Rusza rozbudowa mostu w Sandomierzu. Co się zmieni i kiedy nowym mostem pojadą kierowcy?
Przeprawa przez Wisłę w Sandomierzu niedługo będzie dwujezdniowa. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na rozbudowę mostu w ciągu drogi krajowej nr 77 łączącej województwa świętokrzyskie i podkarpackie.
Przeznaczony do rozbudowy stary most w Sandomierzu jest od kilku lat wyłączony z ruchu ze względu na zły stan techniczny. Aktualnie przeprawa przez Wisłę odbywa się po usytuowanym równolegle obiekcie, który został wybudowany w 2011 roku. Ruch odbywa się jedną jezdnią w obu kierunkach. Docelowo przeprawa przez Wisłę będzie dwujezdniowa, co powinno znacząco zwiększyć komfort podróży zarówno między prawo- i lewobrzeżną częścią miasta, jak i między województwami świętokrzyskim i podkarpackim.
Najważniejsze parametry mostu po rozbudowie:
- długość mostu (płyty pomostu): 457,2 m
- liczba przęseł: 5
- rozpiętości teoretyczne przęseł: 84,8 + 3×95,4 + 84,8 [m]
- szerokość jezdni: 2×3,5 m
- obustronne opaski: 2×0,8 m
- jednostronny chodnik: 1,5 m
Inwestycja powinna być zrealizowana w ciągu 34 miesięcy od podpisania umowy z doliczeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych. Oznacza to, że nowym mostem kierowcy pojadą w drugiej połowie 2024 roku.
Źródło informacji: GDDKiA, opracowanie własne
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem