
Samochody zabytkowe pozostawiasz zimą w garażu? Złodzieje tylko na to czekają
Nie wszystkie pojazdy są używane cały rok. Auta zabytkowe, kabriolety, maszyny rolnicze i budowlane często spędzają zimę zamknięte w garażach, gdzie ich właściciele zaglądają rzadko lub wcale. To gratka dla złodziei, którzy tylko czyhają, by wyprowadzić cenne samochody.
W jaki sposób zabezpieczyć się i mieć pewność, że jeśli dojdzie do takiej sytuacji, to uda się odzyskać utracone dobra? Odpowiedź jest jedna – korzystając z systemu monitoringu.
Cały sezon pieszczone, myte, pucowane, a na okres zimowy zabezpieczane i odstawiane do ciepłych pomieszczeń. Tak wygląda życie większości zabytkowych pojazdów. Zima to nie czas na podróżowanie Fiatem 125p, Wołgą czy Mercedesem SL z 1976 r. To okres, kiedy właściciele umieszczają swoje cacka w garażach zamkniętych na cztery spusty.
A także czas, w którym praktycznie nie wykonuje się żadnych prac rolniczych, zatem pomieszczenia gospodarcze pełne są ciągników, kombajnów, opryskiwaczy i sieczkarni. Ze względu na przestój w pracach związanych z budownictwem, nieużywane są również koparki, spychacze, wywrotki i betoniarki, trafiające na place i do hal, gdzie spędzają długie miesiące.
To wymarzony czas dla złodziei, którzy liczą, że zanim posiadacz cudnego klasyka, kabrioletu, maszyny budowlanej wartej dziesiątki lub setki tysięcy złotych czy kosztownego sprzętu rolniczego zorientuje się, że jego własność zginęła, oni już dawno upłynnią gorący towar. A przynajmniej zdążą go ukryć.
Nie ma zbyt wiele sposobów, które pozwolą ustrzec się przed takim scenariuszem. Profesjonaliści bez problemu obchodzą alarmy i otwierają nawet najlepsze zamki. Skoro nie da się uniknąć kradzieży, to czy istnieje przynajmniej szansa na odzyskanie straconego mienia? Tak. Można do tego wykorzystać system monitoringu pojazdów.
Zwykle stosowane w tym celu rozwiązania wykorzystują jedynie sygnał GPS służący do lokalizowania, który bardzo łatwo jest zagłuszyć. Każdy „szanujący się” złodziej jest już wyposażony w zagłuszarkę, która sprawia, że pojazdu nie można odnaleźć, gdyż „znika z radaru” namierzającej go firmy.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: