
Rusza rozbudowa mostu w Sandomierzu. Co się zmieni i kiedy nowym mostem pojadą kierowcy?
Przeprawa przez Wisłę w Sandomierzu niedługo będzie dwujezdniowa. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na rozbudowę mostu w ciągu drogi krajowej nr 77 łączącej województwa świętokrzyskie i podkarpackie.
Przeznaczony do rozbudowy stary most w Sandomierzu jest od kilku lat wyłączony z ruchu ze względu na zły stan techniczny. Aktualnie przeprawa przez Wisłę odbywa się po usytuowanym równolegle obiekcie, który został wybudowany w 2011 roku. Ruch odbywa się jedną jezdnią w obu kierunkach. Docelowo przeprawa przez Wisłę będzie dwujezdniowa, co powinno znacząco zwiększyć komfort podróży zarówno między prawo- i lewobrzeżną częścią miasta, jak i między województwami świętokrzyskim i podkarpackim.
Najważniejsze parametry mostu po rozbudowie:
- długość mostu (płyty pomostu): 457,2 m
- liczba przęseł: 5
- rozpiętości teoretyczne przęseł: 84,8 + 3×95,4 + 84,8 [m]
- szerokość jezdni: 2×3,5 m
- obustronne opaski: 2×0,8 m
- jednostronny chodnik: 1,5 m
Inwestycja powinna być zrealizowana w ciągu 34 miesięcy od podpisania umowy z doliczeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych. Oznacza to, że nowym mostem kierowcy pojadą w drugiej połowie 2024 roku.
Źródło informacji: GDDKiA, opracowanie własne
Najnowsze
-
Ruszają przetargi na nowe odcinki drogi S10. Będą miały ponad 113 km!
Komunikaty na temat nowych fragmentów dróg ekspresowych, zwykle informują o odcinkach mających kilkanaście, czasami kilkadziesiąt kilometrów. Bywają i takie, gdzie mowa o ledwie kilku kilometrach. Najnowszy komunikat GDDKiA mówi jednak o odcinkach o długości ponad 100 km. -
Przycisk LIM to sposób kierowców na policję. „Panie władzo, co złego to nie ja”
-
Jest przełom w sprawie Izery. Wiemy gdzie i kiedy powstanie fabryka
-
Już dzisiaj otwarcie nowego fragmentu Zakopianki. Nie jest długi, ale za to ważny
-
Limity tankowania na stacjach paliw. Daniel Obajtek czeka na przeprosiny