Sabine Holbrook, Maria Costello i Valerie Thompson na BMW Motorrad Days 2015

Co roku w pierwszy weekend lipca wszystkie drogi prowadzą do alpejskiego zakątka Garmisch-Partenkirchen, w którym dziesiątki tysięcy entuzjastów motocyklizmu zjeżdża się, żeby wspólnie uczcić (i oblać) styl życia BMW Motorrad.

Jak przystało na imprezę tej miary, do towarzystwa zapraszani są wyjątkowi goście z całego świata. W 2015 r. BMW koncentruje się na zawodnikach wyścigów motocyklowych, rywalizujących w swoich mistrzostwach na motocyklu mającym ogromny potencjał – BMW S 1000 RR. Poniżej kilka gwiazd, które możesz spotkać na BMW Motorrad Days w tym roku…

Sabine Holbrook
Może i wygląda jak supermodelka (zdjęcie powyżej), ale jeśli tę wschodzącą gwiazdę sportu – Sabine Holbrook – posadzisz na superbike’u – Szwajcarki nie będzie jak doścignąć.. Mimo że zdała na prawo jazdy dopiero pięć lat temu, ów niedostatek doświadczenia w żaden sposób nie przekłada się na powolną jazdę na torze, na którym swoje pierwsze punkty zdobyła już podczas Mistrzostw FIM Europe Alpe Adria w 2014.

W pierwszym roku startów, bez jakiejkolwiek wiedzy o jeździe torowej, pokazała swój potencjał kończąc sezon w pierwszej dziesiątce klasy Supersport, w której stawka liczyła 40 zawodników. Teraz przesiadła się na nowe BMW S 1000 RR, przenosząc się do klasy Superbike, i jest członkiem czeskiego zespołu IV Racing. Jej celami są: zbliżenie się do czołówki Superbike, poznanie torów oraz – najważniejszym ze wszystkich – czerpanie z tego jak najwięcej przyjemności. Sabine możesz spotkać w sobotę 4 lipca na BMW Motorrad Days.

Maria Costello
Maria jest jedną z najlepiej znanych ścigających się kobiet, która regularnie zwycięża z chłopakami w przeróżnych seriach międzynarodowych mistrzostw. Przez ostatnie dwa dziesięciolecia była w motosporcie dla wielu kobiet wzorem. Ścigała się na torach całego świata: od Nowej Zelandii i Republiki Południowej Afryki do USA, a także w wielu brytyjskich, europejskich i światowych mistrzowskich seriach. Została również mianowana ambasadorem FIM w Komisji Kobiet.

Hybrydowe i elektryczne Mercedesy wesprą Enea IRONMAN 70.3 Gdynia

Maria, która na 'Podwójnym R' wystartowała po raz pierwszy podczas Tourist Trophy  w 2010 r., a teraz prowadzi na nim szkolenia podczas FIM Women’s Camps, niebawem zadebiutuje na najnowszej wyścigowej wersji tego najlepiej sprzedającego się sportowego motocykla BMW, startując w kilku ulubionych przez nią imprezach wyścigowych odbywających się 'na prawdziwych drogach': będą to m. in. North West 200, Isle of Man TT oraz Ulster Grand Prix. Podobnie jak Sabine, Maria będzie na Motorrad Days po raz pierwszy, spodziewając się spotkać mnóstwo kibiców i entuzjastów marki. O tym jak Maria radzi sobie w wyścigach, będąc w swojej życiowej formie, czytaj na poświęconej jej stronie.

Valerie Thompson
Valerie Thompson nie musi być przedstawiana fanom sportów motorowych. 'Królowa Prędkości' odwiedzała już BMW Motorrad Days dwukrotnie i polubiła ich atmosferę, mieszając się z tłumem fanów i entuzjastów, których serca zdobyła podczas  prób bicia rekordów prędkości w USA.

Hybrydowe i elektryczne Mercedesy wesprą Enea IRONMAN 70.3 Gdynia

W tym roku jej wizyta będzie miała miejsce zaledwie dzień przed próbami prędkości na znanym na całym świecie słonym jeziorze Bonneville, gdzie Valerie spróbuje pojechać szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, na przygotowanym specjalnie BMW S 1000 RR, wyposażonym w silnik w specyfikacji Superbike. Dowiedz się jakie jest życie członka klubu 200 mil/h (czyli 320 km/h) i spotkaj się w ów weekend w Garmisch-Partenkirchen twarzą w twarz z właścicielką siedmiu rekordów prędkości na lądzie.

Honda CB500X 2021 - kompaktowy motocykl typu adventure w nowych wersjach kolorystycznych. Dane techniczne
Rico Penzkofer
W świecie sportów motorowych wyścigi endurance są całkowicie innym rodzajem sportu niż „zwyczajne” sprinterskie wyścigi. Kimś, kto wie więcej niż można wiedzieć o tej dziedzinie jest Rico Penzkofer, który przez wiele lat ścigał się na wszystkich rodzajach motocykli BMW w różnych mistrzostwach – od Boxer Cup i Power Cup do Mistrzostw Świata Endurance. Rico odwiesił swój skórzany kombinezon po to, by kierować zespołem Penz13.com, a ten pod jego rządami radzi sobie całkiem dobrze. Przez ostatnie pięć lat stale utrzymuje się w czołówce Endurance World Championship, wygrywając wyścigi, zdobywając pole position (jako pierwszy w historii motocykl w seryjnej specyfikacji) i zdobywając przy tym mistrzowski tytuł.

Następnym logicznym krokiem, na sezon 2015, było przeniesienie się do najwyższej kategorii EWC. Korzystający ze wsparcia BMW Motorrad France zespół wziął ostatnio udział w legendarnym wyścigu 24h Le Mans, gdzie drużyna i jej jeźdźcy dzielnie dawali sobie radę ze wszystkimi wyzwaniami trwających dobę najcięższych motocyklowych zmagań. Ostatecznie Markus Reiterberger przyprowadził RR na metę na znakomitym siódmym miejscu w klasyfikacji generalnej i piątym w klasie. Przed Rico i jego zespołem stoją teraz wyzwania North West 200 oraz TT. Opowie nam wszystko o tych wyjątkowych imprezach podczas BMW Motorrad Days. .
 

Ayrton Badovini
Ayrton Badovini jest dobrze znany w społeczności BMW Motorrad. Utalentowany włoski jeździec zwrócił na siebie uwagę entuzjastów S 1000 RR na całym świecie pięć lat temu, gdy w 2010 r. z zaangażowaniem walczył o zwycięstwo, a potem po prostu wygrywał. Dziewięć zwycięstw w kolejnych wyścigach, osiem pole positions i pierwszy międzynarodowy tytuł w wyścigach jednośladów zdobyty dla BMW Motorrad tak wcześnie, bo po siedmiu wyścigach z serii liczącej ich dziesięć, promowały go do klasy World Superbike, gdzie ścigał się dwa lata w BMW Motorrad Italia Team.

Teraz, gdy minęły kolejna dwa lata, Badovini znów jeździ na BMW i podejmuje wyzwanie sezonu 2015 WSBK w siodle RR, należącego do włoskiego zespołu. Ponieważ w pierwszy weekend lipca Ayrton nie ma żadnych zobowiązań – w WSBK w tym czasie nic się nie dzieje – więc wraz z tysiącami innych Włochów odbędzie podróż przez Alpy do Garmisch-Partenkirchen, żeby bawić się w ten weekend razem z entuzjastami BMW Motorrad. Przedtem jeszcze ma on do przejechania cztery rundy WSBK, a więc osiem wyścigów. Życzmy mu szczęścia…

Honda CB500X 2021 - kompaktowy motocykl typu adventure w nowych wersjach kolorystycznych. Dane techniczne
Lance Isaacs
Wszyscy już wiedzą o uwieńczonym sukcesem pierwszym sezonie BMW Motorrad Race Trophy, gdy 69 niefabrycznych zawodników BMW Motorrad z dwudziestu różnych krajów na pięciu kontynentach, ścigających się w 15 różnych mistrzowskich seriach, wzięło udział w unikatowym projekcie. W tej rywalizacji każdy z zawodników BMW Motorrad, walczących o tytuł w swoich mistrzostwach, miał szansę na tytuł najlepszego jeźdźca BMW Motorrad na świecie, dzięki skomplikowanemu  wzorowi pozwalającemu obliczyć punkty, której zbierał dojeżdżając na punktowanych miejscach w wyścigach swojej mistrzowskiej serii.

Wśród wielu zawodników znalazł się południowoafrykański jeździec Lance Issaacs, który podsumował etos Trophy mówiąc, że „kocha ideę mistrzostw, które pozwalają na podróżowanie jego nazwiska po świecie, podczas gdy on nie rusza się z miejsca!” W końcu zeszłorocznego sezonu Lance finiszował w pierwszej dziesiątce i został zaproszony do Monachium na BMW Motorrad Motorsport Season Finale, gdzie wręczano puchary, a pula nagród liczyła 100.000 Euro. Lance bardzo cieszy się pobytem w Europie, bo spełni swoje dawne marzenie, po raz pierwszy odwiedzając BMW Motorrad Days. Naturalnie zgłosił się do kolejnego sezonu BMW Motorrad Race Trophy i oczywiście jego celem jest tytuł najlepszego niefabrycznego zawodnika BMW Motorrad na świecie, o co walczy z mnóstwem innych jeźdźców.

Nadchodzi nowy Volkswagen Tiguan. Dyrektor marki w Polsce zdradza szczegóły
Alex Barros
Pamiętacie te wyjątkowe dni Grand Prix, gdy brazylijski jeździec Alex Barros wygrywał na zionącej ogniem dwusuwowej wyścigówce 500 ccm, a potem na  czterosuwowych motocyklach MotoGP? Zanim wycofał się z czynnego uprawiania sportu zdążył jeszcze odnieść zwycięstwo w Superbike World Championships. Obecnie prowadzi zespół BMW Motorrad Petronas Alex Barros Racing w brazylijskich mistrzostwach Moto1000 GP, z jeźdźcami: Luciano Donato, Sebastianem Porto i broniącym tytułu Matthieu Lussiana – oni wszyscy walczą o wygraną na najnowszym modelu BMW S 1000 RR.

Alex na tegoroczne BMW Motorrad Days przyleci specjalnie do Europy, więc jeśli chciałbyś dowiedzieć się jak to jest ścigać się z Rossim, Biaggim, Melandrim i Gibernau oraz wielu innymi w stawce, to dlaczego by nie przyjechać i nie zapytać Alexa osobiście?

Najnowsze

Motocyklowe „Siostrzyczki” pokonały pierwszy etap podróży w wielkim projekcie America

Ekipa czterech kobiet, jadąc na BMW R 1200 GS Adventure, pomyślnie dotarła do Nowego Jorku, pokonawszy drogami siedmiu stanów USA (i przecinając terytorium Kanady) pięć tysięcy kilometrów.

Zespół pięciu Hiszpanek wyruszył 4 kwietnia z Miami na Florydzie, startując do pierwszego etapu jednego z największych podróżniczych wyzwań, jakie kiedykolwiek miały miejsce. Znane jest ono pod nazwą AMERICA2, a plany tej wyprawy, liczącej z założenia około 300.000 km, obejmują przejazd przez 22 kraje. 30 zespołów o międzynarodowym składzie ma tego dokonać w czasie 12 miesięcy. Na czterech motocyklach, oczywiście na BMW R 1200 GS Adventure.

Na tym etapie Cristina Sans, Eva Ruiz oraz jej córka Mar Sabriá, Sonia Sanchez i Rocio Toledo, skierowały się, na swoich obciążonych do maksimum BMW R 1200 Adventure, najpierw na północ poprzez wschodnie stany USA. Przejechawszy przez Florydę  podróżowały następnie po Georgii, Tennessee, Północnej Karolinie, Virginii i Pensylwanii, aż do stanu Nowy Jork i nawet odwiedziły Kanadę, zanim zawróciły do New York City, docierając na Manhattan 15 dni od rozpoczęcia tej przygody.

W sumie na drodze z Florida Keys na Manhattan dziewczyny pokonały ponad 5000 kilometrów najfajniejszej jazdy jaką można sobie wyobrazić, doświadczając niezapomnianych wrażeń, dzieląc piękne widoki, mnóstwo ciekawych spotkań, a to wszystko w przeróżnych warunkach jazdy ze względu na zmienną pogodę. Atrakcjami w trakcie wyprawy były m.in. Key West, Cape Canaveral i Daytona na Florydzie, potem niezapomniany, kręty odcinek drogi ze wschodniego Tenessee do Północnej Karoliny znany jako „Dragon’s Tail”, Blue Ridge Parkway – szosa prowadząca przez Północną Karolinę do Virginii, Park Narodowy Shenandoah w Virginii, społeczności Amiszów w Pennsylwanii oraz spektakularny widok Niagara Falls z pogranicza Kanady i stanu Nowy Jork.

Podczas pierwszego etapu tego ambitnego motocyklowego przedsięwzięcia, dziewczynom towarzyszyła hiszpańska podróżniczka, globtroterka i dziennikarka Alicia Sornosa oraz organizatorzy Emilio Quesada i Gustavo Cuervo. Według słów Gustavo wspaniale było odbyć tę część podróży z dziewczynami z zespołu ‘Adventur-eras’ i na własne oczy zobaczyć to, do czego są zdolne.

„Pierwszy etap tej podróży był naprawdę fajny i nie pojawiły się żadne problemy. To było niezwykłe zobaczyć cztery BMW R 1200 GS Adventure prowadzone pewnie przez te cztery dziewczyny. Motocykle zachowywały się nienagannie, nawet nie musieliśmy dolać ani jednej kropli oleju. Przyjemnie było widzieć jak ta grupa kobiet na swoich motocyklach jest w stanie dokonać tego samego (lub więcej) co  mężczyźni, a jednocześnie ujrzeć tę ekscytującą i pełną przygód podróż w bardziej intymnym świetle.”

Na następnym etapie zobaczymy nowy zespół i nowy cel – Chicago. Więcej informacji znajdziesz pod adresem www.americatourbmw.com na stronach dostępnych po hiszpańsku, portugalsku i angielsku.

Najnowsze

Już we wrześniu Red Bull 111 Megawatt!

Tegoroczny wrzesień znów zelektryzuje motosportową scenę w Polsce i na świecie. Po raz drugi, w Kopalni Węgla Brunatnego Bełchatów, rozegrane zostaną zawody Red Bull 111 Megawatt.

Po udanym debiucie w 2014 roku, impreza zyskała miano największego masowego wyścigu enduro w Europie Środkowo-Wschodniej. 5-6 września 2015 uczestnicy zmierzą się ze spektakularną trasą i off-roadową elitą, z 6-krotnym Mistrzem Świata Super Enduro – Tadkiem Błażusiakiem – na czele. Rejestracja do udziału w zawodach rozpocznie się 23 czerwca na stronie www.redbull.pl/111megawatt.

500 zawodników na starcie, ryk silników motocykli rozlegający się po dotychczas niedostępnym dla takich maszyn terenie, król dyscypliny – Tadeusz „Taddy” Błażusiak i megaenergetyczna walka o ukończenie wyścigu. Tak wyglądała ubiegłoroczna, pierwsza edycja Red Bull 111 Megawatt, entuzjastycznie przyjęta przez środowisko motoryzacyjne. Już za nieco ponad 4 miesiące (5-6 września) w szranki ze światową czołówką ponownie będą mogli stanąć fani enduro z Polski i zagranicy. Swój udział potwierdził już Błażusiak, który nie krył radości, że ponownie będzie mógł startować przed rodzimą publicznością.

„Bardzo się cieszę, że ponownie będę mógł ścigać się w naszym kraju. Mam nadzieję, że znów wszyscy uczestnicy będą mieli pod dostatkiem wyzwań i prawdziwych sportowych emocji. Atmosfera w ubiegłym roku była niesamowita! Jeszcze długo po zakończeniu zawodów impreza była szeroko komentowana przez międzynarodową, motocyklową społeczność. Jestem dumny, że wydarzenie w Polsce jest tak dobrze wspominane” – powiedział wielokrotny Mistrz Świata.

Zawody, które rozegrają się po raz drugi w należącej do PGE Polskiej Grupy Energetycznej Kopalni Węgla Brunatnego Bełchatów, na dobre wpisały się w portfolio najważniejszych imprez motocyklowych, dołączając do światowego kalendarza Hard Enduro. Red Bull 111 Megawatt jest jednym z przystanków tego prestiżowego cyklu obok Hell’s Gate czy Red Bull Hare Scramble.

 

Najnowsze

O połowę wzrośnie liczba motocykli na polskich drogach

Rozmach motoryzacyjnych planów robi wrażenie. Jeśli zostaną zrealizowane, liczba motocykli i motorowerów na polskich drogach wzrośnie o ponad połowę. Brzmi to nieprawdopodobnie, ale dzięki nowym przepisom, obowiązującym od końca sierpnia 2014 r., jest to możliwe.

Zgodnie ze znowelizowanym prawem o ruchu drogowym, kierowcy posiadający prawo jazdy kategorii B przynajmniej od trzech lat, mogą bez zdobywania dodatkowych uprawnień prowadzić jednoślady o pojemności silnika do 125 cm3 i mocynieprzekraczające11 kW. Wpływ nowej legislacji już widać.

– W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2015 roku Polacy kupili i zarejestrowali 4 097 motocykli, o ponad 140 proc. więcej niż przed rokiem. Wraz z motorowerami (o pojemności silnika do 50 cm3) liczba nowych rejestracji w trzy miesiące przekroczyła 9,1 tys. – zwraca uwagę Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. W tym samym czasie liczba zarejestrowanych aut, w porównaniu do  zeszłego roku, spadła o blisko 6 proc. do 91 371 sztuk.

Park pojazdów według stanu na koniec 2014 roku ( w tysiącach )

Rodzaj pojazdu

Ogółem

W tym pojazdy aktywne *

Motocykl

1 190

600

Motorower (pojazd o pojemności do 50 cm3)

1 220

1 070

Samochód osobowy

19 980

15 330

Źródło: Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar

O zmianach kodeksu drogowego więcej wiedzą panowie
Według danych zebranych przez TNS dla BIG InfoMonitor, największą świadomość nowelizacji przepisów ruchu drogowego mają mieszkańcy środkowego i południowego regionu Polski. Częściej o tych zmianach słyszeli mężczyźni (58 proc.) niż kobiety (33 proc.). Zdecydowanie lepiej zorientowane są osoby z młodszych grup wiekowych. Zakupem jednośladu w największym stopniu zainteresowane są osoby w wieku od 18 do 31 lat (pokolenie Y). I właśnie aż 262,3 tys. Polaków reprezentujących pokolenie Y zadeklarowało chęć zakupu motocykla w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Jako główne źródło finansowania wskazali pożyczkę od znajomych lub rodziny (38 proc.), kredyt bankowy (25 proc.) i zakup z bieżących środków (25 proc.).

Kredyt na motocykl czy pożyczka gotówkowa?
Jeśli nie ma pieniędzy a rodzina odmówi pożyczki, pozostają kredyty. Decydujący się na zakup motocykla na kredyt mogą wziąć specjalny kredyt na motocykl pod zastaw pojazdu, tak jak wygląda to w przypadku kredytów samochodowych.  W grę wchodzi też pożyczka gotówkowa, której banki udzielają na  dowolny cel.

Zaciągając kredyt na pojazd trzeba się liczyć, że bank zabezpieczy się i zrobi przewłaszczenie, będzie wówczas widniał jako współwłaściciel w dowodzie rejestracyjnym pojazdu lub zrobi w sądzie zastaw rejestrowy na kredytowanym motocyklu.  Poza tym dokona też cesji polisy ubezpieczeniowej pojazdu. Ze względu na większą liczbę formalności zainteresowany kredytem na motocykl musi być przygotowany na dłuższe procedury niż przy zwykłej pożyczce gotówkowej. Tu wystarczy się wykazać odpowiednią zdolnością i wiarygodnością kredytową.

Kredyt pod zastaw pojazdu ma jednak swoje plusy, zazwyczaj jest tańszy od pożyczki gotówkowej. RRSO, czyli Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania – wartość, najlepiej opisująca kredyt dla ofert specjalnie na motocykl, wyniesie od kilku do kilkunastu procent. Dla pożyczki gotówkowej będzie to już przeważnie około 20 proc. i więcej. Biorąc pod uwagę, że RRSO uwzględnia wszystkie koszty kredytu jakie ponosi klient: oprocentowanie, prowizje, ubezpieczenia i inne opłaty bankowe, to im jej wartość wyższa tym gorzej. Porównując oferty ważne  jest jednak, aby pożyczki/kredyty wyliczone były na ten sam okres i spłacane w tych samych odstępach czasu.

Jak wynika z danych Komisji Nadzoru Finansowego, na koniec marca Polacy spłacali kredyty motoryzacyjne (głównie samochodowe) na kwotę przekraczającą 4,1 mld zł. Statystyki KNF pokazują, że popularność tego typu finansowania z roku na rok spada. Obecnie w ogólnej wartości kredytów konsumpcyjnych wynoszącej 132,4 mld zł stanowią one niewiele ponad 3 proc.. Jeszcze trzy lata temu kwota kredytów samochodowych sięgała 6,5 mld zł, a jej udział w rynku kredytów konsumpcyjnych przekraczał 5 proc..

Najchętniej kupowane motocykle: Romet, Junak i Yamaha
A jakie motocykle najczęściej wybierają Polacy? Niekwestionowanym liderem rynku jest Romet. Za nim plasuje się Junak i Yamaha – podaje Instytut Samar. W I kwartale zarejestrowanych zostało prawie 1,9 tys. właśnie tych trzech marek. Oferowane przez nich motocykle kosztują od 3 do blisko 18 tys. zł. Gdy już dokonamy trudnego wyboru marki, modelu i sposobu finansowania, ważne jest też, aby wybrać sprzedawcę, który daje gwarancję nawet na używany model motocykla. Kluczowe jest więc sprawdzenie opinii o danej firmie oraz jej kondycji finansowej, co uchroni nas przed zakupem sprzętu u sezonowych sprzedawców, bez możliwości zwrotu motocykla lub zgłoszenia reklamacji w przypadku wady mechanicznej.

Źródło: BIG InfoMonitor

Najnowsze

Robert Kubica wraca do Rajdowych Mistrzostw Świata

Robert Kubica w ten weekend wraca do Rajdowych Mistrzostw Świata, stając na starcie Rajdu Portugalii w najnowszej specyfikacji Forda Fiesty RS WRC.

30-letni Polak, który zdecydował się opuścić rozgrywany miesiąc temu Rajd Argentyny, wraca do współpracy z M-Sportem i pojedzie zupełnie nową Fiestą. W dalszym ciągu będzie polegał na oponach Pirelli, na których wygrywał odcinki specjalne w każdym tegorocznym starcie.

Najnowszą wersją Forda Fiesty RS WRC wystartują także Martin Prokop i Lorenzo Bertelli – co oznacza, że trzy ze zgłoszonych pięciu nowych samochodów Forda pojadą na włoskim ogumieniu.

Rajd Portugalii, piąta runda WRC, ma w tym roku zupełnie nową trasę. Impreza po raz pierwszy od 2001 roku zostanie rozegrana w okolicach Porto. Wówczas Carlos Sainz, jadący Fordem Focusem WRC na oponach Pirelli, toczył ekscytującą walkę o prowadzenie z Tommim Makinenem w Mitsubishi, a o wynikach rajdu rozstrzygnął ostatni odcinek specjalny. Najwięcej sukcesów w historii tej imprezy ma na koncie Markku Alen, który na ogumieniu Pirelli odniósł wszystkie swoje pięć triumfów w Rajdzie Portugalii, pomiędzy 1975 i 1987 rokiem.

Powrót rajdu na północ Portugalii oznacza jednocześnie wskrzeszenie klasycznych odcinków specjalnych – jak Fafe, ze słynną, przyciągającą tysiące kibiców hopą. O tej porze roku pogoda w tym regionie bywa zmienna, a przy opadach deszczu trasa robi się niesamowicie śliska.

Rajd Portugalii rozpoczyna się w czwartek, 21 maja, od uroczystej ceremonii startu w Guimares oraz superoesu na rallysprintowym torze Lousada. Zakończenie rywalizacji nastąpi w niedzielę po południu, w kompleksie wystawowym Exponor w pobliżu Porto.

Czołowi kierowcy Pirelli w Rajdzie Argentyny
Robert Kubica, Martin Prokop i Lorenzo Bertelli będą reprezentować Pirelli w najwyższej kategorii WRC, a stawkę Pirelli w WRC-2 otwiera Karl Kruuda. Debiut na oponach Pirelli zalicza nowa Skoda Fabia R5 w rękach Armina Kremera, a wysoko ceniony południowoafrykański kierowca Hendrik Lategan wraca do WRC po trwającej od Rajdu Monte Carlo przerwie.

14 Robert Kubica/Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC)
21 Martin Prokop/Jan Tomanek (Ford Fiesta RS WRC)
33 Max Rendina/Mario Pizzuti (Mitsubishi Lancer Evo 10)
36 Karl Kruuda/Martin Jarveoja (Citroen DS3 R5)
37 Lorenzo Bertelli/Giovanni Bernacchini (Ford Fiesta RS WRC)
44 Armin Kremer/Pirmin Winklhofer (Skoda Fabia R5)
47 Walerij Gorban/Wołodymir Korsia (MINI JCW RRC)
49 Jonathan Hirschi/Vincent Landais (Peugeot 208 T16)
50 Anders Grondal/Roger Eilertsen (Citroen DS3 R5)
73 Julien Maurin/Nicolas Klinger (Ford Fiesta RRC)
75 Abdulaziz Al-Kuwari/Marshall Clarke (Ford Fiesta RRC)
76 Keith Cronin/Stuart Loudon (Citroen DS3 R5)
89 Marco Tempestini/Dorin Pulpea (Subaru Impreza WRX)
92 Hendrik Lategan/Barry White (Skoda Fabia S2000)

Najnowsze