Seat Ibiza i Arona 2021 po gruntownej aktualizacji. Co się zmieniło?
Dwa modele Seata – Ibiza i Arona – otrzymały pakiet gruntownych aktualizacji. Projektanci nie tylko dostosowali oba samochody do nowoczesnych rozwiązań technologicznych, ale również odświeżyli ich stylistykę.
Odświeżona Ibiza przykuwa wzrok bardziej dynamicznym designem, podkreślonym m.in. pełnymi światłami LED czy zupełnie nowymi wzorami felg. Projektanci zadbali, by wyrazisty charakter miejskiego hatchbacka został oddany również w szczegółach stylistycznych, takich jak wyrafinowane oznaczenie modelu inspirowane odręcznym pismem na tylnej pokrywie bagażnika czy chromowane logo.
Wygląd Seata Arony również został dostosowany do nowego języka stylistycznego hiszpańskiej marki. Miejski SUV uzyskał bardziej agresywną, dynamiczną sylwetkę, szczególnie widoczną w wersji Xperience modelu.
Wnętrza Ibizy i Arony zyskały między innymi nowe ambientowe podświetlenie LED oraz podświetlenie przeprojektowanych wlotów powietrza. Wyższy komfort jazdy zapewni również nowy design deski rozdzielczej w obu modelach, zapewniający bardziej intuicyjny dostęp do funkcji samochodów.
Użytkownicy mogą też wejść w zupełnie nowy poziom interakcji z odświeżonymi systemami multimedialnymi za pomocą ekranu o standardowej wielkości 8,25 cala lub opcjonalnemu systemowi nawigacji o przekątnej 9,2 cala. Z części usług można skorzystać głosowo, aktywując je poprzez hiszpańskie przywitanie „Hola Hola”.
Nowe Ibiza i Arona są oferowane z kompletem najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa, takich jak aktywny tempomat pozwalający na bezpieczną podróż na trasie w trybie półautonomicznym niezależnie od prędkości pojazdu. W wyposażeniu modelu znajdziemy również asystenta pasa ruchu Lane Assist, system monitorowania martwego pola Side Assist oraz system rozpoznawania znaków drogowych.
Podstawowy silnik w Ibizie to trzycylindrowy silnik 1.0 MPI z manualną 5-biegową skrzynią o 5 przełożeniach. Dzięki bezpośredniemu wtryskowi jednostka zachowuje rewelacyjną responsywność nawet przy niższych obrotach. Napęd zapewnia moc 80 KM oraz 93 Nm momentu obrotowego.
W obu odświeżonych modelach znajdziemy jednostki 1.0 TSI oraz 1.5 EcoTSI. Pierwszy wariant oferowany jest w odmianach o mocy 95 KM oraz 110 KM. Wersja 95-konna została połączona z manualną 5-biegową przekładnią, natomiast 110-konną wersję można wybrać z 6-biegową manualną przekładnią bądź z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DSG.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
Zostaw komentarz: