Ruszyła produkcja nowej Toyoty Aygo
W zakładach Toyota Peugeot Citroen Automobiles (TPCA) w czeskim Kolinie od 2005 roku produkowane są modele Toyota Aygo, Peugeot 107 i Citroen C1. Wczoraj rozpoczęła się produkcja drugiej generacji Toyoty Aygo i jej francuskich odpowiedników.
Obecnie zakłady opuszcza 300 nowych samochodów dziennie, każdy co 55 sekund. W przyszłym tygodniu liczba ta wzrośnie do 700 egzemplarzy, a od lipca produkcja będzie wynosić 1000 samochodów dziennie. Roczny plan produkcji TPCA zakłada 210 tys. egzemplarzy. W 2015 roku Toyota zakłada sprzedaż 80 tys. nowego Aygo, co będzie odpowiadać 6-procentowemu udziałowi w europejskim rynku.
Toyota Aygo |
![]() |
fot. Toyota |
Nowe Aygo zadebiutowało w 2014 roku podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie, zaskakując publiczność odważnym designem z dużym znakiem X z przodu, oraz szerokimi możliwościami personalizacji nadwozia i wnętrza. Toyota zaproponuje klientom trzy wersje wyposażeniowe i trzy pakiety stylistyczne, które co roku będą aktualizowane. Dodatkowo aż 10 elementów nadwozia można łatwo i szybko wymieniać, uzyskując zupełnie nowy wygląd samochodu, nawet po kilku latach użytkowania.
Toyota Aygo |
![]() |
fot. Toyota |
Pod maską nowego Aygo będzie pracował udoskonalony i wielokrotnie nagradzany silnik 3-cylindrowy 1.0 VVT-i, produkowany w polskich zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland w Wałbrzychu. Jest to nadal jedna z najlżejszych jednostek w swojej klasie. Teraz, dzięki modyfikacjom technicznym, wyróżnia się poprawionymi osiągami, oraz najlepszymi w klasie parametrami zużycia paliwa i emisji CO2.
Sprzedaż nowej Toyoty AYGO rozpocznie się w Polsce jeszcze w czerwcu br.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: