Nowy Seat Leon zadebiutował. Wszystko, co musicie o nim wiedzieć

We wtorek 28 stycznia odbyła się długo wyczekiwana premiera IV generacji SEAT-a Leona. Nowa odsłona modelu – przyciągająca uwagę szeroką gamą systemów napędowych, w tym technologią hybrid plug-in, pełną łącznością z siecią oraz odważnym designem. Sprawdźcie wszystko, co musicie o nim wiedzieć!

Podstawę samochodu stanowi zaawansowana platforma MQB Evo. W wersji 5-drzwiowej nowy Seat Leon ma 4368 mm długości (o 86 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej). Rozstaw osi wynosi 2686 mm, czyli o 50 mm więcej niż w trzeciej generacji.

Ambientowe oświetlenie wewnętrzne wykonane w technologii LED. Tworzy ono łuk okalający całą deskę rozdzielczą, który może zmieniać kolor i natężenie światła w zależności od potrzeb kierowcy. Pojemność bagażnika w wersji 5-drzwiowej wynosi 380 litrów (identycznie jak w poprzedniej generacji), a w opcji Sportstourer – aż 617 litrów (czyli aż o 30 litrów więcej niż w poprzedniej generacji). Wszystkie modele wyposażono w system bezkluczykowego uruchamiania samochodu Kessy Go, gniazda USB z przodu lub tyłu, pełne przednie światła LED z funkcją świateł autostradowych, system multimedialny z 8,25-calowym ekranem i technologię Seat Connect.

W najwyższej wersji wyposażenia FR znalazły się także dodatkowe elementy wewnątrz i na zewnątrz auta, które zagwarantują maksymalnie ekscytującą jazdę, m.in. wyjątkowe zawieszenie i zderzaki FR, większe 17-calowe felgi aluminiowe (z opcją wyboru felg 18-calowych), a także oznaczenie FR z tyłu auta. Model w wersji FR posiada także zintegrowane tylne światła LED z dynamicznymi kierunkowskazami, a także przyciemniane szyby, podświetlane nakładki progowe z przodu auta i oświetlenie LED w przednich drzwiach.

Kolejne wersje wyposażenia to Style i Reference. Modele w obu wersjach wyposażono w dostępne w standardzie elektryczne lusterka boczne, sześć poduszek powietrznych, system przypominania o niezapiętych pasach, układ ESC i czujniki ciśnienia w oponach. Wersja Style oferuje także podgrzewane lusterka boczne i tempomat, a także skórzaną kierownicę i dźwignię zmiany biegów oraz możliwość montażu 17-calowych felg (standard w wersji Style: 16-calowe felgi).

Funkcja rozpoznawania głosu zainstalowana w nowym modelu Seat-a umożliwia rozumienie języka naturalnego, co pozwala użytkownikowi korzystać z potocznych poleceń, dopowiadać i odnosić do wcześniejszych wypowiedzi skierowanych do systemu multimedialnego. Wbudowana karta eSIM zapewnia także dostęp do funkcji eCall, która automatycznie nawiązuje kontakt ze służbami ratunkowymi w razie wypadku, co gwarantuje jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa.

Dzięki aplikacji Seat Connect po opuszczeniu pojazdu użytkownicy mają dostęp do takich danych auta, jak np. informacje dotyczące podróży, miejsce zaparkowania, stan pojazdu, w tym drzwi i świateł. Można również skonfigurować ostrzeżenia o nadmiernej prędkości, które poinformują właściciela, gdy ktoś korzystający z ich samochodu jedzie za szybko, a także włączyć ostrzeżenie antykradzieżowe lub alarm o opuszczeniu wyznaczonego obszaru.

Model dostępny jest w wielu wariantach: z silnikiem benzynowym (TSI), Diesla (TDI), napędzanym gazem ziemnym (TGI* – wersja silnikowa obecnie nieplanowana do wprowadzenia w Polsce) oraz w wersjach mild hybrid (eTSI) i hybrydowej plug-in (eHybrid).

Na ofertę standardowych silników benzynowych najnowszego modelu Seat Leon składają się jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem zapewniające moc na poziomie od 90 KM do 190 KM. Najnowszy Seat Leon może być wyposażony w jedną z trzech dostępnych jednostek napędowych Diesla o pojemności 2.0 litra TDI.

Układ miękkiej hybrydy jest dostępny w połączeniu z jednym z dwóch silników spalinowych – 1,0-litrową jednostką TSI o mocy 110 KM lub 1,5-litrową jednostką o mocy 110 150 KM. Silnik spalinowy sparowany z 48-woltowym elektrycznym układem hybrydowym przekłada się na większą ekonomię spalania. Dodatkowo rozwiązanie to pozwala wykorzystać dwusprzęgłową skrzynię biegów zamiast wersji manualnej.

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

Te wystające tablety nie są dla mnie. O wiele bardziej odpowiada mi wnętzre korando, które osiągi też ma niczego sobie

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze