Seat Leon po raz pierwszy oferuje aż 4 rodzaje napędów o mocy nawet 204 KM

Seat Leon czwartej generacji to pierwszy model hiszpańskiego producenta dostępny w Polsce w czterech wersjach napędu: benzynowej (TSI), diesel (TDI) oraz miękkiej hybrydzie (eTSI) i hybrydzie typu plug-in (eHybrid).

Kierowcy mogą korzystać także z czterech zaprogramowanych trybów jazdy – Eco, Normal, Comfort i Sport. Możliwe jest również dostosowanie parametrów do indywidualnych potrzeb za pomocą adaptacyjnego zawieszenia (DCC).

Wszystkie silniki benzynowe dostępne w najnowszym modelu Seata Leona są wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie, zapewniając moc na poziomie od 90 KM do 190 KM. Gamę otwierają litrowe trzycylindrowe jednostki o mocy 90 KM (przy 5500 obrotach na minutę) i 110 KM (przy 5500 obr./min). Pierwsza z nich zapewnia maksymalny moment obrotowy na poziomie 175 Nm pomiędzy 1500 i 4000 obr./min, druga – na poziomie 200 Nm pomiędzy 1500 i 4000 obr./min.

Czytaj: Nowy Seat Leon zadebiutował. Wszystko, co musicie o nim wiedzieć

Jednostki TDI nowego Seata zostały wyposażone w system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z podwójnym dozowaniem, który obejmuje podwójny wtrysk płynu AdBlue, co znacznie ogranicza poziom emisji NOx w porównaniu do silników Diesla oferowanych w poprzedniej generacji Leona.Najnowszy Seat Leon Sportstourer jest dostępny z dwiema jednostkami napędowymi Diesla o pojemności 2 litrów. Podstawowy wariant o mocy 115 KM jest dostępny z manualną skrzynią biegów, z kolei pojazdy z jednostkami o mocy 150 KM mogą być wyposażone w manualną albo automatyczną dwusprzęgłową skrzynię biegów (DSG).

Układ napędowy oparty na technologii „miękkej” hybrydy (eTSI) sprawia, że kompaktowy samochód staje się jeszcze bardziej wydajny. System jest dostępny w połączeniu z jednym z dwóch silników spalinowych – litrową jednostką TSI o mocy 110 KM lub 1,5-litrową jednostką o mocy 150 KM. Silnik spalinowy sparowany z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów DSG i 48-woltowym elektrycznym układem hybrydowym, co przekłada się na niższe spalanie.

Seat Leon po raz pierwszy dostępny jest również z układem hybrydowym typu plug-in. Dzięki połączeniu 1,4-litrowego silnika TSI i silnika elektrycznego, układ napędowy generuje 204 KM. Moc na koła trafia za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni DSG, a energia elektryczna jest gromadzona w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 13 kWh.

Gama silników

Wersje benzynowe (TSI)

  • 1.0 TSI 90 KM 5-stopniowa manualna skrzynia biegów 
  • 1.0 TSI 110 KM 6-stopniowa manualna skrzynia biegów
  • 1.5 TSI 130 KM 6-stopniowa manualna skrzynia biegów
  • 1.5 TSI 150 KM 6-stopniowa manualna skrzynia biegów
  • 2.0 TSI 190 KM 7-stopniowa skrzynia biegów DSG

Diesel (tylko Leon Sportstourer)

  • 2.0 TDI 115 KM 6-stopniowa manualna skrzynia biegów
  • 2.0 TDI 150 KM 6-stopniowa manualna skrzynia biegów
  • 2.0 TDI 150 KM 7-stopniowa skrzynia biegów DSG
  • 2.0 TDI 150 KM 7-stopniowa skrzynia biegów DSG 4Drive 

mHEV

  • 1.0 eTSI 110 KM mHEV 7-stopniowa skrzynia biegów DSG
  • 1.5 eTSI 150 KM mHEV 7-stopniowa skrzynia biegów DSG

PHEV

  • 1.4 eHybrid 204 KM PHEV 6-stopniowa skrzynia biegów DSG

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

Eee tam, ja to i tak najbardziej lubię auta na ropę jak mój korando 2.2 Te całe hybrydy stanowczo nie są dla mnie, bo dużo po trasach jeżdżę

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze