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (WTCC) w 2008 i 2009 roku, po raz pierwszy zdobywając jako producent samochodów z silnikami Diesla. Z kolei Jordi Gené za kierownicą SEAT-a Leona CUPRA w 2014 roku pobił rekord prędkości dla pojazdów z napędem na przednie koła, zatrzymując zegar na wartości 07:58 na niemieckim torze Nürburgring. Rok później Leon ST CUPRA stał się również najszybszym samochodem rodzinnym na tym legendarnym torze z czasem 7:58:12.

Najnowsze

Motocykliści kontra rak prostaty – DGR 2019 za nami

W sobotę (28.09.2019) warszawskie ulice opanowały klasyczne i customowe motocykle. Wszystko to w ramach międzynarodowej akcji charytatywnej – The Distinguished Gentleman’s Ride.

Warszawscy motocykliści już po raz siódmy wzięli udział w tej międzynarodowej imprezie. Wydarzenie odbyło się w jednym terminie w ponad 700 miastach na świecie – w Polsce: w Łodzi, Krakowie, Wrocławiu i Gdańsku. Celem DGR jest propagowanie profilaktyki badań w kierunku wykrywania raka prostaty oraz wspieranie przeciwdziałania fali samobójstw wśród mężczyzn. Dodatkową ideą, jest to by przejazd był dżentelmeński – uczestnicy ubierają się elegancko, w garnitury/koszule, co przy okazji ma na celu łamanie stereotypów dotyczących motocyklistów. Uczestnicy wydarzenia bardzo poważnie podeszli do tematu i charakteru imprezy. Sobotnia parada był prawdziwym pokazem szyku i elegancji.

Motocyklistów w tym roku ugościła Elektrownia Powiśle. Industrialna przestrzeń tej lokalizacji idealnie wpisała się w klimat całego wydarzenia. W Elektrowni zorganizowano start i finał całej imprezy, natomiast postój parady odbył się na Targu Śniadaniowym na Żoliborzu. Przejazd eskortowała stołeczna policja, a o zabezpieczenie zadbał Moto Auto Klub i Fundacja Motocyklowe Ratownictwo Medyczne Moto-Medic.

W tym roku dla uczestników przygotowano szereg atrakcji, w tym m.in. starter packi z gadżetami charakterystycznymi dla DGR oraz konkursy w aż sześciu kategoriach. Najładniejszy motocykl został wybrany przez Magazyn Custom. Stylizacje oceniała i nagrodziła firma Tailors Club. Natomiast w kategorii na najładniejszą brodą, wąsy i fryzurę wyboru dokonali specjaliści z Warszawskiej Izby Lordów. Nagrodzony został również posiadacz motocykla o największym przebiegu – nagrodę wręczył Mr Detalider. Zwycięzcy dostali również dodatkowe nagrody od firm Sharp i Babyliss.

Podczas wydarzenia odbywała się zbiórka funduszy na badania nad rakiem prostaty i realizację programów prewencji samobójstw wśród mężczyzn. Tegoroczny cel to 7 mln USD. Darczyńca, który zarejestrował się jako uczestnik warszawskiej akcji, i który wpłacił najwięcej pieniędzy również został wyróżniony. W trzech kategoriach tj. najładniejszy motocykl, najładniejsza stylizacja, najwięcej wpłaconych pieniędzy przyznano specjalnie przygotowane na tegoroczną edycję DGR statuetki, które w przyszłym roku zostaną przekazane kolejnym zwycięzcom.

W promowanie DGR włączyły się ambasadorki Marta Dyks i Marcelina Zawadzka, a merytorycznie DGR wspierało HIFU Clinic – Centrum Leczenia Raka Prostaty, które reprezentował dr Piotr Dzigowski. Sponsorem globalnym wydarzenia jest Triumph Motorcycles. 

 

Najnowsze

Spójrz w lusterka, sezon motocyklowy trwa. Zapraszamy na paradę!

W najbliższą sobotę, 5 października, Fundacja Jednym Śladem przy współpracy z Liberty Motors Warszawa i BMW AUTO FUS motocykle, organizuje akcję połączoną z paradą motocyklową, „Spójrz w lusterka, sezon motocyklowy trwa!”.

Start parady motocyklowej rozpocznie się z salonu BMW AUTO FUS motocykle, przy ul. Ostrobramskiej 73 i poprowadzi stołecznymi ulicami do salonu Liberty Motors Warszawa, przy ul. Łopuszańskiej 36. 
 
Plan akcji pt. „Spójrz w lusterka, sezon motocyklowy trwa”:
10:30 – 13:30 Śniadanie u Fusa
Salon zapewnia uczestnikom słodki poczęstunek i darmową kawę! W wydzielonej części uczestnicy będą mogli obejrzeć wystawę klasycznych motocykli BMW w ramach projektu BMW Classic. Podczas akcji salon proponuje -25% na odzież i akcesoria.
13:45 – 14:30 Przejazd ulicami Warszawy
14:30 – 16:00 Obiad w Liberty Motors Warszawa
Salon przygotował totalne wyprzedaże! Wyprzedaż pojazdów demonstracyjnych, wyprzedaż motocykli z 2019 roku, rabaty od 5% do 50% na akcesoria i wiele innych. Na terenie salonu będzie również możliwość zjedzenie ciepłego posiłku.

Trasa przejazdu:  ul. Ostrobramska 73 – BMW Auto FUS, ul. Ostrobramska, Rondo Ignacego Mościckiego, ul. Płowiecka, ul. Grochowska, Rondo Wiatraczna, ul. Grochowska, ul. Zamoyskiego, ul. Targowa, Al. Solidarności, ul. Jagiellońska, Rondo Starzyńskiego, ul. Stefana Starzyńskiego, most Gdański, ul. Zygmunta Słonimskiego, Rondo Zgrupowania AK „Radosław”, Al. Jana Pawła II, Al. Solidarności, Pl. Bankowy, ul. Marszałkowska, Rondo Dmowskiego, ul. Marszałkowska, Pl. Konstytucji, ul. Ludwika Waryńskiego, Rondo Jazdy Polskiej, ul. Ludwika Waryńskiego, ul. Puławska, Al. Wilanowska, ul. Marynarska, ul. Sasanki, ul. Franciszka Hynka, ul. Łopuszańska – koniec ul. Łopuszańska 36 salon Liberty Motors.

Najnowsze

Odświeżone Audi RS 4 Avant z silnikiem V6 biturbo. Debiut na torze w Hockenheimring

Audi RS 4 Avant debiutuje w dniach od 4 do 6 października, podczas finału sezonu DTM na torze Hockenheimring w Niemczech. Zamówienia na ten samochód w Europie składać będzie można już w tym miesiącu, a pierwsze egzemplarze trafią do sprzedaży w grudniu 2019 r.

Przód nowego RS 4 Avant został gruntownie przeprojektowany i znacznie różni się teraz od przodu bazowego Audi A4 Avant. Osłona chłodnicy Singleframe jest szersza i bardziej płaska.Kratownica, tak jak w innych modelach typu RS, błyszczy głęboką czernią. By nadać jej czystego wyglądu, pozbawiono ją ramy. Grill opatrzony emblematem RS 4 osadzono bezpośrednio w zderzaku, a po jego bokach dodano duże wloty powietrza z pionowym podziałem.

Nadkola z zamontowanymi na nich blisterami quattro są w porównaniu z Audi A4 Avant o 30 mm szersze zarówno w przodzie, jak i z tyłu pojazdu. Błyszczące czernią elementy stylistyczne umieszczone obok reflektorów, podkreślają efekt szerokości samochodu.elingi dachowe standardowo są matowo czarne. Specyficzny dla samochodów typu RS spojler na tylnej krawędzi dachu, wkładka dyfuzora oraz chromowane końcówki układu wydechowego RS, nadają autu wyrazistego wykończenia. Opcjonalny układ wydechowy RS sport z czarnymi końcówkami rur wydechowych wytwarza niepowtarzalny, sportowy dźwięk. Kierowca sam, za pośrednictwem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select decyduje, czy chce uzyskać dźwięk sportowy, czy bardziej stonowany.

Silnik 2.9 TFSI V6 biturbo został stworzony przez Audi Sport GmbH na bazie legendarnego 2.7 V6, który napędzał pierwsze RS 4 Avant z roku 1999. Wtedy V6 biturbo miało moc wyjściową 279 kW (380 KM). Nowe RS 4 Avant ma moc 331 kW (450 KM), co oznacza, że z jednego litra pojemności skokowej otrzymujemy tu 155,5 KM. Jednostka V6 biturbo osiąga imponujący moment obrotowy 600 Nm, przekazywany na wał korbowy przy prędkości obrotowej silnika od 1900 do 5000 obr./min. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, ale dzięki pakietowi dynamicznemu RS można to ograniczenie podnieść do 280 km/h.

Osiowa koncepcja zawieszenia Audi RS 4 Avant z pięcioma wahaczami zarówno z przodu, jak i z tyłu, pozwala na optymalną absorpcję sił wzdłużnych i poprzecznych. Wyposażone standardowo w zawieszenie RS sport Audi RS 4 Avant, jest o siedem milimetrów niższe niż model bazowy S4 z zawieszeniem sportowym.

Dostępne na życzenie zawieszenie RS sport plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control DRC, poprawia jakość prowadzenia i pozwala pojazdowi jeszcze lepiej trzymać się drogi. Jednorurowe amortyzatory mają zmienną charakterystykę, którą kierowca może ustawić w trzech stopniach.

Wnętrze Audi RS 4 Avant utrzymane jest w całości w czerni. W konturach drzwi i w krawędziach konsoli środkowej znajdują się diodowe pasma świetlne, których kolor światła w ramach opcjonalnego pakietu oświetlenia nastrojowego Ambiente zmieniać można w aż 30 odcieniach. Ekran systemu MMI touch o przekątnej 10,1 cala jest centralnym elementem obsługi nowego systemu operacyjnego. Umieszczono go w centrum tablicy rozdzielczej i delikatnie zwrócono w stronę kierowcy. Na powitanie kierowcy zajmującego miejsce w samochodzie, dotykowy ekran wysokiej rozdzielczości wyświetla animację graficzną RS 4 Avant.

Kierowca może włączyć tryb RS1 lub RS2 systemu Audi drive select za pomocą nowego przycisku „RS MODE” na spłaszczonej u dołu, pokrytej skórą sportowej kierownicy wielofunkcyjnej RS. Również nowe, alumniowe manetki zmiany biegów są znacznie większe niż w modelu poprzednim. Znaki RS – poza kierownicą i listwami na progach – noszą również sportowe fotele RS z opcjonalnym przeszyciem w kształcie plastra miodu oraz obszycie dźwigni zmiany biegów.

Paleta barw lakieru nowego Audi RS 4 Avant składa się z ośmiu kolorów, w tym nowego koloru niebieskiego Turbo i nowego koloru metalicznego czerwony Tango. Program Audi exclusive oferuje dodatkowo kolejne, spersonalizowane kolory lakierów, np. niebieski Nogaro z efektem perłowym. Ten właśnie lakier był charakterystyczny dla legendarnego poprzednika wszystkich obecnych modeli typu RS – RS 2 Avant z roku 1994.

Najnowsze

Goodc

„Extreme Lives” – film Lisy i Simona Thomas

Para podróżników z 2ridetheworld.com stworzyła krótki film o swojej pasji do fotografii, motocykli i podróży. Połączyli w całość obrazy i przeżycia, które zachwycają!

Lisa i Simon Thomas podróżują przez świat na motocyklach od 2003 roku. Początkowo miało to być 16 miesięcy w trasie, które zamieniło się w życie w podróży przez 14 lat. Przejechali w tym czasie 8046720km i odwiedzili 80 krajów.

Przeczytaj także: Simon i Lisa Thomas – miłość, podróże i motocykle

Razem prowadzą prelekcje motywacyjne, programy telewizyjne, prezentują galerie zdjęć i dzielą się swoim doświadczeniem, czerpanym z podróży. A ich największą pasją jest fotografia, której poświęcili swój najnowszy film. Zdradzają w nim nieco szczegółów ze swojego życia i pracy. Video powstało przy współpracy z FujiFilm i Skylum Software:

 

Oficjalna strona podróżników: http://www.2ridetheworld.com

 

Najnowsze