Ruszył blog turystyczny – Podróże z Shoei

Lubicie jeździć motocyklem w dalekie wojaże? A czytać doświadczenia innych w tym względzie? Znajdować cenne porady oraz wskazówki miejsc, gdzie warto wyruszyć własnym jednośladem? Teraz producent kasków daje taką możliwość. Można śledzić poczynania podróżników na blogu. Dowiedz się też o najlepszych kobiecych blogach motocyklowych.

Dziennikarze otrzymają od Shoei zestaw Qwest.
fot. Władysław Jagiełło, motogen.pl
Dalekie podróże motocyklowe na blogu? Warto poczytać.
fot. Piotr Mizerski
 

 

 

 

 

 

 

Na stronie www.shoeipolska.wordpress.com można przeczytać relacje z podróży dwóch dziennikarzy motocyklowych: Tomka Wawer z magazynu Motovoyager, Janusza Ogórka z portalu motocyklowego Motogen.pl. Każdy z nich otrzymał od Shoei zestaw Qwest, w którego skład wchodzi: kask Qwest, netbook, latarka, multitool, przejściówki do gniazdek na cały świat, dwa wizjery, torba na kask i bokserki. Akcesoria te będą im towarzyszyć podczas testowania przerózych jednośladów oraz prywatnych wypraw motocyklowych. Mamy nadzieję z ich relacji dowiedzieć się o przydatności (może bokserek niekoniecznie) takiego zestawu oraz o ich wrażenich i emocjach podczas odkrywania świata na motocyklu.

Polecamy zwłaszcza ostatnio zamieszczony, fajny tekst pt : „Nie tylko kobiety mają „takie dni”.

To mężczyźni, ale niezapominajmy o kobietach! Świetne, kobiece, motocyklowe blogi prowadzą:

– Ania Jackowska – koniecznie przeczytaj jej dziennik z podróży na Bałkany.

– Magdalena Krasicka „Żmija” – polecamy zwłaszcza ostatni wpis „Motocyklem w Beskidy, czyli potrzeba podróży”;

– Celestyna Kubus – wspaniałe przeżycia z wyjazdów na rajdy enduro, motocross, a nawet Dakar!

– Aleksandra Trzaskowska – niesamowity dziennik z podróży dookoła świata na dwóch kółkach;

– Roksana Rybicka – entuzjastka motocykli, pisze swój pamiętnik motocyklistki.

Jeśli wiesz o blogu motocyklowym prowadzonym przez kobietę, koniecznie wyślij nam informację, lub link do strony na redakcja@motocaina.pl

Najnowsze

Mistrzostwa Świata Kobiet w Trialu w Myślenicach

W dniach 10-12 września w Myślenicach odbędzie się Trial des Nations - Mistrzostwa Świata Zespołów Narodowych oraz Mistrzostwa Świata Kobiet w Trialu - indywidualne i drużynowe. Wśród pań wystąpią gwiazdy tej dyscypliny: Emma Bristow, Joanne Coles, Rebekah Cook i oczywiście Laia Sanz.

Klara Dubaniowska niestety nie wystąpi podczas zawodów. Zobaczymy za to zagraniczne gwiazdy.
fot. z archiwum Klary Dubaniowskiej

Trial powstał i rozwijał się w Wielkiej Brytanii. Są to obserwowane zawody motorowe rozgrywane w charakterystycznych warunkach. Zawodnicy pokonują trasę ze sztucznymi i naturalnymi przeszkodami na motocyklach (do 70 kg). Liczy się przede wszystkim precyzja przejazdu. Zwycięzcą zostaje zawodnik, który otrzyma najmniejszą ilość punktów karnych. Są one naliczane np. w przypadku podparcia się przez zawodnika stopą, lub dotknięcia podłoża innymi częściami motoru niż opony i dolna część silnika. 

Pierwszy Puchar Narodów w Trialu został zorganizowany 1984 w Myślenicach. W 2000 roku do corocznych zawodów zostały włączone drużyny żeńskie.

Przeczytaj nasz wywiad z polską motocyklistką uprawiającą trial – Klarą Dubaniowską – tutaj.

W tym roku również Myślenice będą gospodarzem Trial des Nations. Mistrzostwa Świata Zespołów Narodowych oraz Mistrzostwa Świata Kobiet zostaną rozegrane w drugi weekend września na terenie Zarabia. Po dwudziestu sześciu latach prestiżowe widowisko wraca do centrum historycznego Trial des Nations na południu Polski. 

O trofea będą walczyć zawodnicy z 20 krajów. Na zboczach myślenickiej Góry Chełm spotkają się przedstawiciele m.in. z Japonii, Australii, USA czy Irlandii. Uczestnicy będą mieli do pokonania trasę z licznymi przeszkodami, zarówno sztucznymi jak i naturalnymi. O wygranej zdecyduje jak najmniejsza ilość punktów karnych, a w następnej kolejności całkowity czas przejazdu. 

Joanne Coles (team Gas Gas), 18-letnia Brytyjka, jest najgroźniejszą rywalką Lai Sanz, dotychczasowej mistrzyni świata kobiet w trialu (team Repsol Montesa).
fot. FIM

– Macie w Myślenicach jedną z najlepszych na świecie tras. Wspaniałe tereny, piękne widoki, doskonałe połączenie komunikacyjne, rozwijającą się infrastrukturę i sprzyjające warunki. To wszystko sprawia, że zawodnicy chętnie wracają do Myślenic. Cieszę się, że będziemy mieli okazję spotkać się w 2010 roku w Myślenicach, tam gdzie wszystko się zaczęło – mówi Vito Ippolito, prezydent Światowej Federacji Sportów Motorowych (FIM). 

Trial des Nations 2010 rozpocznie się 10 września o godzinie 10.30 Indywidualnymi Mistrzostwami Świata Kobiet. Natomiast o godz. 18.30 w Hali widowiskowo sportowej w Myślenicach przy ul. Zdrojowej 9 odbędzie się oficjalna ceremonia otwarcia FIM Trial des Nations 2010, na którą może przybyć każdy zainteresowany. Przedstawione zostaną wówczas wszystkie drużyny i zawodnicy. 

Organizatorami przedsięwzięcia są FIM, Polski Związek Motorowy w Krakowie i najstarszy klub motocyklowy w Polsce – Krakowski Klub Cyklistów i Motocyklistów „SMOK” oraz Urząd Miasta i Gminy Myślenice.

Lista zgłoszeń na tegoroczne zmagania wśród kobiet:

FIM WOMEN’s TRIAL DES NATIONS
1 BRISTOW EMMA GBR GAS GASACU
2 COLES JOANNE GBR GAS GASACU
3 COOK REBEKAH GBR SHERCOACU
4 SANZ LAIA SPA MONTESA RFME
5 CONDE MIREIA SPA BETARFME
6 GOMEZ SANDRA SPA GAS GAS RFME
7 LEOTTA ROSITA GER GAS GASDMSB
8 WULF JESSICA GER DMSB
9 WILDE INA GER SHERCODMSB
10 GUILLAUD BLANDINE-FUGGIFRAGAS GASFFM
11 JOURNET MARILYNE FRA BETAFFM
12 JUFFET SANDRINE FRA GAS GASFFM
13 LUDVIGSEN CONNIE NOR SHERCONMF
14 NYLUND EMMA INGER NOR BETANMF
15 SØRLIE HELENE NOR GAS GASNMF
16 BALDUCCHI MARTINA ITA BETAFMI
17 RIVERA SARA ITA BETAFMI
18 TRENTINI SARA ITA BETAFMI
19 ANDERSON AILSA AUS SHERCO MA
20 MCKINNON KRISTIE AUS XISPAMA
21 OWEN MICHELLE-COLEMAN AUS SHERCO MA
22 ALLEN CAROLINE USA GAS GASAMA
23 DUKE SARAH USA GAS GASAMA
25 VIEIRA RITA POR GAS GASFMP
31 HENRIKSSON SOFIA SWE BETASVEMO

Dotychczasowe zwyciężczynie TRIAL DES NATIONS WOMEN:

2000 HISZPANIA / SPAIN SANCHEZ DOLORES, SAINZ LAIA
2001 NORWEGIA / NORWAY FLÅ KJERSTY, MINKEN SIRI, MEYER LINDA
2002 HISZPANIA / SPAIN RIBERA MERCE, SAINZ LAIA, SANCHEZ DOLORES
2003 NIEMCY / GERMANY KRÄMER IRIS, LEOTTA ROSITA, KRÄMER UTE
2004 FRANCJA / FRANCE BERTRAND CLAIRE, SATGE MARLENE, JOURNET MARYLINE
2005 NIEMCY / GERMANY KRÄMER IRIS, WEINDL SABRINA, LEOTTA ROSITA
2006 WIELKA BRYTANIA / GREAT BRITAIN CONWAY MARIA, FOX DONNA, COOK REBEKAH
2007 WIELKA BRYTANIA / GREAT BRITAIN CONWAY MARIA, FOX DONNA, COOK REBEKAH
2008 HISZPANIA / SPAIN CONDE MIREIA, SAINZ LAIA, GOMEZ SANDRA
2009 WIELKA BRYTANIA / GREAT BRITAIN BRISTOW EMMA, COOK REBEKAH, COLES JOANNE 

Najnowsze

Katy Perry w BMW Welt

W związku z kampanią wizerunkową telewizji ProSieben, amerykańska piosenkarka i autorka tekstów - Katy Perry - przeniosła ducha Hollywood do futurystycznego muzeum BMW Welt w Monachium.

fot. BMW
fot. BMW

Piosenkarka wcieliła się w kultową postać Marilyn Monroe, choć odgrywa rolę „Future girl” – dziewczyny przyszłości. Spot dzieje się w 2050 roku, dlatego wnętrza BMW Welt idealnie komponują się w scenografii reklamówki. Ponadto wszędzie roi się od srebrzystych robotów, a w centrum postawiono nawet rakietę kosmiczną.

Artystka promuje jednocześnie swoją nową piosenkę „Teenage Dream”, której premiera odbyła się 27 sierpnia. Nagranie trwało dwa dni. Scenę kręcono głównie w spektakularnym holu muzeum i w audytorium. Katy złożyła w księdze pamiatkowej BMW Welt czerwony od szminki odcisk swoich ust. 

W tle teledysku Katy Perry stoi piękne BMW 1600.
ujęcia z klipu „Teenage Dream”
Kard z teledysku „Teenage Dream”.
ujęcia z klipu „Teenage Dream”

Do zdjęć plenerowych w teledysku „Teenage Dream” wypożyczono Katy przepięknego youngtimera z zasobów muzeum: dwudrzwiowe BMW 1600 (E114) – model produkowany od 1962 roku.

Reklamówę będzie można zobaczyć na antenie telewizji Pro Sieben od 1 września.

Przeczytaj naszą relację z BMW Welt tutaj.

Najnowsze

50 lat minęło… Opel Rekord

Jeden samochód, cztery wersje. Żadna inna linia modeli w klasie pojazdów średniej wielkości na początku lat 60. XX wieku nie była tak zróżnicowana, jak oferta Opla Rekord P2, wprowadzonego na rynek w 1960 roku.

Opel Rekord Caravan stanowił 25% całej produkcji P2.
fot. Opel

Opel, jako pionier w dziedzinie pojazdów kombi od roku 1953, poza dwu- i czterodrzwiowym sedanami, zaoferował również wersje Caravan (kombi) i dostawczą, a w roku 1961 odmianę z nadwoziem w stylu coupé. Wyprodukowano w sumie 786 411 pojazdów (w tym 32026 dostawczych) między 1960 a 1963 rokiem; tym samym Opel Rekord P2 został najlepiej sprzedającym się autem w klasie pojazdów średniej wielkości. Przez pewien czas zajmował on również drugie miejsce pod względem rejestracji pojazdów w Niemczech. 

Rekord P2 – „Samochód taki, jak lubisz”
 W zorganizowanej w sierpniu 1960 roku w centrum Rüsselsheim premierze nowego Opla Rekord wzięło udział 200 dziennikarzy. W porównaniu ze swoim popularnym poprzednikiem – produkowanym od roku 1957 do połowy lat 60. Oplem Olympia Rekord P1 – nowy Rekord P2 miał modny, trapezowy kształt nadwozia. Symbol „P” oznaczał najważniejszy element stylistyczny obu serii modeli – panoramiczną szybę przednią. W obrębie prawie identycznego pod względem wymiarów wnętrza istotnie powiększono przestrzeń pasażerską i bagażową. Priorytetem dla inżynierów odpowiadających za opracowanie nowego pojazdu były pasywne elementy bezpieczeństwa.

Dostawcza odmiana Rekorda.
fot. Opel

Obok dwu- i czterodrzwiowej wersji sedan do oferty wprowadzono kombi o nazwie Caravan, ze składaną kanapą tylną (w roku 1953 Opel był jednym z pierwszych niemieckich producentów, którzy wprowadzili wersję kombi wcześniejszego modelu Olympia Rekord). Szybka wersja dostawcza P2 opierała się na wersji Caravan, przy czym szyby boczne zastąpiło nadwozie zamknięte. Auto kierowano do handlowców i osób prowadzących własną działalność gospodarczą. „Nowy Rekord – samochód taki, jak lubisz”, obiecywała reklama. 

Rekord P2 standardowo wyposażony był w trzybiegową, manualną skrzynię biegów z dźwignią umieszczoną w kolumnie kierownicy. W opcji dostepna była skrzynia czterobiegowa (od wiosny 1962 roku) oraz półautomatyczna o nazwie „Olymat”. Standardową jednostką napędową był czterocylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra generujący 50 KM. Mocniejsza wersja – 1,7 litra – dysponowała 55 KM, lecz dostępna była za dodatkową opłatą w wysokości 75 niemieckich marek. 

Rekord Coupe miał przydomek: wyścigowa bagażówka.
fot. Opel

„Rekord Coupé – samochód, który pokochasz”
Na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w roku 1961zadebiutował Opel Rekord Coupé. Dwudrzwiowe auto miało dostępne w standardzie „luksusowe” elementy wyposażenia takie, jak oddzielne siedzenia, welurowe dywaniki, światła cofania oraz dwutonowy klakson. Silnik typu S o mocy 60 KM i pojemności 1,7 litra pozwalał modelowi Rekord P2 Coupé na osiągnięcie maksymalnej prędkości 140 km/h. Coupé znalazło 33 816 nabywców.

„Rekord Coupé – samochód, który pokochasz” zapowiadał slogan reklamowy i był inspiracją do wprowadzenia tej odmiany nadwoziowej do innych modeli. Wersje Coupé Kadett, a następnie Rekord i Commodore miały stać się stałym elementem oferty Opla. 

Rekord L z segmentu premium oferowany był od 1962 roku.
fot. Opel

Rekord „L” – „Luksus i osiągi najwyższej klasy”
Najdoskonalsza wersja serii P2 wprowadzona została na rynek w czerwcu 1962 roku. Podobnie, jak w przypadku modelu Opel Kapitan – ówcześnie najlepiej sprzedającego się w Niemczech samochodu z silnikiem sześciocylindrowym – zaprezentowano odmianę „L” wyposażoną w silnik S o mocy 60 KM i pojemności 1,7 litra, skonfigurowany z opcjonalną, czterobiegową skrzynią biegów. W standardzie było ogrzewanie, oddzielne składane siedzenia, ozdobne obręcze kół, chromowana rura wydechowa. Cena „luksusu i osiągów najwyższej klasy” wynosiła 7 935 niemieckich marek, zaś standardowy, czterodrzwiowy sedan P2 wyceniano na 6 960 marek.  

Jesienią 1963 roku Rekord P2 zastąpiono nowym Oplem Rekord A.

Najnowsze

Chevrolet partnerem Akademii Zdrowego Rozwoju Pampers

27 września w Warszawie ruszyła Akademia Zdrowego Rozwoju, akcja edukacyjna Instytutu Pampers, już po raz trzeci współorganizowana z Chevroletem. Chodzi o przekazanie wiedzy na temat zdrowego i poprawnego rozwoju dzieci oraz pomoc rodzicom w lepszym zrozumieniu ich potrzeb.

Jak ważne jest bezpieczeństwo będzie można przekonać się podczas jazd testowych Chevroletem Cruze – zdobywcą 5 gwiazdek w teście bezpieczeństwa Euro NCAP.
fot. Chevrolet

Akademia Zdrowego Rozwoju w tym roku odwiedzi mieszkańców 10 miast Polski: Warszawy, Białegostoku, Gdańska, Gdyni, Szczecina, Poznania, Łodzi, Wrocławia oraz dwóch, wybranych w konkursie, spośród następujących kandydatów: Kielc, Gliwic, Chorzowa, Bydgoszczy, Lublina i Torunia. W czasie trwania tej inicjatywy, od 27 sierpnia do 25 września, rodzice będą mogli zobaczyć świat oczami dzieci, doświadczyć tego, jak odbierają one otaczający ich świat, jakie stoją przed nimi wyzwania każdego dnia – po prostu będą mogli znowu „poczuć się dziećmi”. 

Osoby odwiedzające Akademię na stanowisku Chevroleta będą mogły dowiedzieć się, co zrobić, by podróż malucha upłynęła bezpiecznie i przyjemnie zarówno dla rodziców, jak i dla dziecka.

Wszyscy chętni będą mogli na miejscu odbyć jazdy testowe szczególnie atrakcyjnym dla rodzin z dziećmi modelem kompaktowym Chevroleta. Ponadto przygotowano specjalny konkurs „Bezpieczne podróżowanie z Chevroletem Cruze”, w którym 10 zwycięzców zostanie nagrodzonych weekendem z Chevroletem Cruze. Każda osoba, która weźmie udział w konkursie i zdecyduje się na zakup Chevroleta otrzyma specjalny rabat w wysokości od 1000 do 2000 złotych w zależności od wybranego modelu.

 

Najnowsze