Salon BMW M i M Motorsport został otwarty w Polsce. Zobaczcie, jak wygląda!

Oprócz pełnej oferty drogowych modeli pasjonaci motorsportu mogą wybierać także spośród pojazdów znanych z torów całego świata, m.in. BMW M2 CS Racing, M4 GT3, M4 GT4, M6 GT3.

W nowym salonie kierowcy mogą nie tylko zapoznać się z pełną gamą modelową BMW M, w wyjątkowych indywidualnych konfiguracjach, ale również przetestować możliwości tych pojazdów podczas jazd próbnych. Dealer organizuje dla swoich klientów jazdy testowe odbywające się w klasycznych warunkach drogowych, jazdy na torze oraz „road tripy” w różnych malowniczych zakątkach Polski.

Salon BMW M i M Motorspor

Ponadto oferuje fanom BMW M możliwość udziału w cyklicznych wydarzeniach motorsportowych, organizowanych na prestiżowych torach wyścigowych. W czasie tych spotkań kierowcy doskonalą swoją technikę jazdy w oparciu o wiedzę i doświadczenie profesjonalistów, w tym m.in. Ireneusza Sikory – utytułowanego zawodnika sportów motorowych. 

Salon BMW M i M Motorspor

Architektura salonu BMW M Sikora łączy w sobie elegancję i prostotę formy oraz dynamizm charakterystyczny dla marki M. Cały dach obiektu jest podparty na pochylonych filarach, a imponujące, ponad 4-metrowe szyby swoim kształtem nawiązują do logo BMW M.

Salon BMW M i M Motorspor

Na indywidualne zamówienie zostało wykonane pokrycie ścienne, które w połączeniu z surowym, nowoczesnym wnętrzem nadało obiektowi elegancki oraz minimalistyczny charakter, pozwalający na zindywidualizowaną i pełną dynamiki ekspozycję pojazdów. Nowoczesne wyposażenie i meble stworzone zostały specjalnie z myślą o koncepcji całego obiektu. Dodatkowo z myślą o klientach stworzono Strefę Lounge, komfortowe miejsce spotkań, sprzyjające relaksowi i odpoczynkowi.

Salon BMW M i M Motorspor

Najnowsze

Klimatyzacja z systemem Nanoe – czy warto ją mieć w swoim samochodzie?

Kiedyś była luksusem zarezerwowanym dla droższych aut, teraz znajdziemy ją nawet w budżetowych modelach i to nierzadko w standardzie. Klimatyzacja to dziś jeden z podstawowych elementów wyposażenia.

Twórcą technologii Nanoe jest japoński Panasonic. Jej sekretem są tzw. rodniki hydroksylowe, które znajdują się w cząsteczkach jonowych powstających w wyniku poddawania pary wodnej działaniu wysokiego napięcia. Mówimy o naprawdę mikroskopijnych strukturach – cząsteczki Nanoe są średnio 500-krotnie mniejsze od cząsteczek pary wodnej.

Układ klimatyzacji nasyca powietrze cząstkami Nanoe zanim to dostanie się do kabiny samochodu. I robi to w zawrotnym tempie. W ciągu jednej sekundy w powietrzu przybywa 480 miliardów rodników hydroksylowych. Co istotne, system bazuje na wilgoci znajdującej się w powietrzu, więc nie wymaga żadnego działania ze strony kierowcy czy stosowania dodatkowych płynów.

Klimatyzacja z systemem Nanoe

Rodniki hydroksylowe wiążą wodór, więc unieszkodliwiają wirusy i bakterie znajdujące się w powietrzu – efektywność technologii Nanoe w unieszkodliwianiu wirusów grypy wynosi 99,9%. A to nie wszystko, bo oczyszczają również powietrze z alergenów, nieprzyjemnych zapachów, pleśni oraz pyłów PM 2.5 będących jednym z głównych składników smogu.

Klimatyzacja z systemem Nanoe

Mikroskopijne rozmiary cząsteczek sprawiają, że w łatwy sposób docierają w nawet najbardziej odległe zakamarki samochodu. Choć standardowe układy klimatyzacji przyczyniają się do osuszania powietrza, te z technologią Nanoe działają wręcz odwrotnie – nawilżają je, poprawiając samopoczucie kierowcy i pasażerów, a także pozytywnie wpływając na ludzką skórę. A zdolność do powstrzymywania rozwoju grzybów i pleśni sprawia, że klimatyzacja czas sama się oczyszcza.

Najnowsze

Modele Volkswagen ID. będą regularnie aktualizowane „Over-the-Air” już w 2021 roku

Za pomocą najnowszego oprogramowania, modele ID.3 i ID.4 mogą być w Europie gruntownie aktualizowane online!

Samochody zawsze będą dostępne z aktualnym oprogramowaniem dzięki funkcji „Over-the-Air ”. Oprogramowanie w wersji ID.2.1, które określa wstępne techniczne warunki aktualizacji „Over-the-Air”, jest automatycznie instalowane we wszystkich nowych modelach z rodziny ID. wyprodukowanych od 8 tygodnia kalendarzowego tego roku.

Modele Volkswagen ID. będą regularnie aktualizowane „Over-the-Air” już w 2021 roku

Od lata tego roku Volkswagen zapewni użytkownikom modeli z rodziny ID. aktualizacje regularnie co trzy miesiące. Oprócz optymalizacji wydajności oprogramowania mogą one również obejmować instalację nowych funkcji lub opcji wyposażenia.

Modele Volkswagen ID. będą regularnie aktualizowane „Over-the-Air” już w 2021 roku

Pierwsze aktualizacje „Over-the-Air” są w tej chwili z powodzeniem testowane na ponad 3000 aut firmowych. Wkrótce pierwsi klienci będą mogli korzystać z ciągłej poprawy wydajności systemu oraz z nowych funkcji. W ten sposób Volkswagen wyznacza ważny punkt w rozwoju architektury elektronicznej swoich samochodów.

Najnowsze

Nowy Mercedes Klasy C wyposażony jest w zawsze aktualną generację systemu MBUX

Asystent głosowy „Hej Mercedes” w nowej Klasie C staje się bardziej interaktywny i może „uczyć się” zachowań użytkownika, gdy ten aktywuje usługi online w aplikacji Mercedes me.

Informacje pojawiające się na wyświetlaczu kierowcy (panelu wskaźników) oraz na ekranie systemu informacyjno-rozrywkowego prezentowane są w przejrzysty sposób, w nowej estetyce, znanej dotądz najnowszej Klasy S. Wygląd interfejsu można indywidualizować, wybierając jeden z trzech stylów wyświetlania (dyskretny, sportowy, klasyczny) oraz trzech trybów (nawigacja, systemy wspomagające, usługi).

{{ gallery(3247) }}

W klasycznym stylu kierowcę wita znajomy widok, z dwoma wskaźnikami i zmienną zawartością pomiędzy nimi. W stylu sportowym dominują centralnie umieszczony wyświetlacz i czerwona kolorystyka, a w stylu dyskretnym zawartość ekranu zostaje zredukowana do najbardziej istotnych parametrów. Dodatkowo oba wyświetlacze przejmują wybrany schemat kolorystyczny nastrojowego oświetlenia.

Nowy Mercedes Klasy C wyposażony jest w zawsze aktualną generację systemu MBUX

Nowością jest tryb systemów wspomagających, w którym wskaźniki prezentują sytuację na drodze w czasie rzeczywistym, uzupełniając widok o ważne informacje. Wprost z Klasy S pochodzi tryb pełnoekranowej nawigacji, dostarczający kierowcy najlepsze możliwe wskazówki podczas podróży.

Dzięki funkcji MBUX Smart Home nowa Klasa C staje się teraz mobilnym centrum sterowania inteligentnym domem. Pozwala np. sterować ustawieniami temperatury i oświetlenia, pozycją rolet czy urządzeniami elektrycznymi. Czujniki ruchu i styki okienne informują użytkownika o obecności proszonych lub nieproszonych gości.

– Hej Mercedes, czy ktoś jest teraz w moim domu?

– Sprawdzone. Ostatni wykryty ruch nastąpił w kuchni, godzinę temu.

Właśnie tak mogą przebiegać w przyszłości rozmowy pomiędzy kierowcą lub pasażerem a inteligentnym domem użytkownika za pomocą asystenta głosowego MBUX. W momencie debiutu funkcja MBUX Smart Home będzie obsługiwać wiele urządzeń oferowanych przez wiodących dostawców – odpowiednie umowy zawarto jużz Bosch Smart Home oraz Samsung SmartThings. Kolejni dostawcy dołączą do tego grona w późniejszym terminie.

Nowy Mercedes Klasy C wyposażony jest w zawsze aktualną generację systemu MBUX

Na życzenie dostępny jest także kolorowy wyświetlacz head-up. Kierowca widzi go jako wirtualny obrazo wymiarach 9 x 3 cale (ok. 23 x 8 cm), unoszący się ponad maską, w odległości około 4,5 m. W ergonomicznym miejscu pod centralnym wyświetlaczem znajduje się czytnik linii papilarnych, który pozwala użytkownikom szybko, wygodnie i bezpiecznie zalogować się do MBUX-a.

{{ gallery(3248) }}

Skaner wprowadzono z uwagi na ochronę osobistych ustawień i danych, takich jak ulubione, ostatnie miejsca docelowe, prognozy oparte na zachowaniu użytkownika, wpisy do kalendarza czy wiadomości e-mail. Również procesy płatności za pośrednictwem Mercedes me są zarezerwowane tylko dla użytkowników.

Najnowsze

35 miliardów złotych – właśnie tyle pieniędzy zostanie w tym roku przeznaczone na budowę dróg

W roku 2021 rozpocznie się i zakończy więcej inwestycji drogowych, niż w 2020. Gdzie możemy się spodziewać nowych dróg?

Oprócz kontynuacji 100 zadań budów drogowych – o łącznej długości 1200 kilometrów, na które zabezpieczone jest 15 miliardów złotych w krajowym budżecie – rozpoczną się nowe budowy o wartości ponad 20 miliardów zł.

Będzie to 350 kilometrów całkowicie nowych odcinków dróg i 330 kilometrów dróg poddawanych przebudowie. Już za prawie trzy lata kierowcy będą mogli pojechać nowymi drogami, które powstaną w ramach tegorocznych przetargów.

Na jakich odcinkach skupiać się będzie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad?

GDDKiA koncentruje się przede wszystkim na trasie S19, biegnącej wzdłuż wschodniej granicy kraju – gdzie ogłoszone zostały przetargi na aż 100 kilometrów. Powstanie po mniej więcej 50 kilometrów drogi S10 Bydgoszcz-Toruń i drogi S17 – łączącej Warszawę z Lublinem. GDDKiA zapowiada też, że przygotuje w tym roku pełną dokumentację do ważnego poszerzenia autostrady A2 między Łodzią a Warszawą – powiedział serwisowi eNewsroom Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. – W 2020 roku oddano tylko 138 kilometrów autostrad, ale rok bieżący ma się zakończyć lepiej.

Przewiduje się 385 kilometrów nowych tras szybkiego ruchu. Jedną z ważniejszych będzie tunel południowej obwodnicy Warszawy. Służby budowlane mają go odebrać w drugim kwartale tego roku. Oddane zostanie też 40 kilometrów autostrady A1, kilka kluczowych obwodnic i kolejne kilometry drogi S70 na północ od Warszawy. Pojedziemy także nowym odcinkiem S3 – wzdłuż zachodniej granicy Polski, odcinkiem S19 między Rzeszowem a Lublinem, a także drogą S61 – czyli Via Baltica, w kierunku Mazur i przejścia granicznego. Ta droga na pewno ułatwi i poprawi płynność przejazdów, ze względu na duży ruch samochodów ciężkich w tym kierunku – analizuje Furgalski.

Najnowsze