Samochodowe Spa Renault
No tego jeszcze nie grali! Renault oraz związana z L'Oréal firma Biotherm postanowiły stworzyć samochód koncepcyjny - w 100% elektryczne auto spa o zerowej emisji spalin. Oto ZOE Z.E. - ma dbać o naszą skórę i dobre samopoczucie, oferując... aromaterapię!
![]() |
fot. Renault
|
Francuski koncern kieruje swój pomysł do takich kierowców, którzy pokonują na co dzień krótkie lokalne trasy i poszukują auta zapewniającego jazdę w zdrowych, komfortowych i sprzyjających dobremu samopoczuciu warunkach. ZOE Z.E. ma oferować użytkownikom ekskluzywne i dające się w pełni dostosować do indywidualnych wymagań wnętrze. To także zapowiedź modelu seryjnego, który Renaut zamierza wprowadzić do sprzedaży już w 2012 roku.
Firma Biotherm – której laboratoria badawcze zgłębiają wiedzę w zakresie mechanizmów występujących w skórze na poziomie komórkowym, a także naukowo potwierdzonych zalet aromaterapii – oraz konstruktorzy i projektanci Renault, wykorzystali swoje know-how w ramach tego projektu i postawili w ZOE na:
1. właściwe nawilżenie skóry: klimatyzacja, w przypadku której konstruktorzy skupiają się zazwyczaj na utrzymaniu zadanej temperatury, została całkowicie zmodyfikowana, aby chronić skórę przed wysuszeniem. ZOE Z.E. oferuje swoim pasażerom system inteligentnej klimatyzacji, regulującej stopień nawilżenia powietrza w kabinie.
2. ochronę przed zanieczyszczeniem powietrza: dzięki czujnikowi zanieczyszczenia powietrza i filtrom przeciwpyłkowym, które w razie konieczności decydują o zamknięciu wlotów powietrza, pasażerowie
auta mogą cieszyć się czystym powietrzem w kabinie.
3. rozpylanie zapachów: elektrycznie sterowany system dostosowuje aromaty do aktualnych potrzeb kierowcy: dynamizujące rano, obniżające stres podczas powrotu z pracy i pobudzające czujność podczas jazdy nocą. Zapachy te, opracowane przez Biotherm, przekształcają kabinę auta w swoistą kapsułę spa oraz przyczyniają się do podtrzymania czujności pasażerów.
![]() |
fot. Renault
|
Dach ZOE Z.E. pokrywa inteligentna membrana, chroniąca wnętrze przed gorącem i zimnem, która zapewnia optymalne działanie klimatyzacji. Auto może odzyskiwać energię za pomocą ogniw fotowoltaicznych (zwykłe solary) rozmieszczonych w układzie plastra miodu. Przód i tył pojazdu pokryty jest poliuretanową, żelową powłoką ochronną.
Ta „druga skóra” chroni elementy nadwozia najbardziej narażone na drobne uszkodzenia w ruchu miejskim. W ZOE Z.E. zastosowane zostały także technologie filtrowania i oczyszczania powietrza w trosce o zdrowie pasażerów, ich dobre samopoczucie i zachowanie pięknej skóry.
![]() |
fot. Renault
|
Kierowca ma do wyboru 3 tryby ładowania akumulatorów :
– ładowanie standardowe: w ciągu 4 do 8 godzin, za pomocą gniazda umieszczonego na zewnątrz pojazdu,
– ładowanie szybkie: w ciągu 20 minut, za pomocą tego samego gniazda, w specjalnych punktach ładowania,
-system Quickdrop, czyli szybką wymianę akumulatorów – w ciągu 3 minut na stacjach wymiany akumulatorów.
Auta z napędem elektrycznym stają się coraz bardziej modne; ich użytkowanie się opłaca, bo daje określone przywileje w postaci ulg podatkowych uzależnionych od poziomu emisji CO2 oraz działań na rzecz budowy infrastruktury niezbędnej dla umożliwienia powszechnego korzystania z aut z napędem elektrycznym. Już w 2011 roku Renault rozpocznie seryjną sprzedaż całej gamy przystępnych cenowo pojazdów z napędem elektrycznym.
Najnowsze
-
6. Rajd Motocyklowy Weteranów – hołd na dwóch kołach dla tych, którzy nie wrócili z misji. Start już 24 kwietnia!
Wkrótce rusza 6. edycja Rajdu Motocyklowego Weteranów - start już 24 kwietnia 2025 roku. Setki motocyklistów, weteranów i pasjonatów ruszą w trasę, by oddać hołd tym, którzy nie wrócili z misji. -
Od kartingu do F1 Academy? Kornelia Olkucka walczy o marzenia we włoskiej Formule F4!
-
XPENG P7, G6 i G9 – wideo z pierwszych jazd w Polsce! Ceny, dane techniczne, rywale. Oto chińskie modele, które rzucają rękawicę Tesli
-
Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie – poznaj nowe systemy w Toyocie C-HR
-
Audi Q4 e-tron – elektryczny SUV klasy premium dla nowoczesnych kierowców
Zostaw komentarz: