Seat Ibiza Cupster – czy można wymyślić coś dziwniejszego?

Podczas zlotu nad jeziorem Wörthersee w dniach 28-31 maja, Seat zaprezentuje swój nowy projekt - Ibizę Cupster. Auto prezentuje się bardzo kontrowersyjnie.

Legendarny zlot nad jeziorem Wörthersee będzie obfitował w wiele niespodzianek. Jedną z nich przygotował Seat. Podczas tego wydarzenia zaprezentowany zostanie nowy model koncepcyjny. Dwuosobowa Ibiza Cupster z otwartym nadwoziem – wszystko z okazji 30-lecia Ibizy.

Seat Ibiza Cupster
fot. Seat

Cupster jako model koncepcyjny, powstał na bazie odmiany Cupra. Pod maską znalazł się silnik TSI o mocy 200 KM, który współpracuje ze skrzynią biegów DSG. Od modelu Cupra różni się obniżoną o 70 mm pozycją za kierownicą, mniejszą przednią szybą i oczywiście odkrytym nadwoziem, w specjalnym lakierowaniu Orange Cupster; całość osadzono na 18-calowych felgiach.

Seat Ibiza Cupster
fot. Seat

Wewnątrz kierownicę wykończono skórą anilinową. Dwa kubełkowe fotele, tapicerka z czarnej Alcantary i sportowe dodatki we wnętrzu – oto koncept Seata na innowacyjność.

Seat Ibiza Cupster to owoc 4-miesięcznych prac projektantów. To widać. Auto zachowało w dolnej części swoją tożsamość i charakter, ale górną część jakby doczepiono i nie do końca z pomysłem.

Najnowsze

Ruszyła produkcja nowej Toyoty Aygo

W zakładach Toyota Peugeot Citroen Automobiles (TPCA) w czeskim Kolinie od 2005 roku produkowane są modele Toyota Aygo, Peugeot 107 i Citroen C1. Wczoraj rozpoczęła się produkcja drugiej generacji Toyoty Aygo i jej francuskich odpowiedników.

Obecnie zakłady opuszcza 300 nowych samochodów dziennie, każdy co 55 sekund. W przyszłym tygodniu liczba ta wzrośnie do 700 egzemplarzy, a od lipca produkcja będzie wynosić 1000 samochodów dziennie. Roczny plan produkcji TPCA zakłada 210 tys. egzemplarzy. W 2015 roku Toyota zakłada sprzedaż 80 tys. nowego Aygo, co będzie odpowiadać 6-procentowemu udziałowi w europejskim rynku.

Toyota Aygo
fot. Toyota

Nowe Aygo zadebiutowało w 2014 roku podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie, zaskakując publiczność odważnym designem z dużym znakiem X z przodu, oraz szerokimi możliwościami personalizacji nadwozia i wnętrza. Toyota zaproponuje klientom trzy wersje wyposażeniowe i trzy pakiety stylistyczne, które co roku będą aktualizowane. Dodatkowo aż 10 elementów nadwozia można łatwo i szybko wymieniać, uzyskując zupełnie nowy wygląd samochodu, nawet po kilku latach użytkowania.

Toyota Aygo
fot. Toyota

Pod maską nowego Aygo będzie pracował udoskonalony i wielokrotnie nagradzany silnik 3-cylindrowy 1.0 VVT-i, produkowany w polskich zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland w Wałbrzychu. Jest to nadal jedna z najlżejszych jednostek w swojej klasie. Teraz, dzięki modyfikacjom technicznym, wyróżnia się poprawionymi osiągami, oraz najlepszymi w klasie parametrami zużycia paliwa i emisji CO2.

Sprzedaż nowej Toyoty AYGO rozpocznie się w Polsce jeszcze w czerwcu br.

Najnowsze

Nadjeżdża naked BMW o pojemności 300 cm3

BMW w kwietniu podpisało umowę z indyjskim producentem motocykli - firmą TVS, a jej owocem ma być m.in. tytułowy naked. Pierwszy niskobudżetowy motocykl BMW ma wejść do produkcji w 2015 roku. Miejski jednoślad będzie miał jednocylindrowy silnik o pojemności 300 cm3.

Współpraca motoryzacyjnych gigantów dla indyjskiego koncernu ma spowodować szerszy dostęp do nowoczesnych niemieckich technologii, a dla Niemców otwarcie na chłonny rynek azjatycki. Współdziałanie indyjskiej fabryki z niemieckim potentatem zakłada także powstanie innych modeli. Reszta pojemności prototypów nie jest jeszcze znana, ale producent zapewnia, że motocykl o pojemność 300 cm3 wejdzie do produkcji.

Planuje się, że nowe BMW trafi do sprzedaży w Azji. Na rynku europejskim w pierwszej kolejności ma trafić na rynek brytyjski. Czy będzie dostępny także w Polsce? Pojawenie się nakeda BMW wzbogaciłoby znacznie ofertę w segmecie małych pojemności. Obecnie nie licząc maksiskuterów, motocyklem o najmniejszej pojemności silnika jest enduro BMW G650GS. Wprowadzenie mniejszego pojemnościowo modelu powinno zapewnić zainteresowanie i ożywi konkurencję z motocyklowymi nowościami takimi jak: Honda CBR300R, Yamaha R250, czy Kawasaki Ninja 300.

TVS Draken – na jego bazie ma powstać nowy naked bike BMW o pojemności 300 cm3

Szacunkowy okres dwóch lat oczekiwania na jednoślad BMW, który ma trafić na rynek polski wydaje się być długi, aczkolwiek biorąc pod uwagę plany ewentualnej zmiany motocykla, warto tę propozycję poważnie rozważyć.

BMW to nie pierwszy producent, który wyprowadza produkcję motocykli do Indii. Skorzystał już z takiej możliwości m.in. KTM (małe Duke’i) oraz Harley-Davidson (nowy model Street 750 i 500).

Najnowsze

Viviane Senna „Ayrton chciał lepszej Brazylii”

1 maja 1994 świat stracił wspaniałego kierowcę a Viviane Senna Lalli da Silva ukochanego brata.

Viviane Senna

Viviane, Ayrton oraz Leonard byli bardzo zżytym rodzeństwem. Kiedy Ayrton został kierowcą wyścigowym często powtarzał swojej siostrze oraz bliskim, że chce coś zmienić, że chce dać coś od siebie Brazylii, kraju, w którym się urodził i z którego pochodzi.

Felieton Roksany Ćwik o Ayrtonie Sennie przeczytasz tu.

Życie Viviane było spokojne i szczęśliwe, aż do pamiętnego roku 1994. Kolejny cios otrzymała dwa lata później, kiedy dowiedziała się, że jej mąż – Flávio Lalla – zginął w wypadku motocyklowym. Jednak Brazylijka nie poddała się i dziś jest jedną z najbardziej wpływowych kobiet w swoim kraju. Kim jest kobieta, która straciła w ciągu dwóch lat dwoje najbliższych sobie ludzi?

Viviane Senna Lalli da Silva urodziła się 14 czerwca 1958 roku. Absolwentka psychologii na Pontifícia Universidade Católica (Papieskim Uniwersytecie Katolickim) w São Paulo. Dziś wpływowa bizneswoman oraz osoba, która ma ogromny wpływ na edukację i rozwój dzieci w swoim kraju. Po śmierci brata postanowiła założyć fundację jego imienia. Przyznała, że instytut jest hołdem i wyrazem szacunku dla człowieka, który poprzez nie tylko swoje sportowe osiągnięcia, ale również przez to co mówił i robił stał się niezapomnianą legendą w swoim kraju.

„W czasie kiedy Ayrton się ścigał nasz kraj nie był postrzegany jak teraz. Widziano nas przez pryzmat kradzieży, oszust. Nie było mowy o stabilizacji politycznej, ekonomicznej a nawet społecznej. Chciał by nasz kraj był otwarty dla wszystkich, nie tylko dla wybranych. Chciał dać ludziom coś innego, coś co zmieni ich życie. Teraz taki cel przyświeca instytutowi jego imienia. Celem jest praca z sektorem naukowym. Pracujemy obecnie z 2 milionami dzieci, 75 tysiącami nauczycieli w 100 miastach na terenie kraju” – powiedziała w wywiadzie dla AFP Viviane.

Jak przyznaje Senna, trzykrotny mistrz świata postawił sobie za cel ukazanie światu, że jego kraj nie jest wcale taki jak kreują go media.

„Kiedy mój brat stawał na podium czuł dumę, że jest Brazylijczykiem i podkreślał to w każdy możliwy sposób. Wygrywał bez oszust, dzięki swojej determinacji i uporowi, który podziwiał cały świat. Dostałam ostatnio list od dziecka mieszkającego na Łotwie. Przeczytałam w nim między innymi, że na szafie wisi plakat mojego brata a dziecko każdego dnia rano patrząc na nie powtarza, że będzie walczyć tak jak walczył mój brat i nigdy się podda”- dodała wzruszona.

Co by się stało gdyby Senna odszedł z F1?

Ayrton Senna z sistrą Viviane

„Na pewno zostałby w środowisku, ale nie byłby związany z F1 bezpośrednio. Nie lubił tego całego szumu w paddocku i tego jak bardzo polityczny jest to sport.”

Jak przyznała Viviane kolejnym szokiem było dla niej oświadczenie  syna, który z determinacją chciał iść w ślady swojego wuja.

„Kiedy pierwszy raz powiedział mi, że chce się ścigać byłam w szoku. Nigdy o tym nie wspominał, po wypadku zwłaszcza. Pomimo strachu rozumiem go tak, jak rodzice rozumieli mojego brata. Nie chcieli by się ścigał, ale to rozumieli.”

Kiedy Bruno Senna pierwszy raz założył kask przypominający barwy swojego wuja wielu ludzi widziało młodego Ayrtona. Wielu Brazylijczyków płakało na samą myśl, że kolejny z rodu Senny da im radośĆ i poczucie tego, że ich kraj coś znaczy i liczy się na arenie międzynarodowej. Niestety, młody Bruno nie przyćmił gwiazdy swojego idola i wuja. Siłę osoby Ayrtona Senny nie był wstanie i nie jest prawdopodobnie nikt przebić a próbowało już wielu.

Potęgę i magię trzykrotnego mistrza świata ukazuje film dokumentalny z 2010 pt. „Senna”. Końcowe sceny z pogrzebu ukazują wszystko. Słowa są zbędne. Tysiące ludzi na ulicach, balkonach, w miejscach trudno dostępnych. Tysiące kwiatów, honory oddawane przez wojsko lotnicze, żałoba przez wiele dni.

„Kiedy chowano Sennę płakał świat. Jednak najgłośniej płakała Brazylia, która straciła swojego obrońcę. Płakała i płacze do dziś.”

Najnowsze

Kto wygrał wejściówki na „Co nas kręci”?

Do 16-stej trwała rywalizacja o wejściówki na film "Co nas kręci" - niniejszym ogłaszamy wyniki.

Dziękujemy wszystkim za udział w konkursie, a zwycięzcami podwójnych wejściówek są:

Fera Gasaron
Kasia Miecznikowska
Sebastian Kucharski
Iga Żabka Shinoda
Piotr Fenix Klepsa
Hania Bruszewska
Rafał Wiszniewski
Kowalska Małgorzata
Sesarna
Joanka

Osoby, które są wymienione jako nick, są proszone o pilne przesłanie imienia i nazwiska na adres konkurs@motocaina.pl

Bilety będą do odebrania w kasie kina, po okazaniu dowodu osobistego.

Gratulacje!

Najnowsze